Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
je to taková špatná etuda na en a ky z kolekce You can´t do that on Totem anymore!
Autor: St. Alphonso (Občasný) - publikováno 18.5.2003 (13:47:22)
další ve sbírce>

Sedím v paneláku

- dneska bez tepláků, je přeci jaro!

 

Koukám z okna ven

- do oken

 

Civím i na mraky taky

mezi panelaky

cítím tlaky

vy taky?

 

Du si pro tepláky.

A vy taky.



Poznámky k tomuto příspěvku
Naty (Občasný,Redaktor) - 18.5.2003 > Řekla bych, že je to taková špatná etuda na en a ky.
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 18.5.2003 > Naty> Děkuji. Jsem rád za Váš názor. Pročež, jen pro vás, napsal jsem další svou báseň. Jestlipak i tentokrát odhlalíte základní stavební kameny mé tvorby. A už vám to nedám do nadpisu - to aby to bylo těžší.
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 18.5.2003 >

hehe aspon jsem se pobavila, známkovat nebudu, nerada dávám horší známky jak 3


<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 18.5.2003 > Dommi> Haha. Tak proč tu známku nedáš, když to tady hlásíš. Tyhle kecy nežeru.
<reagovat 
 Dommi (Občasný) - 18.5.2003 > St. Alphonso> Sbíráš snad čtyřky a pětky do památníčku? Tak to mě mrzí že tě zklamu, ale myslím že je podstatný, že víš jak na tom seš, ne?
<reagovat 
 probably (Občasný) - 18.5.2003 > Dommi> Dommi, toto je jarní transformace tvé podoby??:-))
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 18.5.2003 > Dommi> Ahoj. Dík. Jenže, já právě nevím jak na tom jsem. Jediný co vím, že se moje báseň nelíbí. Ale proč? Je moc jednoduchá nebo příliš složitá? Jsou tam snad špatná slova? Možná, že slovo "tepláky" budí nechuť, nevím.

Jediný co vím, že Probably se chce zvracet a ty mi nechceš dát známku kvůli nějakým památníku nebo co.

Čekal jsem víc. Jakože se třeba poučím, přiučím atd.
<reagovat 
 Dommi (Občasný) - 18.5.2003 > probably> změna je život. Motýlkem jsem však být nepřestala
<reagovat 
probably (Občasný) - 18.5.2003 >
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 18.5.2003 > probably> Trochu hlasitěji, prosím, pane kritiku! (a abys věděl, že tě respektuju tak taky známkuju)
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 18.5.2003 > probably> ....a vůbec: jaktože mě může beztrestně urážet pár zelenejch tenisek!!!! Kde je spravedlnost!? Halóoo!!!
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 18.5.2003 > St. Alphonso> Systém mi zakazuje známkovat. A to jsem si chtěl dát taky šťouru. Pod tíhou kritických argumentů od Probably.
<reagovat 
 probably (Občasný) - 18.5.2003 > St. Alphonso> Ale chlapče. Jednak pozor na pusu protože na své zelené tenisky jsem náležitě hrdá a pak, já myslela že jsi si vědom toho, jak je tvá báseň otřesná. Pokud ne, tak kriticky říkám. Ta báseň je DĚS!!!!
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 18.5.2003 > probably> Aha, tak dík. Kdybych si myslel, že ta báseň není dobrá, tak bych ji nepublikoval. Čekal jsem kritiku. A od tebe se mi dostalo jen překladu z obrázku do textu, totiž, že  = děs. To si ale umím dát do hromady sám. Je dost možné, i když nevím proč. že má báseň není přínosná. Ovšem tvá kritika, a ješte známka, která snad tě trochu zavazuje, je k ničemu. Čekal jsem fakt víc. No nic.
<reagovat 
 probably (Občasný) - 18.5.2003 > St. Alphonso> Dobře. Já si za tou čtyřkou stojím. Chtěla jsem dát pětku, ale oceňuji aspoň snahu a vím, že začátky jsou krušné. Můj názor na tvou báseň: Rýmy jsou dost jednoduché, snad až dětinské, jak řekla Naty, pouhé variace na dvě slabiky. Podle mě postrádá hlubší myšlenku. Nijak mě neoslovila ani formou ani obsahem. Existuje něco jako rytmus, metafory, volný verš a to dělá báseň básní. Nejde jen o to, co jsi napsal, ale také o to, jak jsi to napsal. Tak to je má kritika, víc není co dodat.
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 18.5.2003 > probably> Konečně. Teď opravdu děkuji. Zeptám se třídní na ty metafory a volný verš a uvidíme. Myšlenku to myslím má, ale ty asi nežiješ v paneláku. Ješte jednou dík.
<reagovat 
 probably (Občasný) - 18.5.2003 > St. Alphonso> Děkovat není zač. Ale k tomuhle se dá dojít jen slušnou cestou. Jo ještě, volný verš není podmínkou pro psaní. I veršované básně mohou být velmi pěkné a třeba Naty je v nich mistr, ale verš musí být nenásilný. Hodně zdaru
<reagovat 
barlach (Občasný) - 18.5.2003 > Já v tom sice myšlenku vidím, ale je podle mého názoru jednoduše odkrytá jednoduchými slovy. Asi neposkytnu dostatečou kritiku, po které voláš...
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 18.5.2003 > barlach> To jsem rád, žes to odhalil - jen jestli ses trefil. Mě to jednoduchý nepřijde, ale můžu zkusit něco složitějšího. Nějakou tu metaforu jak psala Probably. Není něco jako slovník metafor? Jiank můžu zapojit slovník cizích slov, aby to bylo...moment...komplexnější. Díky.
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 18.5.2003 > St. Alphonso> Dělej jak chceš i umíš.Hodně tvůrčích chvilek.
<reagovat 
Buick (Občasný) - 18.5.2003 > Při tý velikosti písma, by to mohlo viset u očaře na zdi.
<reagovat 
 probably (Občasný) - 18.5.2003 > Buick> Dík. Dneska jsem se poprvé upřímně zasmála
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 18.5.2003 > Buick> Aham takže tady to chodí tak, že někdo něco napíše a ostatní si z něj dělají legraci. Hm. Takže je to špatný, protože je to velký???? Nebo co?
<reagovat 
probably (Občasný) - 18.5.2003 > Jo mimochodem, když si za tou svou básní tak stojíš, proč měníš název kěhem publikování??
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 18.5.2003 > probably> A proč ne? Dyť je to net a baví mne využít taky tyhle možnosti. To musím bejt stejnej jako ostatní?
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 18.5.2003 > St. Alphonso> Jo a na radu opravdovýho kritika - Barlacha - jsem udělal ještě jednu úpravu. Učte se od něj. Díky Barlachu.
<reagovat 
Lian (Občasný) - 19.5.2003 > Má to myšlenku a je to vtipný, ale moc jasný a jakožto etuda na ky a en se mi to nelíbí. Je to příliš čitelný a to obří písmo působí sakra dětsky, skoro jako obsah.Nicméně piš, piš, bude to lepší.
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 21.5.2003 > Lian> Dík. Takže přístě temneji. Co když to ale pak nikdo nepochopí? Smí se to?
<reagovat 
druhej hlas (Občasný) - 19.5.2003 > až mi vyschlo v krku a přeskakuje mi můj druhý hlas! tý vole, to je dobrý, bez tepláků to ale nejde zkousnout, to je fakt. znám ten pocit, okno ve výhledu.
zdar mladým talentům!!
Body: 5
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 21.5.2003 > druhej hlas> Díky. Vida, když může pochopit jeden - a ještě, když píšeš tak sqelý básničky....Vážím si tvýho hodnocení.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 19.5.2003 > a kde konkrétně cítíš ty tlaky? ;o))))
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 21.5.2003 > Kelly> Střelec na F4...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 21.5.2003 > St. Alphonso> jo, máš zajímavej hudební vkus (viz fórum) ;o))))))
<reagovat 
St. Alphonso (Občasný) - 21.5.2003 > No jasně F4 je můj oblíbený tón. To ví každý.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 21.5.2003 > Fakt každý???? :-))))
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 21.5.2003 > Kelly> No, myslim teda jako mý kámoše. Teda přímo Frantu a Ládíka.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 21.5.2003 > Je hezké mít kamarády, kteří tě dobře znají. :-))))
<reagovat 
Ripper (Občasný) - 26.5.2003 > Je to nádherná báseň!
Body: 5
<reagovat 
Leora (Občasný) - 26.5.2003 > Asi to není vymakané jako díla těch ostatních, ale pro tu svou jednoduchost se mi to snad i líbí.
Body: 5
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 27.5.2003 >

Hm, tohle mi přijde jako dobrý. Básničkám fakt nerozumím, takže dám spíš na první dojem. Něco bych napsal jinak (při zachování formy), ale to je Tvoje autorská věc.

 

Osobně nesouhlasím s probably. Vůbec to není jednoduché a koneckonců ani ten rým tam není tak dětinský. Hodně čitelný to je, ale mně z toho vylézá sem tam jiné čtení, které tu jednoznačnost rozbíjí...

 

(P.S. Jestli se tenhle příspěvek měnil nějak podstatně poté, co ho komentovala, tak se probably omlouvám...)


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 27.5.2003 > a hele, přestřelka s probably ti vylepšila průměr ;o))))
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 27.5.2003 > No, kdyby tady existovala nějaká kategorie ptákoviny, tam by se to hodilo. Má to určitý vtip a šmrnc. :-))
Body: 3
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 31.5.2003 > stál tam dům a příkrej sráz, modrá tůň a bobří hráz a táta s mámou, který věřej dětskejm snům;))
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 30.8.2003 > myslím, že jsem konečně duševně vyspěla natolik, abych dokázala vychutnat toto hlubokomyslné dílo
Body: 5
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 7.10.2003 > Husťárna!
Body: 5
<reagovat 
afro (Občasný) - 14.6.2004 > Minimalistické... fajn!
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 12.8.2004 > pekelně sprostá lahůdka
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 7.1.2009 > ;-))
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter