Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Sny mých pacientů V. z kolekce Sny mých pacientů
Autor: Sigmund Freud (Občasný) - publikováno 15.9.2003 (00:10:54)
další>

"Mám nutkavou potřebu přestrojovat se za řezníka," řekl mi muž, který ležel na boku na mém terapeutickém divánku.

"Proč si nelehnete na záda?" zajímal jsem se.

"Nemohu ležet na zádech, protože bych trčel do prostoru," vysvětloval muž. "Mám příliš vystouplé lopatky. Chcete se podívat?"

"Ne, děkuji. Nejsem ortoped."

"Moje bývalá žena se jednou podívala," pravil muž. "Od té doby jsem ji už nikdy neviděl. Poslala mi pouze pohlednici z Mariánských lázní. Vzhledem k tomu, že se na ní podepsala ,Ignác z Loyoly´, soudím, že pohled na mé lopatky neunese zdaleka každý."

"Máte věštecké sny?" zeptal jsem se ho.

"Ne," zavrtěl hlavou muž. "Zdá se mi výhradně o věcech, které souvisí s porcováním masa. Včera v noci jsem vyvrhoval ovci. Když jsem se dostal až k tračníku, zjistil jsem, že v něm sedí malinkatý školní inspektor a depiluje si podpáždí."

"Podle čeho usuzujete, že to byl zrovna školní inspektor?"

"Měl to napsáno na kloboučku," vysvětloval muž. "Měl slamáček se dvěma stužkami, žlutou a růžovou. Na žluté bylo napsáno ,ŠKOLNÍ INSPEKTOR´ a na růžové ,K PŘEPÁŽCE PŘISTUPUJTE JEDNOTLIVĚ´. "

"Nemáte problémy s dýcháním?" zajímal jsem se.

"Narážíte na tu přepážku?" otázal se muž a přitáhl si kolena k bradě. "K mé nosní přepážce jednou přistoupil uhlíř. Jednotlivě, zato ovšem oběma pěstmi naráz. Od té doby mám nos levostranně vybočený, i když jsem ze zásady pravicový volič."

"Kdy jste se naposledy přestrojil za řezníka?"

"Minulý čtvrtek," řekl muž. "Bylo to na Žlutých lázních. Plavčíkovi se příliš nezamlouvalo, že vstupuji do vodního toku se širočinou, ale co už mohl dělat. O tu původní jsem přišel vloni v Brémách. Odnesl mi ji v zubech velký pes. Jak odcházel směrem k radnici, bylo v tom něco tak výsměšného... že jsem musel ve vlaku plakat. Utěšil mne teprve celník. Věděl jste, že celníci používají erární kapesníky s emblémem státních drah?"

"Ne, to jsem nevěděl."

"A vidíte, je to tak."

"Vy ale nejste řezník, viďte?" zeptal jsem se a zapsal si pár poznámek do notýsku v červených deskách.

"Pracuji na hvězdárně," řekl muž. "Mám na starosti údržbu dalekohledů. Jen jejich plastových částí, abych byl přesnější."

"Vaše touha po řeznictví souvisí pravděpodobně s vesmírnou matérií," vysvětlil jsem mu. "Nebeská tělesa při letmém pohledu asociují představu čerstvě umyté výlohy v masných krámech. Kolikrát jsem si říkal, že Velký vůz je vlastně roztočený věnec vuřtů a Plejády jsou francouzskou hořčicí, která opustila sklenku a rozprskla se do prostoru. Já myslím, že Bůh výrobce uzenin miluje o něco málo víc než jiné lidi."

"Jenže já maso vůbec nejím," rozplakal se muž. "V dětství jsem našel v játrovém salámu gumový prst a od té doby se živím výhradně oblinými klíčky. Znamená to, že mne Bůh zcela zatratil, doktore?"

"Nejspíš," přikývl jsem. "A až přijdete příště, nezapichujte dranžírák do zárubně, jestli mohu prosit. Moje hospodyně mívá občas potřebu věšet na vyčnívající předměty látkové tašky."



Poznámky k tomuto příspěvku
Danny23 (Občasný) - 11.9.2003 > :))
Body: 5
<reagovat 
Kamil Kolouch (Občasný) - 15.9.2003 > skvělé
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
arkovic (Občasný) - 15.9.2003 > : o))) .Perfektní - to je nádherná série, to bych se pokusila někde vydat.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 15.9.2003 > látkové tašky jsou hezkým vyvrcholením celého pojednání, ano, ano...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lef (Občasný) - 15.9.2003 > zase jsem si poprskal monitor, já se z toho asi zblázním :-)) ***
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
probably (Občasný) - 15.9.2003 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lian (Občasný) - 15.9.2003 > No a nepomohlo by mu, kdyby se tím řezníkem stal?
Body: 4
<reagovat 
Akimek (Občasný) - 15.9.2003 > ¨Zikmund je prostě boží :o))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 15.9.2003 > jo eště doporučit
Doporučil 
<reagovat 
arkovic (Občasný) - 15.9.2003 >
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 15.9.2003 > předpokládám, že myslíš látkové tašky jisté masové barvy
Body: 5
<reagovat 
 pavson (Občasný) - 15.9.2003 > nin-ex> Debatičku o masovkách jsem už jednou absolvoval. Sigmund jako vždy megašpic.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 15.9.2003 > Hmmm!! Líbí!!
Body: 5
<reagovat 
MZF (Občasný) - 15.9.2003 > První část je super. Jednoduchý, inteligentní, ironický humor. Avšak ta závěrečná analýza mě zklamala a poslala to o bod dolů.
Body: 4
<reagovat 
Minehava (Občasný) - 15.9.2003 > Fajn, ale všechno moc na jedno brdo.
Body: 4
<reagovat 
ursi (Občasný) - 16.9.2003 > genialni
Body: 5
<reagovat 
Přáníčková víla (Občasný) - 16.9.2003 > Štve mě, že nikdy nepochopím, jak jsi došel ke svým závěrům, ale kdyby mi to bylo jasné, asi bych už nečetla dál. Každý má svůj úhel pohledu.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 16.9.2003 > Hezky jste ho rozebral, doktore!! :o)))
Body: 5
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 18.9.2003 > Připadám si jak napálenej u hypermarketu Českej sen - je to hezký , ale dělaj si ze mě srandu.
<reagovat 
Cedrik (Občasný) - 19.9.2003 > škoda toho závěru
Body: 4
<reagovat 
Cirilla (Občasný) - 19.9.2003 >

Mohu si objednat sezení? Či snad i ležení?

Mám nutkavou touhu štípat lidi v metru do zadku...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 19.9.2003 > dost maso:-)
Body: 5
<reagovat 
yossarian (Občasný) - 19.9.2003 > líbí- jinak viz Cedrik
<reagovat 
wopi (Občasný) - 20.9.2003 > inu ano
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 20.9.2003 > SKVĚLÝ!!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
T.B.Š. (Občasný) - 22.9.2003 >
Body: 5
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 23.9.2003 >
Body: 5
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 29.9.2003 >
Body: 5
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 1.10.2003 >
Body: 5
<reagovat 
tkadlec (Občasný) - 29.8.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
emilio (Občasný) - 25.11.2004 >

"Nebeská tělesa při letmém pohledu asociují představu čerstvě umyté výlohy v masných krámech. Kolikrát jsem si říkal, že Velký vůz je vlastně roztočený věnec vuřtů a Plejády jsou francouzskou hořčicí, která opustila sklenku a rozprskla se do prostoru."

Z tohohle ulítávám. Tahle povídka je vážně ohňostroj. Fakt dobrý!


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 (5) 6 7
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter