Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí v kolekci Z deňýčku týraného rodiče II. z kolekce Vytrženo z deňýčku
Autor: Yfča (Občasný) - publikováno 13.10.2003 (12:55:55), v časopise 18.10.2003
další v kolekci>
Ráno jsem opět musela zvýšit svůj jemný hlásek. Káťa se totiž na můj vkus až moc dlouho vypravovala do školy. Když odbilo půl osmé a ona ještě nestála v předsíni v pozoru, křikla jsem na ni, ať sebou hodí. Zamumlala si pro sebe "Buď zticha!", což ovšem moje vycvičené čidlo sluchu zaregistrovalo. Slyšel to i Jirka, který vystartoval, dal Kátě symbolický políček a zařval: "Jak to mluvíš s maminkou!?! Co si to dovoluješ?" Moje potěšení z toho, že se mne zastal a drzou dceru okřikl, však vzápětí zničil další větou: "Buď zticha se neříká. Ty nevíš, že se říká drž hubu?". Deset let mé usilovné výchovné práce bylo rázem vniveč. Už se těším na to, až bude založena telefonická linka pro týrané rodiče. Budu často volat...

*

Dnes Káťa poprvé sama využila internet. V poště jsme měli nabídku laserových ukazovátek, což ji fascinovalo natolik, že si jedno z nich přála k vánocům. Abychom od ní měli pokoj, řekli jsme jí, ať napíše objednávku a pošle ji mailem. Nečekali jsme, že bude tak rychle reagovat. Za chvíli se totiž přišla zeptat na připojovací heslo a posléze už bylo slyšet vytáčení čísla. Když jsem si přečetla text, který odeslala, dostala jsem záchvat smíchu. Na konec objednávky totiž velkými písmeny napsala: JELIKOŽ MI JE DESET LET, ŽÁDÁM VÝRAZNOU SLEVU.

*

Kátě došla odpověď na čtvrteční objednávku. Pan inženýr jí sdělil, že si tou blbůstkou může poškodit zrak, proto jí nic nepošle. Nepochopil, že Kačaba nechtěla škodit sobě. Díky inžovi pořád vidíme.

*

Kačaba se přihnala ze školy s nadšením, protože se jí zhoršil kašel. Ráno jsem totiž pravila, že pokud bude chrchlat, může zítra zůstat doma. Mrskla taškou do kouta a šla si iniciativně změřit teplotu, díky čemuž jsem zjistila, že náš kotelník není schopný vyhřát vodu na víc než 40,9° C. Já jsem v jejím věku nahřívala teploměr nad plynovým hořákem, což nedopadlo slavně. Rupnul teploměr a poté i nervy mé dobré matky. Do školy jsem opravdu nešla, protože jsem nemohla sedět...

*

Mému synovci Robertovi je osmnáct a kus a jestli vše dobře dopadne, měl by se brzy živit jako automechanik. Káťa ho od malička šíleně miluje a nedá na něho dopustit. Jde o oboustrannou náklonnost, přestože si navzájem vyvádějí různé zlomyslnosti. Po obědě jsme u babičky zaskočili do jedné z místních osvěžoven na žejdlík rezavého moku. Káťa šla samozřejmě s námi. Usedli jsme u prvního volného stolu a pomalu upíjeli z orosených sklenic. Kousek od nás mastil Robert s partou stejně starých kluků karty. Kačaba se na něho okamžitě vrhla se slovy "Ahoj, Robásku!" a začala ho zuřivě líbat, což vedlo k tomu, že jednomu z puberťáků skočil utopenec do nesprávné trubice a málem ho zadusil. Když pak Robertovi přinesla hospodská zelenou, Káťa se zvedla, šla za ním a jemným hláskem, který bylo slyšet na kilometr daleko, prohlásila: "Roberte, nepij tu kořalku! Zase budeš babičce blít do kytek!".

*

Robert momentálně bydlí u své dívky Jany, což jeho rodičům nevadí, protože alespoň doma nedělá nepořádek a živí se sám (nebo je živen). Káťa to komentovala slovy, že Jana musí mít pořádnou svatozář, když to s ním celý týden vydrží. "Prosím tě, co ty o tom víš," rozčílil se Robin. "Náhodou toho vím hodně," pravila Káťa důležitě, "my jsme už měli ve škole sexuální výchovu, tak si laskavě nezapomeň koupit kondom!".

*

Ze školy se Káťa vrátila se Sabinou. Tentokrát mne vtáhly do své debaty, která se opět týkala dospívání. "Teto," ptala se mne Sabina, "taky jsi měla takový stavy, že jsi věděla, že něco nemáš dělat a dělalas to? Třebas to, že se nemáš hádat s mámou a přesto ti to nedalo a hádat ses musela?" Ubezpečila jsem ji, že jsem na tom nebyla lépe, ale že jsem z toho naštěstí vyrostla. Tedy alespoň si to myslím. "Hm," řekla po chvíli přemýšlení Kačaba, "ale náš táta má pubertu celej život, viď!?!"

*

"Mami, jsme chudý?" zeptala se mne odpoledne Káťa a na čele jí vyrostla hluboká vráska. Zamumlala jsem, že duchem určitě ano. "Já se neptám na tebe," řeklo moje pubertální dítě drze. Poučila jsem ji, že by se ke svým starým rodičům měla chovat uctivěji. Omluvila se a potom špitla prosebně: "Já bych totiž nutně potřebovala něco koupit." Vysvětlila jsem jí, že teď není vhodná doba na rabování obchodů, protože tatínek nedostal už dva měsíce výplatu. "Mami, nepůjdeme se teda alespoň podívat na nějakou demonstraci proti tomu měnovýmu fondu?" dotírala. "Já bych strašně moc chtěla zažít demonstraci," řekla toužebně a v očích se jí rozhořely plamínky nadšení. Pravila jsem, že není příliš vhodné pohybovat se poblíž podobných akcí, jelikož bychom obě nejspíš dostaly obuškem, pokud by se něco semlelo. "To máš teda blbý," odvětila. "A ono se něco vážně semele, jo?" dodala s neskrývanou nadějí v hlase. Znovu jsem se ji jala přesvědčovat, že není dobré potulovat se v těchto dnech centrem Prahy. "Jenže já jsem nikdy žádnou demonstraci nezažila, pochop to," vyhrkla vyčítavě, "a to už chodím do šestky!" Hluboce jsem se zastyděla. Je vskutku nemravné, že svému jedinému dítěti nedopřeji poznat všechny krásy světa. Chvíli mlčela a potom vyhrkla: "Hele, mami, uvažuj! Obě máme zaplacenou úrazovou pojistku, takže kdyby nám policajti rozbili hlavu obuškem, tak bys mi za prachy, co dostaneme, mohla v knihkupectví koupit tu knížku, co jsem si dneska vyhlídla!"
*

"Tak co bylo ve škole?" povídám při večeři mezi sousty. Káťa polkla, nandala si další talíř a mlaskavě zamumlala, že se nic zajímavého nedělo. Zapýřila jsem se nad debilitou své otázky. Pak jsem si vzpomněla, že jsem ráno dala Kačabě čtyři stovky. "Kolik peněz ti zbylo, když sis koupila obědy?" zeptala jsem se. "Osmdesátpět," řekla Káťa, "ale dvacku dlužím." Vytřeštila jsem oči. Částečně to způsobil žvanec, který se mi vzpříčil v trubici, zčásti překvapivé sdělení. Rozkašlala jsem se. "Jak můžeš dlužit dvacku, když ti tolik zbylo?" nechápala jsem. I Jirka byl mimo mísu. Káťa pokračovala v likvidaci poživatin a přitom nám nevzrušeně sdělovala, že pozvala třetinu třídy do čajovny (tento týden ji otevřeli nedaleko školy). "No, a když jsem platila, tak mi kámoška půjčila dvacku, protože mi těch osmdesátpět kaček nestačilo," dodala. Nevím, zda mi tím chtěla naznačit, že jsem ráno mohla přitlačit. "Maminko, vždyť víš, jak ráda dělám druhým radost!" vyhrkla. Zatvářila jsem se jako Naděžda Krupská, jíž Vladimír Iljič právě sdělil, že chytil při zasedání kominterny ošklivou pohlavní nemoc, a odešla jsem se uklidnit pohledem na televizní obrazovku. Večerní zprávy, plné jobovek z domova i zbytku zeměkoule, mi přišly vhod.

*

Káťa se v půl třetí přihnala ze školy a sdělila mi, že už je zase zamilovaná. Tentokrát to odnesl spolužák. "Už to ví?" zeptala jsem se zvědavě. "Co blázníš," odtušila dotčeně, "takový věci se přece chlapům neříkaj!"


Poznámky k tomuto příspěvku
Bobísek (Občasný) - 13.10.2003 > Kačaba je pěkný kvítko. Zvlášť ta historka s internetem a ta poslední jsou povedený.  Kolik jí bylo, když z ní padaly tyhle "moudra"?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 13.10.2003 >

Spravilo mi to náladu, díky. Mám doma něco podobného a taky se na TO často ani nemůžu zlobit 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 13.10.2003 > *************
Body: 5
<reagovat 
.......... (Občasný) - 13.10.2003 > nemám slov... spravilo pondělní podkopanou náladu:)
pozdravuju Káťu:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 13.10.2003 > Vidím, že se se svou dcerkou opravdu nenudíš.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lian (Občasný) - 13.10.2003 > Jojo, je to kolík
Body: 5
<reagovat 
Dáreios (Občasný) - 13.10.2003 > je to super
Body: 5
<reagovat 
Ychtil (Občasný) - 13.10.2003 > Tohle je místo deníčku?  Koukej ho konečně dopsat!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kačaba (Občasný) - 13.10.2003 > Docela by mě zajímalo o čem bys psala, kdybys mě neměla!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Monty (Občasný) - 13.10.2003 >

JELIKOŽ MI JE DESET LET, ŽÁDÁM VÝRAZNOU SLEVU.

 

Uh... to je silné místo... bojím se, že Kačaba bude geniální po mamince...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 13.10.2003 > sleva mě dostala .-))) maje doma uskladněno něco výrazně podobného, leč osmiletého, chápu........
Body: 5
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 13.10.2003 > Fajn...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Sigmund Freud (Občasný) - 13.10.2003 > Máte úzkosti?
<reagovat 
Hester (Občasný) - 13.10.2003 > Skvěle se bavím!!!
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 13.10.2003 > Pobavilo!! Líbilo!!
Body: 5
<reagovat 
guy (Občasný) - 13.10.2003 > moc bezva!
Body: 5
<reagovat 
Silona (Občasný) - 13.10.2003 > První díl byl skvělý, tento je ještě lepší. :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
průser mračen (Občasný) - 13.10.2003 > Jelikož je mi dvanáct let, žádám KAČABU!
<reagovat 
Akimek (Občasný) - 16.10.2003 > Kačaba na hrad
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
hajka (Občasný) - 16.10.2003 > Kačaba je dokonalá, celá maminka :o)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 18.10.2003 > poslední řádek mě odrovnal:))) zasloužené bodíky...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Tanein (Občasný) - 19.10.2003 > Co mě všechno ještě čeká
Body: 5
<reagovat 
MZF (Občasný) - 20.10.2003 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 20.10.2003 >

Některé ženy jsou víceméně ženiální. Občas to postihne i jejich dcery, vzláště když otec sloužil u ženistů...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 20.10.2003 > A zase se to nedoporučilo...
<reagovat 
 Yfča (Občasný) - 20.10.2003 > Montrealer> Doporučilo.  Děkuji.
<reagovat 
čtenář Helenita - 27.10.2003 > Je to super, něco jako když mi můj skoro sedmiletej syn řekne, že pes (doga), kterýho jsme právě potkali, dobře zná a na otázku "Co je to za psa?" odpoví: "Ježiši přece německej čokl". No zkuste se těm dětskejm suverenitám nesmát.
<reagovat 
probably (Občasný) - 28.10.2003 > Ještě pár kapitol a začnu uvažovat o svém rozhodnutí nezatěžovat svůj život potomkem
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Vilda (Občasný) - 26.11.2003 > Dobrej seriál. :-)) Super!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
bigjohn (Občasný) - 15.9.2004 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 1 2 3 4 (5) 6 7 8 11 12 13 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter