Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Sny mých pacientů IV. z kolekce Sny mých pacientů
Autor: Sigmund Freud (Občasný) - publikováno 11.9.2003 (08:45:01)
Pokračování>

"Ještě nikdy jsem neviděl nahou ženu zezadu," řekl mi muž, který ulehal na divánek. Péra zapraštěla. Ocenil jsem, že si sundal boty, ale ocenil bych ještě víc, kdyby mu nezaváněly nohy.

"Já jsem ještě nikdy neviděl zezadu kance," pravil jsem a ostrouhal tužku, jejíž hrot od minula trošku otupěl.

"Máte snad na mysli nějaký archetyp, doktore?" zajímal se muž a prsty v řídké tkanině ponožek se mu lehce chvěly. "Lovec, válečník, hrdina, nebo něco na ten způsob?"
"Ne, nic takového. Jenom jsem často přemýšlel, jaké to asi je, když kanec odchází směrem od vás. Chtěl bych vidět ten synchronizovaný pohyb ocasu na jeho zádi."

"Také často přemýšlím o tom, jaká asi musí být nahá žena, když se k vám otočí zády," zasnil se muž.

"Ke mě?"

"Ne k vám. Myslím jako obecně ke mě. Představuju si, že má špinavý krk, od toho, jak si barvila vlasy na zrzavo. A páteř, doktore, jak asi musí být zvláštní, ty lopatky a obratle, když je to ovšem štíhlá žena, protože na tlusté by bylo vidět jenom sádlo," vypravoval muž.

"Sádlo je symbol," řekl jsem. "Řekněte mi, o čem se vám dnes v noci zdálo?"

"O tom samém jako vždycky," děl muž. "Obracel jsem svou ženu. Bránila se. Plakala. Klekl jsem před ní na zem, na podlaze byly samé žaludy, tlačilo mne to do kolen, říkal jsem ,Alžběto, prosím, jenom na chviličku!´, a ona pořád plakala... A když jsem jí konečně obrátil, tak byla zezadu úplně stejná jako zepředu, což mě frustrovalo."

"Obracel jste ji jenom tak, rukama?"

"Ne, pohrabáčem. Měl jsem přitom pletenou čapku v národních barvách a zpíval jsem si. Vždycky si zpívám, když beru do ruky pohrabáč, ani nevím proč."

"Obsese."

"Ob co?"

"Obracel jste ji celou noc?"

"Ne, jen jednou jsem to zkusil, a když jsem viděl, že má na zádech úplně stejná prsa jako tam vepředu, tak jsem toho nechal a požádal ji, jestli by nemohla zhasnout a tkát potmě."

"Ona přitom tkala?"

"Nevím přesně, možná vyšívala na hedvábí."

"Povězte mi něco o své matce," vyzval jsem ho.

Muž křečovitě zaškubal levým palcem.

"Moje matka byla strašně cudná," řekl po chvíli. "Nosila pořád šatovou zástěru. Na zádech byla na knoflíky, desítky malých perleťových knoflíčků se jí vinulo po páteři jako korálovec, a když jsem se jí jednou omylem dotknul při mísení těsta, dva týdny mi dávala k večeři jenom huspeninu. Servírovala mi to hned vedle uhláku, jen tak na zem, doktore."

Muž se rozplakal.

"Mohu vám ukázat jednu knihu," řekl jsem a vzal do ruky Domácího lékaře. "Jsou tam obrázky."

"Já vím," vzlykal muž. "Rozkládací. Ale taky jednom zepředu."

"Analýzou vašich snů jsem dospěl k závěru, že vás vaše matka nemilovala a celý život vám ukazovala druhou tvář," pravil jsem vážně. Muž stále plakal. "Vaše touha po spatření ženských zad pramení z touhy po poznání skutečné tváře vaší matky. Jste Oidipus, který nikdy nerozřeší hádanku Sfingy. Víte doufám proč?"

"Protože moje matka je mrtvá?"

"Ne," zavrtěl jsem hlavou. "Proto, že ve vašich osobních záznamech stojí, že jste nalezenec. Našli vás na zadním sedadle fiakru, který stál v Terstu na náměstí."

Muž si otřel rukávem oči, vstal, stiskl mi pevně ruku a odešel bez zaplacení.



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 11.9.2003 > Sigmunde, tentokrát jsi to pacientovi zcela nandal, za tohle by ti měli odebrat titul...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Cedrik (Občasný) - 11.9.2003 > Moc fajn :o))
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 11.9.2003 > Jo.
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 11.9.2003 > supr...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 11.9.2003 >

SKVĚLÝ!

akorát to pozadí je hrozitánský - warum?


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
asi (Občasný) - 11.9.2003 >

Zajímavý pacient.


Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 11.9.2003 > Co dodat. Skvělé!!
Body: 5
<reagovat 
Danny23 (Občasný) - 11.9.2003 > bezva...
Body: 5
<reagovat 
Lef (Občasný) - 11.9.2003 > Skvělllé! Pozadí je jistě potah divánku - mně osobně vůbec neirituje :-) ***
Body: 5
<reagovat 
wopi (Občasný) - 11.9.2003 >


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
alggiz (Občasný) - 11.9.2003 >  !!
Body: 5
<reagovat 
Minehava (Občasný) - 12.9.2003 > :-))
Body: 4
<reagovat 
delikt (Občasný) - 12.9.2003 > ? !
Body: 5
<reagovat 
.......... (Občasný) - 12.9.2003 > jako vždy bezva:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 12.9.2003 >

prsty v řídké tkanině ponožek se mu lehce chvěly - super detail!!!!

Představuju si, že má špinavý krk, od toho, jak si barvila vlasy na zrzavo. - jako by psal o mně, když zápasím s WellaColorem


Body: 5
<reagovat 
Přáníčková víla (Občasný) - 12.9.2003 > Nádherně popsáno..cítěno..prostě úžasný..i když nenávidím psychology..Bože, jako by jsi to psal přirozeně, nenuceně, bez hledání zbytečných slov..tak nějak lidsky..Jéé..piš dál, už se moc těším na další analýzu..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
pavson (Občasný) - 12.9.2003 > Chlapík s pohrabáčem, Sigmunde, jestli dneska neusnu, zejtra mě máš v ordinaci. Super.
Body: 5
<reagovat 
MZF (Občasný) - 13.9.2003 > Tvá povídka mi přijde velmi originální (možná je to tím, že jsem žádný další dialog pacienta a doktora nečetl). Ale není to můj vkus. V textu jsou jistě světlá místa, je to napsáno bezchybně, jen mi tam chybí trocha dynamičnosti, rychlosti.
Je to příliš filosofické.
Body: 3
<reagovat 
Kolben (Občasný) - 14.9.2003 > HulaHula...toha po spatření zad pramení z touhy po spatření tváře matky. Taky se musim dát vyšetřit, protože neskonale toužím spatřit ty vepřový hody co sem od sousedů už od večera zavání.
Body: 5
<reagovat 
Kamil Kolouch (Občasný) - 15.9.2003 > jojo
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 23.9.2003 >

tak nějak už tradiční... :o)


Body: 4
<reagovat 
tkadlec (Občasný) - 29.8.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 2 3 (4) 5 6 7
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter