Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Sny mých pacientů II. z kolekce Sny mých pacientů
Autor: Sigmund Freud (Občasný) - publikováno 6.9.2003 (01:16:25)
Pokračování>

"Nelíbí se mi popisné číslo vašeho domu," řekl muž, který vešel do mé ordinace pravým bokem napřed.

"Jak, prosím?"

"Když sečtu dohromady jednotlivá čísla, vychází mi osm. Osm není dobré číslo. Když ho položíte, je to symbol nekonečna, a já nutně potřebuju najít konec, protože najdu-li konec, najdu logicky i začátek."

"Nechcete se položit tady na divánek?" nabídl jsem.

Muž poklekl a pozorně sledoval temný prostor mezi podlahou a spodní stranou diagnostického lůžka.

"Raději ne. Má čtyři nohy. Čtyřka je polovina osmičky, takže poloviční nekonečno," pravil pak a promnul si ukazovákem bradu.

"Vy máte dvě nohy, jak se tak dívám," pravil jsem. "Tedy čtvrtina nekonečna, nemýlím-li se?"

"Chtěl bych mít tři," zachmuřil se muž. "Jeden člověk v Chicagu měl tři. O tu třetí se mohl při rybaření opírat jako o stoličku. Já nerybařím, jód mi nedělá dobře, ale byl bych ukotvenější v prostoru, jestli mi rozumíte."

"Bohužel, nejsem prodejce nohou," vysvětlil jsem. "Pohovořte se mnou o svých snech, chcete-li."

"Včera se mi zdálo, že jsem seděl pod akátem a vedle mne pásovec devítipásý. Ta devítka mě hrozně znervózňovala. Měl jsem pořád chuť mu dva pásy sebrat. Sedm je mystické číslo. A devíti je pro pásovce stejně škoda. Já bych věděl, co s nimi. Pásovec ví kulový prd. Pak šla kolem jeptiška a za ní dva lakýrníci. Vzpomněl jsem si na triády v polyteistických náboženstvích. To přešlo i do křesťanství, víte? Jeptiška byla jako Marie a ti dva byli vůl a osel u kolébky."

"Promiňte, ale svatou trojici netvoří Marie s oslem a volem u kolébky," namítl jsem.

"Vy víte kulový prd," zopakoval muž. "Jste Žid. Židi na Mesiáše teprve čekají. Já do judaismu nedělám, jsem katolík."

"O Starém zákonu si povídat můžeme," navrhl jsem. "Moje oblíbená pasáž je ta o setkání u studny, víte, kterou myslím."

"Nevím," zesmutněl muž. "Z mého výtisku Bible někdo odstranil všechny stránky, na kterých jsou čísla 4 a 8. Asi jsem to byl já, ale už někdy dávno, protože se na to vůbec nepamatuji. Koupil jsem si nedávno Korán, podařilo se mi sehnat výtisk bez číslovaných stránek."

"K čemu je vám Korán? Jste přece katolík!"

"Podkládám s ním noční stolek," pravil muž. "Původně měl čtyři nohy, ale ta čtyřka mě strašně iritovala, tak jsem jednu nohu odstranil. Jenže stolek hodně ztratil na stabilitě. Tak ho podkládám. Odspoda nahoru je podložený Protokoly sionských mudrců, O původu druhů, Státem a revolucí, Otcem Goriotem, Obrazem Doriana Graye a Vnitřním lékařstvím. Korán je úplně navrchu. A co se dnes v noci zdálo vám, doktore?"

"Jel jsem v dobytčím vagóně do Szegedínu. V Miškolci nás kontrolovala drážní policie. Já a ještě jedna jalovice jsme neměli platný cestovní doklad. Jalovice neměla pas a já neměl jízdenku. Vyvlekli mne na perón a přestrojili za nádražáka. Čepice mi byla o dvě čísla menší a modré kalhoty strašně škrtily v rozkroku. Co se stalo s tou jalovicí, to přesně nevím, ale odváděli ji směrem k čekárně."

"Tak to vidíte," řekl muž. "Pouhá dvě čísla. Vsadil bych se, že to byla čtyřka a osmička."

"Je to možné," přikývl jsem a otevřel svůj notýsek, abych si udělal první terapeutickou poznámku.



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 6.9.2003 >

Sigmunde, pamatuješ, toto jsou Tvá slova z kongresu Mezinárodní psychoanalytické společnosti:

"...většina z vás jsou Židé, což znamená, že nemáte šanci získat pro nové učení přátele. Židy musí uspokojit skromná role přípravy půdy. Formování kontaktů ve vědeckém světě je naprosto zásadní věc. Pracuji na tom již léta a jsem již z neustálých útoků, kterým musím čelit, unaven. Všichni jsme v nebezpečí... Vždyť by mi nenechali ani kabát na zádech. Švýcaři mne zachrání. Zachrání i vás."  ano - takto vehementně se stavil S.F. za C.G.J. v čele jejich, svého, Tvého spolku, ech!!!! 

:

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 6.9.2003 >
<reagovat 
probably (Občasný) - 6.9.2003 > Málokdy tady čtu prózu, ale tohle opravdu stálo za zastavení
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
wopi (Občasný) - 6.9.2003 > Hurá!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 6.9.2003 > hezké počteníčko :)
Body: 5
<reagovat 
Cirilla (Občasný) - 6.9.2003 > Jak jest psáno ve Stopařově provůdci po Galaxii: základem všeho jest číslo 42
Body: 5
<reagovat 
Danny23 (Občasný) - 6.9.2003 > dám pět bodů, to je polovina nekonečna plus jedna
skvělý, sigmunde...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
pavson (Občasný) - 6.9.2003 > Jsem Rád Sigmunde, že Tě tady vidím. S tebou zajisté přijde zábava. (Ne jak s tím prďolou Hurníkem)
Body: 5
<reagovat 
 Monty (Občasný) - 6.9.2003 > pavson> Kdo to asi je, ten Ilja? Nevíš o tom něco?
<reagovat 
 pavson (Občasný) - 6.9.2003 > Monty> Nevím, ale myslím, že jako pionýr jsem se k němu modlil.
<reagovat 
 Monty (Občasný) - 6.9.2003 > pavson> 

K Hurníkovi???

Černá ruka přede mnou, upíří ruka za mnou, Ilja Hurník/ruka Ilji Hurníka pode mnou???


<reagovat 
Kolben (Občasný) - 7.9.2003 > Jsem unešen. V tomhle kuse si připadám ňák domácky. Škoda, že už nemám doporučení, se tu slítlo ňák moc pěknejch věcí najednou.
Body: 5
<reagovat 
Kolben (Občasný) - 7.9.2003 > Jóó..dej se dohromady se Standou ohledně těch snů. Sny má pěkný a ještě není ničí pacient.
<reagovat 
asi (Občasný) - 7.9.2003 > Super
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 8.9.2003 > Tohle mi sedí, fantasie hravost a ne se pachtit za dokonalým obrazem skutečnosti! Vtipný výběr děl pod noční stolek, haha.Takže ti přišiju k tomu všemu i smysl pro humor. Takže pět vostrejch s doporučením!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 8.9.2003 > Osmičková posedlost - ten by nemohl bydlet u nás na Podbabě, nedojel by tam tramvají :o))))))
huáááá, otec Gorilot!!! noční můra mé povinné četby!!! :o))))
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 8.9.2003 > cteni jedna radost...potesilo a pobavilo...
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 8.9.2003 > fajn kousek :o)
Body: 5
<reagovat 
Lef (Občasný) - 8.9.2003 > Výborná!
(Zamyslel jsem se nad tím podkladem nočního stolku: nebýt toho Vnitřního lékařství a Koránu byl by asi poněkud vrtkavý :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
genialnideti (Občasný) - 10.9.2003 > sigi je sigi. to je marný.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MZF (Občasný) - 11.9.2003 > Inteligentní a zároveň jemně hravé počtení. Potěšilo, ale krátkost tomu ubírá na síle.
Body: 4
<reagovat 
Janahe (Občasný) - 12.9.2003 >


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Přáníčková víla (Občasný) - 12.9.2003 > D! A nejen proto, že Otec Goriot, narozdíl od Kelly, patří k mým oblíbeným knihám.:o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
AdaMM (Občasný) - 18.9.2003 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Cedrik (Občasný) - 19.9.2003 > fajne
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 1.6.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tkadlec (Občasný) - 29.8.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 2 (3) 4 5 6 7
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter