Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
American Life
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 11.5.2003 (00:43:24), v časopise 19.5.2003


                                                 Madonna

                                             American Life

 

1. American Life   
2. Hollywood   
3. I'm So Stupid   
4. Love Profusion   
5. Nobody Knows Me   
6. Nothing Fails   
7. Intervention   
8. X-Static Process   
9. Mother & Father   
10. Die Another Day

 - from the MGM motion picture Die Another Day  
11. Easy Ride 
 
  Madonna patří mezi ty typy umělců, které buď obdivujete, nebo nenávidíte. Mění převleky tak často, jak jen si dovedete představit, a pokud jste jí nepřišli na chuť už dávno, ted si ji už asi ztěží oblíbíte.

 

 Zmiňovat se o její kariéře by bylo zbytečné. Madonna je notoricky známá dlouhou řadou svých úspěchů a menší řadou neúspěchů, za které vděčí zejména svému, ne příliš silnému, hereckému talentu. Svou kariéru odstartovala v New Yorku s osmi dolary v kapse jako hráčka na bubny a později zpěvačka dnes již zaniklé skupiny Breakfast club. Od roku 1983, kdy vydala své první album (Madonna), je výhradně na sólové dráze (často odmítá i tzv. duely se známými hvězdami). 

 

 Její nové album American Life je doprovázeno kontroverzním videem, které se Madonna rozhodla kvůli násilným scénám na čas stáhnout z Mtv. Kontroverznost je věc, která je zpěvačce velice blízko. Co by ale od ní málokdo čekal, je jasný politický názor na americkou zahraniční politiku, který dala najevo právě zmiňovaným videoklipem a který je zakódován také v jejích textech (že by na ní zapůsobil její bouřlivácký manžel Guye Ritchie?) To nikdo neví. Nad čím ale asi  nikdo nepochybuje je fakt, že po albech Ray Of light a Music se Madonna opět vyšvihla na špičku komerčních hitparád. Zásluhu na tom mají určitě také producentská esa, Orbit a Mirways, který s ní na obou albech spolupracovaly. Na svém novém albu Madonna opět vsadila na jistotu - přizvala si Mirwayse.  

 

Troufám si říct, že American Life je jedno z nejrozmanitějších Madonniných alb. Je směsicí všeho, co si dovedet představit od rocku až po klubový house. Když jsem slyšela, že se zpěvačka na nové desce chystá rapovat, trochu jsem se obávala výsledku. Kupodivu nový experiment funguje bez obtíží, i když k právému rapu (a la Eminem) má ještě hodně daleko.

 

Album otevírá líbivý singl American Life, který již stačil dobýt rádia po celém světě a stal se zejména díky svému textu, hymnou alba (podobně jako American Pie na albu Ray of light).

Ve skladbě ,,Hollywood" zpívá zpěvačka o svém vztahu k ,,nevděčným losangelským producentům." Jedná se o jednoduchý refrén, podbarvený elektronickým samplem, dooprovázeným výše položeným hlasem zpěvačky, který byl tak uspěšný na Ray of light.

V písni také zazní rapová sekce, druhá po American Life (,,Push the button don´t push the button") Následuje ,,I´ m so stupid "- moje nejoblíbenější. Otevírá jí profesionální kytarový riff a následně se pořádně rozjede.  S trochou představivosti vám tato skladba může připomenout něco od Garbage. ,,Love Profusion" má poněkud jednoduší kytarový refrén zjemněněný mužským vokálem. Skladba stále jede, i když méně než ,,I m so stupid" zejména díky elektronickému pozadí. Opravdovou lahůdkou je rocková balada ,,Nothing fails"- emočně vyzrálá, líbivá kytarovka. Svou sílou a hloubkou předstihuje její jiné, starší balady, které zní mnohem rozvláčněji. Celkový dojem doplňuje také chorál (naposledy ho použila ve skladbě Like a prayer). ,,Nobody knows me" je našlápnutá, disko funková věc s výrazným rytmem.  ,,Intervention" zní v podobném duchu. Opět elekro pop s vokálem. V následné

 ,,X-Static Process" Madonna opět potvrzuje, že pomalejší tempo je oblast, ve které se cítí výborně. Velice křehká, spirituální píseň si vás docela jistě podmaní svou úpřimností.

,,Mother & Father" se svým vyzněním vrací k umělčiným začátkům. Funky, disko beat, který by ste v osmdestýách letech mohli zaslechnout na diskotéce, před vámi ožívá ve své nejlepší podobě. Následuje singl ,,Die another day", který splňuje vše, co byste od filmového soundtracku čekali. Album uzavírá ,,Easy Ride" podbarvena smyčci, která může připomenotu jinou Madoninu  skladbu ,,Frozen".

 

 American Life se může zdát být albem, kde zpěvačka trochu vykrádá sama sebe.
Na druhou stranu se dát říct, že na něm ukazuje to nejlepší, co umí. Kritici o ní na začátku její kariéry říkali, že zpívá jako myška ,,Minnie" a že její ,,pseudo" písně se nikdy žádného velkého úspěchu nedočkají. Dost se ale mýlili.  Bez ohledu na to, jestli se to někomu líbí nebo ne, Madonna totiž ,,ví jak na to".

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 13.5.2003 > Skvělá recenze, z alba jsem zatím slyšel jen singl a "bondovku" a ty mě moc nenadchly, ale pravda je, že Music se mi líbí pořádně až teď, s odstupem. Celkově mi ale asi více sedělo to, co vzešlo ze spolupráce s Williamem Orbitem (Ray Of Light), než s Mirwaisem, ten není špatný a má specifický sound, ale hodně se opakuje a vykrádá. Už se na American Life chystám, co vyšlo, ale nějak se k tomu nemohu dokopat ...
Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 21.5.2003 > Výborná recenze. (Jenom jeden detail - Madonna vydala první album v roce 1983.)
Body: 5
<reagovat 
čtenář tomáš - 27.5.2003 > American Pie je na albu Music a ten rap a la Eminam..no nevím Martˇo. Mám ji sice rád, ale o jasném politickém názoru bych trochu pochyboval.
Body: 1
<reagovat 
Tina (Občasný) - 28.5.2003 > Já netvrdím, že ten názor má, ale že se ho snažila tím albem dát najevo(video American Life)Myslím, že není jediná, konkrétně s válkou v Iráku se jej snažilo a snaží dál dávat najevo i mnoho jiných zpěváků a kapel(Radiohead..)
<reagovat 
Archiw (Občasný) - 20.6.2003 > Divná recenze...vtipy v závorkách, opětné kolování věcí co se týče videa, jejího manžela atd. Hned na začátek řikám, že Madonnu nemám moc rád. Samozřejmě je od ní nejlepší Ray of light, kterou těžko překoná. American life je deska. Nic víc, nic míň...polovička skladeb začíná podobně kytarově, je nesourodá, ale tak, že to vadí, nevidim v ní žádnej úžas a posun někam dál, komerční, ale zas tak, že né uplně...V Reflexu jsem jednou četl nějakej rozhovor s Mel C (?), nějakou zpěvačkou z tech "slavných" Girls. Rozhovor končil ve stylu, že je pravda, že neumí na nic hrát a moc vůbec skládat, ale vždy se najde někdo, kdo pro ní složí nějaký ten hit...tak asi takhle...
Body: 3
<reagovat 
St. Alphonso (Občasný) - 20.8.2003 > Oh shit, fuck me - she´s still alive? Fucking poser! Do you believe her? You sillies. She is only in it for money.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter