Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 23.5.
Vladimír
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Běh na dlouhou trať
Autor: PřilítliMimozemšťani (Stálý) - publikováno 27.9.2023 (11:19:44)


 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 30.9.2023 > PřilítliMimozemšťani> 



S tou hudbou je to oproti socialismu a normalizaci v ČSSR naprosto obráceně, mi přijde. Mainstream produkoval relativně kvalitní věci, zato hudební underground stál totálně za hovno.
Když jsem byla mladá, pročítala jsem hudební časopisy a hltala všechny informace, protože od chvíle, kdy jsem poprvé uslyšela skutečnou hudbu, někdy ve 12 letech a pochopila jsem, že existuje ještě skutečná hudba, vedle toho, co se pouští v rádiu, jsem byla přesvědčená, že subkulturní underground je úžasná pokladnice a byla jsem tedy zvědavá na slavnou českou subkulturu. Tak jsem si tehdy půjčila nějaká CD z knihovny, se starými subkulturními československými kapelami a byla jsem absolutně zklamaná.
I takové ty slavné pojmy, jako Psí vojáci a Plastic people of the Universe, to bylo absolutní zklamání, prostě satanismus a hnus. Normálně totalitní mainstream v rádiu byl proti tomu nebe a fakt dobrá hudba.
Toto jsem nepochopila nikdy.

Dnes jsou tyto "zakázané" undergroundové kapely z ČSSR už zapomenuté a jejich vypelichaní protagonisté hajlují pro ukronácky. Jako ten Janda a takový kreatury.

Nikdy jsem se nad tím až tak nezabývala, ale myslím si, že to muselo být tím, že v minulém režimu byli prudce kulturně nespokojeni jenom satanisti a nasazená prozápadní verbež řízená CIA.
Nevím, ale dělá to na mě ten dojem. Prostě je to divné. Zatímco současný, resp. porevoluční alternativa a underground, absolutně bez šancí se dostat do mainstreamových rádií, tvořili velice podnětnou a kvalitní hudbu, proti tomu, co se pouštělo do rádia, za socialismu jako by to bylo úplně obráceně.

Možná je to i polarizací.
Kupř. hudba 70. let v mainstreamu byla velice melodická.
viz:
https://dvojka.rozhlas.cz/hity-z-let-1968-1977-7584626

Ale undergound byl velice chaotický, hnusný, uřvaný, satanistický a nemelodický:
https://www.informuji.cz/clanky/7316-zakazane-kapely-pred-rokem-89-underground-manicky-a-prehravky/

Můj dojem třeba z té skupiny Plastic people je prostě odporný umaštěný alkoholický satanismus, nechápu, jak to někdo může považovat za kulturu, hudbu obecně. Proč by se o něčem tak odporném mělo učit ve školách, proč by taková uhovněná sračka měla být součástí učebních osnov. Takový zmrdy by měl zničit jakýkoliv režim, protože jsou to satanisti.

To je prostě ono - underground za socíku dělali satanisti, ti byli v tom režimu skutečně nespokojení a potřebovali dělat svoje pekelné chaosy. Nemelodické.
Pak se situace obrátila a mainstream začal produkovat nemelodický hypernudný pop a zase vzrostla touha po melodii, harmonii i rytmu. A tak se to přestěhovalo do undergoundu.

Nevím, mám prostě k vynucené výuce nějakých umaštěných úchyláků ze socíku jakože v undergorundu těžký odpor, protože z mého pohledu nepřinesli nic skutečně kvalitního a jejich přestárlé příšery dnes hajlují s ukronacismem.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli PřilítliMimozemšťani
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter