Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Jürgen Fuchs/Mikoláš Chadima: Tagesnotizen z kolekce Články, recenze a kritiky
Autor: Petr Vaněk (Občasný) - publikováno 3.9.2003 (00:48:27)
další v kolekci>

 

(napsáno v červnu 2002)

 

Letos Mikoláš Chadima vydal desku, na které zhudebnil básně východoněmeckého disidenta Jürgena Fuchse (1950 - 1999). Album obsahuje 8 skladeb včetně zhudebněných textů Leicht a Gorleben, jejichž překlady hrál MCh Band už před revolucí (jsou zachyceny na desce Gorleben). Kvůli nim se stává Tagesnotizen i vyváženější, neboť ostatní skladby nápadněji čeprají ze zvuku poslední desky Karneval, jdou víc na jistotu.

 

Zatímco Leicht zní díky Chadimovu temnému hlasu v němčině lépe, výmluvněji, textu Gorleben oproti prvnímu zpracování chybí dramatičnost, jejíž nedostatek se odráží na celé dvacetiminutové skladbě negativně. Směřuji k jedomu zásadnímu bodu, kde se v kompozici střetává text a hudba: Tam, kde Chadima na desce Gorleben česky "deklamuje" konečnou část básně (Ta tam byla / Ale já / Ji neviděl) a k tomu zespoda zesiluje figura basové kytary, vzniká zásadní pnutí, které spojuje dvě (tři) předchozí části s tou poslední. Je to přesně ten moment, kdy vám mráz běhá po zádech a na který po předechozích partech intuitivně čekáte. Tento vrchol opusu Gorleben, od nějž se pak ještě dál vyhrocuje napětí "monotónní" jízdy zúčasněných nástrojů (aby se po sedmi minutách rázem ztratily ve skoku do ticha), na desce Tagesnotizen chybí.

 

 

 

(Vydal Black Point v roce 2002.)



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář pAMyNbnKnG - 15.9.2006 > 6zKC9CIBsB vW7IiTz2yq7 92XTHUs7NqI
<reagovat 
čtenář wnz1n3mtcc - 15.9.2006 > BXhaKKjuzDO IELU6y7mMDl8 E36bP0ebnCOBmi
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
4 5 6 (8) 9 10 11
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter