Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pohádka lacetky z kolekce Pohádky z třetí ruky
Autor: lacetka (Občasný) - publikováno 11.6.2003 (09:14:56)
další>

Byl jeden Princ, co si hledal svou vysněnou nevěstu.

Jednou, ano,  ve Snu zahlédl její Tvář.. a  dotkl se Jí.

Když se díval do jejích očí, ona zatím, tajně, strčila mu cosi do náprsní kapsy.. a pak zmizela.
On - od té chvíle věděl, že je právě Ona ta jediná, kterou hledá a kterou si již tenkrát k ránu zvolil nevěstu a tím i Ženu svoji.


Hned druhého dne ráno se vydal na cestu. Rozhodl se, že až ji opravdu najde, dá jí celé své Srdce....
Za devět dní a devět nocí  přišel k opuštěné lesní sloji, neboli k chaloupce.

Bylo mu zima a měl hlad, a tak byl rád, že ho vzali dál.

Vlastně  - vzaly. Jedna jako druhá, devět mladých žen ho uvítaly.. Byly tak milé a přívětivé, princ rád svolil, že pár dní Tam zůstane.


Ukázalo se totiž,  brzy, že ženštiny to byly ne ledajaké - uměly plnit sny, realizovat lidská snění. Tak udělaly mu takovou Nabídku: na cokoliv si od teď pomyslí – bude mu vyplněno, do nejmenších detailů a podrobností... ale za každé to splněné Přání musí pánko náš zaplatiť  - kousky  ze Svobody jeho po něm chtěly, páč z ní ty bosorky smělé ony sny spřádaly, to byly ´tolary´, to bylo to, co chtěly...

 

Princ bez většího váhání jim zasouhlasil. Beru! Jak jednoduché., prosté a geniální.

Kam by ještě chodil – může si jen přát – a jeho milá bude jeho. A svobodu? K čemu ji teď potřebuje, a navíc, pořád je to ještě Princ!


A tak, jak si přál a pečlivě vysnil, po dalších devět dní a nocí - prostě,  měl Ji.

A usínal s ní, a vstával, tančil i miloval se, večeřel a snídal. A užíval si. 

Po devíti dnech však tomu bývalému princi náhle došly peníze. A samozřejmě - bylo rázem po vysněných vílách ..  a z toho kdysi královského, odvážné Syna stal se téměř vězeň, otrok, vazal  a psanec. To cena jeho vlastní touhy a chtění, ho na buben dostala.


Ale vzdát se teď,  své Milé? Té Vyvolené? On? Nikdy. „Teprve teď vím, co hledám..“, ujišťoval sám sebe ten mládenec.  A s tímto vítězným nápadem pak desátého dne osedlal koně, co jediný mu ještě zbyl ze staré slávy a vyrazil znova na cestu. Domů? Kdoví.

Kdyby se možná ohlíd´, či dokonce kdyby zastavil se.. uviděl by svoji budoucí ženu už dávno tomu ve dveřích stát, v té chaloupce. Už devět dní byl u konce totiž..

Byla to Ta, ano ta myš, co s ním přicestovala potichu v brašně, v té kapse, nebo kde se to schovat nechala..


Nevadí. To, co má muž už  dávno tomu v těle vryté, to jenom od Ní, ho jistě jednou na správnou stopu domů, za ní, přivede. Já tomu věřím.

 

A ona zatím, den po dni, bude čekat, až se zase rozední.. a bude těsto míchat a u okna vzdychat, až uslyší koně pod okny.. tak - jestlipak se oba poznají?

 

Myška, liška, šiška, pampeliška.. rozhodně nějaká podoba tu nakonec bude..až Princ najde a pozná, kdo je taJeho Nevěsta. Živá, přec vysněná, ale tak skutečná.
Je stejně jenom jedna - Jediná.

....ale pššššt, to je beztak uplně největší tajemství, že zrovna ´tohle je jen pohádka´


cinki link



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 11.6.2003 >

No, je to trošku kostrbatý, třeba

proč první dvě věty rozděluješ tečkou? Mělo by to být souvětí.

Když se díval do jejích očí, ona zatím, tajně, strčila mu cosi do náprsní kapsy...a pak zmizela. Slovosled!! Celá věta zní dost divně.

Jediná, a kterou si zvolil?? Jediná, kterou si...bez A

Devatero je taky dost ohraný......je to dost krátký......a malinký písmenka co se špatně čtou......

Ale jinak jo, jde to

Piš, piš, bude to lepší.

Držím palce.

Je to tak za 2-


<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 11.6.2003 > Mě to nevadí, že je to jen pohádka.
Body: 3
<reagovat 
MZF (Občasný) - 11.6.2003 > Věty příliš často zbytečně rozděluješ či krátíš. Neboj se napsat delší souvětí, ne nijak příliš dlouhé, ale dvě tři věty nijak neublíží a dokáží navodit daleko příjemnější atmosféru.

Placení penězi a ztráta svobody. Přijde mi to neuspořádané. Lepší by bylo naplno využít jedno z těchto témat. Navíc je nakonci jeho "nesvoboda" nevyjádřena. Pouze ztratí peníze. A jestli chceš přirovnávat svobodu k pěnězům, tak to by nemělo být téma do této pohádky.

Omez trojtečky a uvozovky. Pokud jich je moc, zamotávají text.

Celkově vzato slušný text, na kterém by se však dalo ještě hodně zapracovat.
Body: 1
<reagovat 
nana (Občasný) - 12.6.2003 > já jsem asi nějaká tupá nebo co ale já jsem tomu neporozuměla...
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 4
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter