Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Poutník a poutníci II
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 24.1.2023 (08:46:19)
MINULOST. PŘÍTOMNOST. BUDOUCNOST.

Stojím na neznámém místě. Ohlédnu se a spatřím bod. V něm zasazená tabulka s nápisem Minulost. Nápadné se jeví, že ukazuje další s nápisem Budoucnost. Žasnu, že si v pravidelných intervalech mění místa, smějí sobě navzájem, slyším padat urážky, nikoli primitivní, přisprostlé, nýbrž takové, aby co nejvíce bolely, cizelované, umělecká díla,..., a co já?!..., stojím mezi nimi, nakonec docházím ke zjištění, že mohu být rád za to, co jsem. A co dál? Nechci být jako ony. Proto se nadýchnu, zavřu oči a rozfouknu polibek. Neznámý na horizontu jej vezme, pohladí, vloží do koše a roznáší po světě.
Spatřím postavy. Stojí zde celý svět? Uchopím nejbližší za ruku a šeptám několik barevných slov. Postava vzhlédne a odpoví černobílým pohledem. Otočím se a prchám pryč. Zavrávorám pod štulci pohledů a sklouznu na cestu Nejistot. Všechny se tváří jako Jistoty. Chvilku si mě přehazují, až se mi podaří utéci. Při běhu vytahuji bílý šátek a mávám na všechny strany. Proti stane bílý les snášející se pomalu k zemi jako sněhové vločky. Náhle zešednou a nastává tmavší etapa života.

KONEC.


Poznámky k tomuto příspěvku
Mister NS. (Občasný) - 28.1.2023 > Poetické, ale ma by od Teba zaujímal skôr napríklad opis Tvojho bežného dňa doma alebo v práci, na dovolenke, v lese na hone, večer v divadle či v krčme, diskusie (hádka?) so susedmi či s manželkou, priebeh schôdze bytového družstva, Tvoja návšteva Omše svätej, Tvoj nákup nového automobilu či nehnuteľnosti, apod.
Body: 4
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 29.1.2023 > Mister NS.> Děkuji, to je námětů, ...v tuto chvíli mám plán na Poutníky III. Zdravím. Franta.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter