Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Na sklonku dne
Autor: Norik (Občasný) - publikováno 24.5.2003 (13:42:58)

Pozoruji z dáli,

jak tma obzor halí.           

Odívá ji v černý šat.

Zleva,  zprava,  odevšad.

 

V šat bez límce, bez rukávů,

tu a tam hrst drahokamů.

 

A jemný noční van,

co šeptá:

"Do hajan! Do hajan."

 

Ten noční van,

co vadnoucí den

s sebou odnáší,

když  ticho  se

do  kraje  snáší.            (či lepší by bylo krajem snáší ?)

 

Pak tři kroky do ticha jen

 - a nastoupí sen.                (či lepší by bylo zavládne sen?)

 

A po něm

- nový bílý den.                                 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Adina (Občasný) - 24.5.2003 > Obzor halí by bylo podle mého názoru lepší. Ale i tak se mi ta první strofa moc líbí. No a zbytek docela taky.
<reagovat 
rabako (Občasný) - 24.5.2003 >

odevšat docela bije do očí! ale básnická licence asi dovolí kde co...

ticho se do kraje snaší ? co je to slovo snaší? tady bych souhlasila asi se závorkou :o)

celkově se mi to oproti těm minulým líbí odost víc!


<reagovat 
 Norik (Občasný) - 24.5.2003 > rabako> jsem rad, ze i ty mas z tohoto vytovoru dobry pocit. i mne udelal radost vetsi, nez vse zde mnou dosud publikovane. PS: "snaší" melo být ve skutečnosti "snáší". Nějak jsem to přehledl. A to, ze "odevšat" bije do oci docela chapu. Sam nevim, jak mne to napadlo, a kdyz jsem to pak videl napsane, zacal jsem pochybovat o slove samem. Mam tokovy tuseni, ze bych jej ve slovnicich nenasel. Presto mi tam prijde dosti trefne. :)
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 25.5.2003 > Odevša(t) bije do očí nejspíš proto, že se píše odevšad (odvozeno od všude). Je to hezké slovo a dobrý rým. Narozdíl od odnáší a snáší, a den, sen, jen. Tyto jednoduché rýmy, podle mne, snižují jinak dost dobrou kvalitu básně.
Moc se mi líbí: ...v šat bez límce, bez rukávů,
tu a tam hrst drahokamů...,
řekla bych, že je to jeden z nejlepších opisů hvězdné oblohy, s kterým jsem se v poslední době setkala.
K těm dotazům v závorkách (čistě můj osobní názor)-
v první spíš obzor, v druhé - rytmicky by se mi líbilo třeba - když kraj se/tichem povznáší.
A konec? ten sen den nějak nemůžu rozdýchat. Napadá mě sice jiná možnost, ale to už bych ti přepisovala báseň...
<reagovat 
 Norik (Občasný) - 25.5.2003 > Naty> 

Dik za nazory, pochvalu i radu pravopisnou. 

 Původne tvorily basen jen prvni dve sloky, ale prislo mi to bez konce, a tak jsem ponekud bez intuitivni inspirace dopsal zbyle sloky, kde jsou pouzity o neco jednodussi rymy i obrazy. Avsak i tak se me osobne zalibilo pojeni nastupu ticha: "tři kroky doticha jen", tedy okamziku kdy se vse ztisi a jde spat (do hajan),a snazil jsem se je nejak zamontovat, obalit do celku.Zda se, ze jsem nebyl prilis uspesny.

 Navic kdyz mne napadly prvni dve sloky, zasl jsme sam nad sebou, jak jsem tohle poskladal. i me jako autora okouzluje muj opis hvezdne oblohy, takze jsem rad, ze nejsem sam.

 


<reagovat 
Selma (Občasný) - 25.5.2003 > mi to zní jako dětská říkanka, ...(snad to autora neurazí)...., něco jako "bez klobouku bos, natloukl si nos". ale na dobrou noc, líbí se mi a vůbec........  
Body: 5
<reagovat 
Selma (Občasný) - 25.5.2003 > Ale nečetla jsem to nijak zvlášť pomalu............myslím, že to snad nevadí.....
<reagovat 
 Norik (Občasný) - 25.5.2003 > Selma> Každopadně dekuji za jednicku, i nazor. To tempo mi prijde klicove hlavne v prvni a poslední sloce.Nektere rymy mohou byt povazovany za detske, jednodussi. Ale jako ukolebavka to myslim neni spatny.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 26.5.2003 > Obávám se, že u mě se žádný požitek nekonal... :-((
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 31.8.2004 > Kelly> tvá nejtypičtější postkoitní věta? :-))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.9.2004 > Emmet_GAY> vtipné, ale realitě neodpovídající ;o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter