Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Poutník
Autor: potvora (Občasný) - publikováno 25.9.2003 (13:23:54)
Tiše poutník na skále vysoké stál a v tajmenou hleděl dál. Dálka mu slepě pohled oplácela. On zvednuv oči své v nebe temné, spatřil třpyt hvězd zářivých a tak mu napadlo: Ty hvězdy mrtvé jsou a přec vidím jejich svit, to podobné je jak mé milenky mrtvé cit. Cit ten já cítil, když zakopal jsem ji v hrob a přišlo mi, jak slyšel bych struny přetrhané tón. Ten cit stejně jak struna ta se chvěl a jak struna prasklá švihne, stejně tak bolel ten cit. A když na rov její hlínu jsem navršil a oči k nebi obrátil, zalekl jsem se. Luna, jindy bledojasná v den ten rudě planula a jen ji spatřil jsem. Jasný svit hvězd pohaslých mrak těžký překrýval. Znovu obrátil oči své poutník k obloze a zalekl se podruhé: Luna zas barvu krve měla a hvězdy náhle vidět nebylo. V jezeře hlubokém a temném jen luny odraz vidět byl. A poutník náhle spatřiv bledou ruku jak vztahuje se k němu a do lůna zemského zve jej. A s povděkem on pozvání to přijal a ze skály osamělé do hlubiny jezerní vrhl se z výšky a v lůno zemské se ponořil.


Poznámky k tomuto příspěvku
petr kurka (Občasný) - 27.9.2003 > Na průmce mě nedonutili, abych četl Máchu (Jiráska, Nemcovou a jiné tlusté autory). Teď už jsem na to moc línej, takže pokus o napodobení stylu hodnotit nemůžu.
Aspoň je to srozumitelné, i když někteří rejpalové tam asi najdou drobné pravopisné chyby.
Body: 4
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 3.4.2005 > petr kurka> mácha a tlustej autor? mohli ti od něj něco ukázat, nebyl bys teď za pošuka.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter