Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Svět informystiků III z kolekce Svět informystiků
Autor: Danny23 (Občasný) - publikováno 17.9.2003 (09:42:20)
Pokračování>
Harry Hacker vypráví:"Kdysi, před dávnými a dávnými časy, žili v zemi zvané Atlantida dva programátoři. Oba dostali od šéfa ten stejný úkol, napsat program, bohužel dnes již nikdo neví k čemu měl sloužit. První z nich napsal uživatelsky líbivou aplikaci, ale s nedomyšlenou strukturou a nestabilním jádrem. Druhý napsal spíše strohé, avšak flexibilní rozhraní se stabilním jádrem. Jejich šéf byl zrovna na druhém konci Atlantidy, takže ti dva se celý den hádali, čí projekt vybere. Bohužel však druhý den byly dny Atlantidy sečteny - kontinent zanikl v bouři vln. Než se potopil do vlnobití, křikl jeden z programátorů na druhého: 'Kolego, náš spor bude pokračovat jindy a jinde.' Za velmi dlouhou dobu se oba programátoři znovu narodili - jsou to Linus Torvalds a Bill Gates." Harry domluvil. Tu se jeden z žáků zeptal: "A kdo je dnes ten šéf" Harry Hacker se usmál: "Tím šéfem může být každý z nás: sami si rozhodujeme co budem používat."

Harry navázal další, krátkou příhodou:
"Charles Babbage měl zvláštní sen. Byl z něho úplně zmatený. Měl totiž sen, že hrál Dooma. Avšak v jeho době žádné počítače neexistovaly, tedy ani Doom ne. 'S tím musím něco udělat' řekl si Charles a sestrojil první počítač od zničení Atlantidy."

Jeden programátor, žák Harryho Hackera, neměl žádnou partnerku. Jednou vyvíjel prográmek, který chtěl dát na net. Do Nápovědy, do sekce Problémy přidal položku "Jsem sama a je mi smutno." Odpovědí byl krátký konejšivý text a autorův e-mail. Program byl volně šiřitelný, tedy se hodně rozšířil po inetu a jeho tvůrce dostával spoustu nabídek a prožil bohatý a vášnivý život.
"Vidíte jaké jsou výhody volně šiřitelného software :-)" pravil k tomu Harry Hacker

Jeden uživatel Windowsů zkoušel CDčka z počítačových časopisů tím způsobem, že všechno nainstaloval a pak teprve vybíral co se mu hodí.
"Dám to tam vcelku a pak si vyberu." říkal vždycky. To však není správný postup, protože po odinstalovaných nepotřebných programech mohou v systému zůstávat zbytky a dělat neplechu.
Není divu že tomuto člověku tuhnul počítač. Přišel proto za Harrym Hackerem. Harry mu hned nabídl pytlík kandovaného ovoce. Muž si ho vzal, ale zjistil, že ovoce je promícháno s uhlím. Tázavě se podíval na Harryho a ten odvětil: "Dal jsem vám to vcelku a vy už si pak vyberete." Muž pochopil, usmál se a poděkoval.

Jeden admin velice obdivoval novinky nových Windows jako je vzdálený přístup a diskové kvóty. Začal se mu však zdát divný sen: nejdříve Kryštof Kolumbus, který jásal že objevil Nový svět, a potom vikingský vojevůdce jak si ťuká na čelo.
Nevěděl co to znamená, dokud se nezeptal Harryho Hackera. Odpověď zněla: "Vikingové objevili Ameriku dlouho před Kolumbem. Stejně tak ty věci, které na Woknech obdivuješ jako novinky, jsou v UNIXových systémech již přes dvacet let."
Jakmile tohle uslyšel, byl admin osvícen.


Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 17.9.2003 > to kandovaný ovoce a uhlí je fajn příměr...
Body: 5
<reagovat 
pavson (Občasný) - 17.9.2003 > Dobrý postřehy
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
2 2 (3) 4
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter