Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Úřad z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 3.9.2003 (00:27:27)
Pokračování>

„Ještě tohle dooprav, doposlechni, dopiš, založ, zařaď, nahraj, a pak můžeš domů, ovšem až přijde konec pracovní doby! Nic se nesmí zanedbat,“ chvatně a nervózně sype ze sebe první.


„Úkoluj si koho chceš, já své myšlenky těmihle směry nenechám promenovat. Spíš jak že zrovna saje nebo krká potomek, kolik že plínek zaneřádil, to je mým oblíbeným předmětem úvah,“ ne moc nahlas a s očima upřenýma na nádvoří, tam za oknem, odpovídá druhý.


„A když budeš chtít, budeš se moci rozloučit s nadřízeným lehkou úklonou a budeš-li mít veliké štěstí tak i rukou podáním,“ pokouší se zmírnit nátlak první, ale přeci jen je svým nápadem okouzlen víc, než by chtěl připustit. Rád podává ruce a směje se příjemně.


„Půjdu kolem parku, tam koupím něco na zub, pak se jednu stanici projdu pěšky, s cigárkem v hubě a budu brčkem sosat ledový kafe z krabice,“ bručí druhý, dnes má odbojnou náladu, cítí že mu vůbec nic neuteče, když bude jen tak sedět a čučet z okna.


„Cokoliv nedodělat je nepřípustné, jak jen můžeš odejít a nemít všechno, jak má být, podívej těch restů,“ první nemůže uvěřit tomu, že ho nikdo nevnímá. Zachovává ale klid.


„A kdy už bude odpoledne světlo, abych se mohl projít Jelením příkopem?“ druhý je docela nahlas v cíli dnešního úředničení, i když hodiny říkají něco jiného.


„Ten chaos nesmí přerůst přes hlavu, člověk pak ztratí nervy a je méně produktivní, čím víc toho je neudělaného, tím víc se vše odkládá, uniká smysl práce. Všechno musí být včas a poctivě zkontrolované, neodbývat nic!“ po několikáté se první vrací k témuž, vlastně není schopen přesunout své záměry jinam. Ale i jemu dochází, že mlátit prázdnou slámu v jednom, jen tak si sám pro sebe mručet, je nuda.


„No, ono v Jelením příkopě by se dalo i promenovat s kočárkem, ale jak to vymyslet, aby se pak nemuselo kolem těch zběsilých aut? No, nejspíš to vzít nahoru k Belvedéru a přes Letnou, to je úplná zelená dráha, aha, no tak tudy, už aby to bylo,“ zase se odděluje duchem od této místnosti na konci dlouhé chodby ve druhém patře.


„A přijdeš, až se bude v neděli o půlnoci spouštět standarta? Myslím, že bys u toho neměl chybět, to je jen jednou za život,“ to je ono, pomyslí si první, to jsem hlavně chtěl říct, a vypoulí oči.


„Se svými praporkářskými kouzly na mě nechoď! A vůbec... Myslím, že bys tady mohl být ty, pořád dnes otravuješ s prací a tímhle harampádím,“ představa špalíru a mávátek mu docela hnula žlučí, i když ví, že tady půjde o něco jiného.


„Jednou na to doplatíš, jednou se to provalí, jak jsi málo loajální a angažován,“ řekne první sice výhružně, ovšem bez jakékoliv naděje na to, že bude brán vážně.

 

 

 

 

27.1.2003

 

vysvětlivky:

děj se odehrává v Kanceláři prezidenta republiky na Pražském hradě...

standarta šla dolů, když končil své prezidentování V.Havel...

tehdy se ještě nevědělo přesně, že na jeho místo nastoupí V.Klaus... 

osoby a obsazení: první a druhý - rovná se - jeden a ten samý...

lehce přepracováno dne 2.9.2003 pro publikaci na www.totem.cz 



Poznámky k tomuto příspěvku
delikt (Občasný) - 3.9.2003 > Aha!  ale trvalo mi to!
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 3.9.2003 > Hezky si povídal první s druhým! :-))
Body: 4
<reagovat 
Kolben (Občasný) - 3.9.2003 > ....takže lehce schizofrení 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 3.9.2003 > Kolben> jaký lehce? :o) popisovaný jest řádně schizofrenní osoba...
<reagovat 
Monty (Občasný) - 3.9.2003 > Ano, znám ze starší verze, i tato jest povedenou. :o)
Schizofrenní mi to ani nepřijde, spíš tak vnitřně rozervané, ale to asi hen ten umělec bejt muší... třeba jako byl ten Mácha, že jo. :o)
Body: 4
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 3.9.2003 > Fajn Stando, reflexe směrem k úřadu .....
Taky už budu nejen "z Písmáku", ale taky brzo "z práce", zdá se...
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
clovrdik (Občasný) - 3.9.2003 > dobrej vnitřní dialog ... kdyi dávno jsem dělal úředníka .. 3 měsíce a utíkal jsem, co mi nohy stačily :-)
Body: 4
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 3.9.2003 > Já tyhle tvé vyprávěnky mám ráda. Takhle přece uvažujeme všichni. Nebo jsem taky schizofrenní?
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 3.9.2003 > ouvej> ani omylem...
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 3.9.2003 >
Body: 4
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 3.9.2003 > Yfča> 
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 3.9.2003 > Povedené...
Body: 4
<reagovat 
Matěj (Občasný) - 3.9.2003 > příjemnej textík..
Body: 4
<reagovat 
pavson (Občasný) - 3.9.2003 > Taky občas takhle sám sebe jebu a nasírám. Většinou vyhrává ten lajdák, protože on ani ten uvědomělej není žádnej stachanovec. Pěkně popsaný. Znám je oba. S prvním jsem hákoval pár tejdnů na vinici, zato s druhým jsem užil mnoho srandy.
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 4.9.2003 > pavson> Pavlíku, Tvá kritika jest vlídnou, pročež díky...
<reagovat 
genialnideti (Občasný) - 5.9.2003 > schiofrenie vždycky potěší, ale začínám mít temňounký tušeníčko, že jsem z jednoho kusu. tj. líný, kam až oko dohlédne... ech.
Body: 4
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 9.9.2003 > johoho... tyhle tvý dialogy miluju stejně nejvíc
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
poetry4ever (Občasný) - 12.9.2003 > no... šel Jarek, Lothar a hubertxy... a... teď nevim, kterej z nich upad? jeden mi prostě chybí... ? :-)))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
0 0 1 5 (35) 37 45 47 72 79 80 90 91 93 96 97 100 101 102 103 104 105 106 108 109 110 111 113 114 118 119 120 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 159 161 182 185 194 197 202 205 206 212 214 215 216 217 218 219
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter