Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 22.5.
Emil
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
O snědých pažích Lidy Arčakovové
Autor: Pierre Bosquet (Občasný) - publikováno 30.9.2003 (00:44:24), v časopise 2.10.2003

 

Je zajímavé, kolik mých příběhů začíná na té malé zaprášené zastávce vykrojené do táhlé řady topolů jak vyražený zub. Mohl bych, a také jsem to několikrát udělal, vyprávět o nesčetných výrazech těch stromů. Jednou jsou schlíple přičaplé při kraji silnice, dušené prachem rušné vozovky. Tu zase zdivočele klátí korunami a člověk jako by slyšel nerudné mručení lámaných kmenů. Když v ten podvečer, na kdy Kosym ohlásil svůj příjezd, na zastávce s úlevným zasupěním zastavil rozklížený autobus, topoly klidně čněly zakousnuté do kýčovitě modré oblohy. Jejich listí, nezvykle zelené po dopolední průtrži mračen, zvědavě šustilo, snad v předtuše nadcházejících okamžiků.

Prijedu v patek. Cekej. Mam neco, co te bude zajimat. Kosym vždycky psal zprávy suše a stručně. Vrátil se právě z Čečenska, své domoviny. Studoval žurnalistiku v Praze a nakonec se tu zabydlel. Občas pracoval pro Human Rights Watch a cestoval do Čečenska, kde kontaktoval oběti válečných zločinů a sepisoval jejich výpovědi a zpracovával reporty pro soudní líčení s válečnými zločinci. Jeho počínaní je relativně zbytečné vzhledem k rizikům, které při svých cestách podstupuje a úspěšnosti jeho misí, ale přinejmenším lidské a to mu stačí k tomu, aby si byl jist, že to, co dělá, je správné. Dál se tím nezabývá. Vystoupil z autobusu a překlátil silnici, jinak se to ani nedá popsat, jeho končetiny jsou vůči trupu neúměrně dlouhé a vždy chvíli trvá, než je všechny rozpohybuje a zkoordinuje.

Napřáhl ke mě ruku, opálená tvář mu praskla zubatým úsměvem.

"Čau, Pítrs!"

"Nazdar, Kosťo, máš hlad?"

"Mám," a s přimhouřenýma očima nadšeně roztáhl úsměv.

"Tak jdem."

V ruce žmoulal svazek nažloutlých listů. Vypadalo to jako nějaké noviny. Nechtěl jsem se ho ještě vyptávat na záležitost, o které se zmínil ve scé zprávě. Všechno si povíme u hrnku čaje a cigarety.

"Tak jak bylo?"

"Co ti budu povidat, hrůza, ale na to je času dost, mám fakt šílenej hlad a," zabořil obrovitý nos do podpaží a zatvářil se znechuceně, " potřeboval bych vykoupat."

Zubili jsme se jak malí kluci a zvolna kráčeli k jedné z oprýskaných králíkáren hyzdících z povzdálí řadu topolů.

Zbytek cesty jsme mlčeli. Nebylo to daleko. Doma se Kosym důkladně vydrhnul a já mu zatím osmažil řízek.

Zhltnul ho snad v minutě. Očima těkal po kuchyni, jako by hledal ještě něco k snědku. Výmluvně jsem pokrčil rameny a postavil na čaj.

Posadili jsme se do plastových křesílek na balkóně a Kosym vytáhl ony zažloutlé listy, o kterých jsem se již zmiňoval. Kouřil cigaretu. Mhouřil při tom oči, cigaretu vyndaval z úst jen tehdy, když chtěl odklepnout popel.

"Tady to je, bude tě to zajímat."

Neusmíval se. Trošku mě zamrazilo. Ani nevím proč. Jeho oči byly náhle ploché, bez výrazu. Podával mi svazek listů a neusmíval se.

Byly to jakési noviny. Primitivní tisk. Snad na nějaké prastaré jehličkové tiskárně. Byly ušmudlané a pomačkané. Cítil jsem se nepochopitelně slavnostně. Uvědomoval jsem si, že ty noviny musely projít mnoha páry rukou.

Ukoptěných válkou. Možná je svíraly s blaženým pocitem sounáležitosti a spolutrpitelství. V takových chvílích se každý cítí trochu jako hrdina.

"Třetí strana. To tě bude zajímat."

Nalistoval jsem třetí stranu. Zrnitá fotografie nehezké dívky. A nějaký text.

"Určitě, jen neumím po vašem," usmál jsem se. Kosym můj úsměv neopětoval.

Pak jsme se pustili do překládání. Kouřili jednu cigaretu za druhou, upíjeli chladnoucí čaj z hliněné konvice.

Popsal jsem několik stran zdánlivě nesourodou změtí poznámek. Bylo to jak objevovat nějaké dávno pohřbené tajemství. Dával jsem mu tvar.

 

Donedávna jsme s mou matkou a třemi bratry žili v chátrajícím domku na okraji čtvrti Staropromyslovskij.

Okolní domky byly všechny opuštěné. Jediná rodina, která ještě zůstala, se přestěhovala k nám. Okolí bylo mnohokrát ostřelováno. Uchýlili jsme se tedy do sklepa. Byl mrazivý prosinec. Teplota klesala hluboko pod bod mrazu. Museli jsme se tisknout jeden na druhého, abychom neumrzli. Když bratr Ruslan přišel s návrhem, abychom se podívali hlouběji do města a pokusili se získat informace o tom, kde je ve městě bezpečněji, protože ostřelování neustávalo (ruští vojáci totiž obsadili drůbeží farmu na nedalekém Těrském hřebenu, odkud ostřelovali náš dům a okolí), nadšeně jsem se přihlásila, že půjdu s ním. Navlékli jsme na sebe staré vojenské mundůry a vyrazili na cestu. Šel s námi ještě Anzor, můj nejmladší bratr. Seběhli jsme mezi

rozbořenými domy dolů na široký bulvár. Byl klid. Žádné ostřelování. Ruští vojáci nás nemohli vidět, kryla nás řada zhroucených domů a březový hájek za nimi. Bulvár byl vylidněný. Tu a tam se povalovalo torzo automobilu, někdy podivně vykloubené ze směru, jindy vypadalo, jako by jen někdo pozastavil obraz.

Běželi jsme od domu k domu. Schovávali se za zhroucenými zdmi a občas prolezli studené sklepení. Ledový suchý vítr kousal do tváří. Téměř se nedalo dýchat, i přes tlustou šálu řezal mrazivý vzduch v plicích. Pak

jsme se dostali na jakousi barikádu zasahující do půli bulváru. Ruslan sykl a naznačil nám, abychom se ukryli. Opatrně jsme se vyškrábali na vrcholek valu. Zahlédli jsme dva obrněné ruské transportéry v místě, kde se náš bulvár vléval do jiného. Všimli jsme si třech mužů a trakaře. Na něm ležela starší žena.

Muži stáli bez hnutí. Sledovali ruského důstojníka. Přecházel z místa na místo a cosi vykládal. Pak se otočil k ženě, zřejmě ho oslovila. Přistoupil k trakaři, vytáhl z pouzdra pistoli a ženu střelil do hlavy. Snažila jsem se to nevidět. Soustředila jsem se na obláčky páry ucházející vojákům od úst. Na jejich zablácené boty, když se bořily do žaludků třech mužů. Tloukli je pažbami než padli do bezvědomí. Pak je naházeli na obrněné

vozy a za chvíli je roh domu vyřízl ze scény.

 

Odložil jsem pero a šel uvařit další konvici čaje. Kosym zatím seděl v pokoji, kouřil a pročítal naše poznámky.

Listy topolů mezitím zezlátly ve světle zapadajícího slunce. Město vypadalo klidně. Kaluže se pomalu uzavíraly do sebe, jak je po okrajích olizoval studený říjnový vítr. Zalil jsem čaj, když se voda uvařila a odnesl konvici do pokoje.

Kosym něco kvapně čmáral do našich poznámek. Vzhlédl a usmál se. Nalil jsem mu do hrnku trochu horkého kouřícího čaje a dali jsme se znovu do překládání.

 

Žena ležela na trakaři, ruce rozhozené do stran, oči vytřeštěné do prázdna. Ze zátylku se jí ještě kouřilo, jak z hlavy odkapávaly poslední zbytky tkáně. Zaslechli jsme střelbu samopalů. Bylo to blízko. Ruslan rozhodl, že se vrátíme. Bylo to příliš riskantní.

 

Výčep už byl téměř prázdný. Jen jeden postarší pár vedl přiopilé řeči ve vzdáleném koutě. Klimatizace už stačila převážnou část cigaretového kouře vydýchat ven do studené noci. Stály tam kaštany. Několik rozložitých kaštanů

nabobtnalých deštěm hrálo podivnou karetní hru. Bylo jim jedno, že jim jdou jen listy.

"Nenech se prosit, Kosťo! Vyklop, co bylo dál...hm...?"

Kosym si hrál se zapalovačem. Otevřel, škrtl, zavřel...otevřel, škrtl...

"Dobře, dobře, seš teda příšerně dotěrnej..."

Lokl si dlouze piva, propletl prsty a nechal je hlasitě lupnout. Pak se spokojeně opřel do židle, natáhl nohy daleko před sebe a tvářil se, že přemýšlí.

"Lida (tak se jmenovala dívka, která nechala otisknout svůj příběh v oněch amatérských novinách) se pak se svými bratry vypravila do města ještě jednou...

 

Podařilo se nám sehnat malé vojenské nákladní vozidlo GAZ 53. Měli jsme v plánu naložit skromný rodinný majetek a odjet z Grozného do hor. Náš dům hořel, když jsme se vrátili. Viděli jsme to už z kraje ulice.

Zůstala jsem s Anzorem ukrytá a Ruslan šel k domu. Šel středem ulice. Volala jsem na něj. Ani se neotočil. Až když se ozval vzdálený výstřel a Ruslanovi to roztrhlo lebku. Jen to tak dutě luplo. Otočil se, místo levého

oka krvavý otvor. Uprchli jsme s Anzorem a odjeli z města. Nakonec jsme narazili na skupinu čečenských povstalců a nechali se jimi naverbovat. Teď je před námi první mise. Náš malý náklaďák se nám stal prokletím. Máme dopravit munici povstaleckým jednotkám v horách severně od Grozného.

 

"Sakra, škoda že se nedozvim, jak ta její mise dopadla!"

"Dozvíš, neboj, našel jsem ji v jednom špitálu v Ingušsku."

Tvářil se u toho, jako by říkal, že našel ztracené papuče. Poškrábal se na spánku a lokl si zvětralého piva.

Zašklebil se a pokračoval.

"Trošku jsem ji vyzpovídal a řeknu ti, nechtěl bych zažít to co ona."

"No tak na co čekáš, vole, povidej!"

 

Byla to typická ruská vojenská budova. Bíle natřená s vějíři červených cihel nad okny. Ohyzdná, plná hlasů, křiku, zápachu hnisu a desinfekce. Dlouhá chodba byla plná spěchajících lidí. Nikdo si mě nevšímal. Gumové podrážky kvičely po protiskluzovou barvou natřené podlaze. Pokoje byly bez dveří. Zely tam jen otvory. Otvory do světa hnisajících ran, pahýlů končetin, rozdrcených kostí, zlomených lidí. Nahrbených, s prázdnými pohledy. Stromů vyvrácených z kořenů.

Našel jsem ji v pokoji téměř na konci dlouhé chodby. Ležela tiše a tupě zírala do stropu. Když jsem jí položil ruku na rameno, trhla sebou a opřela o mě pohled. Všimla si znaku Human Rights Watch na mé bundě.

"Půjdeme ven."

Namáhavě se zvedla. Když jí z ramen sklouzl župan, všiml jsem si, že má obě ruce amputované. Provinile se na mě podívala. Nechápal jsem.

Dával jsem jí potahovat z cigarety. Mezitím vyprávěla. Skutečně se se svým bratrem Anzorem vypravili na nebezpečnou misi. Seděla klidně, soutředěně vypouštěla cigaretový dým bezzubými ústy. Sedli jsme si na oprýskanou lavičku v jakémsi lesoparku. Nad námi trpělivě naslouchal kostrbatý habr.

"Dostali jsme se s Anzorem až za řeku Neftyanka. Použili jsme brod severovýchodně od Grozného. Dostali nás asi dva kilometry za brodem. Nejdřív před autem explodoval ruční granát. Zvedlo to předek auta. Převrátili jsme se na bok. Pak začali střílet. Mohlo jich být tak pět. Zasáhli mě do nohy. Jedna kulka mi utrhla všechny prsty na levé ruce. Anzor byl na místě byl mrtev."

Na chvíli se odmlčela. Počkala, až se studený vichr probere vysokou travou a pak pokračovala.

"Vytáhli nás ven na mráz. Chtěli mi sundat prsten z prstu, ale nešlo to. Bála jsem se, že ucítí tep. Snažila jsem se dýchat jen abych se neudusila. Mluvili čečensky. Zřejmě nějaká loupeživá banda. Rvali mi ruku z ramene, pomáhali si tím, že se nohou zapřeli o trup. Jeden z nich se začal shánět po noži. Naštěstí ho nikdo neměl. Pak jsem ucítila na ruce teplo. Pomočili ji, aby mohli prsten sundat. Nakonec se jim to podařilo.

Příšerně se mi ulevilo...," zazubila se, tedy spíše odhalila torzo chrupu, a a mluvila dál, "...skutečně se mi ulevilo...pomočila jsem se. Příšerně to štípalo, když moč zmrzla. Obě ruce jsem měla zlomené. Bolest jsem ale necítila.

Věděla jsem, že za brodem je nějaká osada. Jak jsem se tam dostala ani nevím. Pamatuji si jen příšerně ledovou vodu. Klouzala jsem po kamenech. Nakonec jsem se vydrápala na travnatý břeh. Tráva byla slepená ledem..."

 

"Člověče, to je síla!"

Seděli jsme zase na balkóně a kouřili. Byla tma. Místy ji nesměle protrhla pouliční lampa mdlým světlem. Topoly načmárané černou tuší tiše odpočívaly. Před námi synchronně poblikávaly řady oken. Lidé v klidu a teple svých hranatých příbytků posedávali u obrazovek, popíjeli kávu, pokuřovali, cpali se solenými oříšky. Bylo chladno, zachumlal jsem se do teplého kabátu a zíral dolů do tmy.

"Našli ji vesničani. Převezli do polního špitálu jedné francouzské humanitární organizace. Ruce jí museli amputovat."

"Jak se dostala do Ingušska?"

"Převezla ji tam ta humanitární společnost. V Čečensku nebylo příliš bezpečno."

Kosym seděl neohrabaně nahrben vedle mě. Probíral se hustou bradkou.

"Když jsem odcházel z nemocnice, sledovala mě oknem. Zamával jsem ji. Pak mi došlo, že ona mi zamávat nemůže. Smála se tomu."

"Ty vole."

Šli jsme spát. Dlouho jsem zíral do stropu. Necítil jsem soucit s lidmi mrznoucími na otevřených pláních v jednoduchých stanech. S lidmi, kteří přišli o střechu nad hlavou, o své rodiny. Byl jsem rád, že se můžu zachumlat do teplé přikrývky a dýchat vzduch ovoněný tlejícím listím a deštěm, poslouchat, jak vedle mne klidně oddychuje Kosym, tváře prohřáté horkým grogem. Bylo úplné ticho. Noc už klouzala k ránu. Jen kohoutek tvrdošíjně po kapkách krvácel v koupelně. Zavřel jsem oči. Pomyslná tíha paží Lidy Arčakovové mi zamáčkla víčka. Usnul jsem.

 

Když mi ráno Kosym podával ruku, usmíval se. Zubil se na celé kolo. Kosym se nikdy neloučil. Smál se a těšil se při tom na další setkání. Já to neumím. Autobus se odkolébal vlhkou vozovkou. Když mi zmizel z očí za zatáčkou, sedl jsem si na zastávce, zapálil si a pozoroval hejna vran na malém rozoraném plácku za silnicí. Kolem chodili lidé zabalení v teplých bundách a kabátech. Obloha byla jasná, odrážela se na jejich tvářích.

 

záznam z databáze organizace Human Rights Watch z 20.2.2000

 

Jméno a příjmení: Kosym Akajev

Narozen: 23.5.1974 v Grozném

Pořad. č.: 22534

 

Dne 13.2.2000 zastřelen na předměstí Grozného ve čtvrti Staropromyslovskij.

Detaily viz. svazek 74225340200

 

                                 undefined

Poznámky k tomuto příspěvku
mefisto (Občasný) - 30.9.2003 > .........je to síla........
Body: 5
<reagovat 
zirael (Občasný) - 30.9.2003 >

......

(ta fotka je vážně takhle lepší:)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 30.9.2003 > jej...za ten presun se vsem omlouvam, neco jsem opravil a upravil a system me mrsknul krapitko vpred ...pardon !
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 30.9.2003 > Hm. Drsně reálné.
Body: 5
<reagovat 
BlackDevil (Občasný) - 30.9.2003 > to je brutaal!! Behal mi u toho mraz po zadech!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 30.9.2003 > Kam na to chodíš??? A i tohle dovedeš napsat poutavě, prej dlouhý, sakra, chlape, ty jsi... prozaik!!! :o))))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 1.10.2003 > Kelly> eh...vtipalku ;-)...to mozna! sem, akurat si nejsem jistej, esli na to mam byt pysnej...
<reagovat 
sédy (Občasný) - 30.9.2003 >

Takovyhle kusy bych si rada cetla vecer v postely. prijemny

rekla bych ze ten pribeh jen tak klouze...doufam , ze to nezni blbe...zkratka dobre se cte...

ted co je an tom pravdy a co je jen tva fantazie...fakt by me to zajimalo pro uplny pocit vuci ty povidce

 

je krasne realna...jediny kdy jsem v cteni zakopla byli ty poeticky kusi ...krvaceni kouhoutku a podobne..jsou pekny ...nevsedne vyjadreny stavy normalu ..pribeh koreneji ale prave asi bych bez nich v cteni nezakopla


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 1.10.2003 > katerina seda> 

nojo, kudrlinky...ty mi lidi vycitaj dost casto...jinym se to zase libi...mi se to libi

 

klouze? to nezni blbe...to zni dobre...to jsem rad...

 

ohledne ty skutecnosti a fikce...to necham na vas...kazdopadne zadnej Kosym, Lida, Anzor, Ruslan atp. bud nikdy nezili...nebo se aspon jmenovali jinak :-))...zase nechci hresit na to, ze bych vas utah na to, ze jde o skutecny pribeh...to by mohlo ctenare ovlivnit a mohli by zapomenout na to, jestli je to dobre napsany nebo ne...a o to mi jde asi nejvic...jak jinak :-)


<reagovat 
Lian (Občasný) - 1.10.2003 > Je to dobře napsaný a dost reálný, věřím tomu, ať už to tak bylo nebo ne, takových nebo podobných příběhů asi je......
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 2.10.2003 >

...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Hester (Občasný) - 2.10.2003 >

ježkovy oči

!!!


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
rabako (Občasný) - 3.10.2003 > !!!!!!!!!!!!!!!! smekám!!!!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Monty (Občasný) - 3.10.2003 > Jo, je to dobrý, měla bych pár poznámek k dialogům, ale ty nejsou zas až tak důležitý... akorát mám dojem, že Kosym je Sima, Kosťa je Konstantin.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 3.10.2003 > Monty> 

k tem jmenum: mas asi pravdu, nikdy jsem zadnyho Kosyma neznal a Kosta byla prvni zprznenina jmena, ktera me napadla...omlouvam se timto i vsem Kosymum a Konstantinum :-)

 

ohledne tech dialogu: myslis, ze znej neprirozene ?


<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 3.10.2003 > Teda, jak ty to děláš, přenést se takhle na různá místa a detailně je popsat včetně pachu, i když jsi tam nikdy nebyl, nebo jo? Taková míra imaginativnosti je velký dar! Chvílema je to jako film v próze :) A kudrlinky tam nech, já pokaždé zajásám
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 3.10.2003 > Cum-ley> Tu imaginativnost bych chtel pohnojit nejakejma zkusenostma...mel bych z toho pak lepsi pocit :-)...byl jsem na ty zastavce a u me doma...jo a v tom vycepu...:-)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 3.10.2003 > voe, hlavně nejezdi za zkušenostma do Čečny!!!
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 3.10.2003 > Kelly> neboj, jsem totalne yellow, takze to nehrozi :-)
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 3.10.2003 > dobře napsaný, silnej příběh, až moc silnej...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 3.10.2003 > stanislav> az moc...myslis ke skode veci ? snazil jsem se nepsat moc jimave a uknourane :-)...ale u takovyho pribehu se tomu clovek (resp. ja) tezko brani...
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 3.10.2003 > peetea> jímavej nejsi ty, ale ten příběh... v tom je dobrý vidět rozdíl, člověk když se něčemu aspoň trochu chce dostat pod kůži, tak by se měl malinko oddosobnit, a jít po holejch faktech bez svýho sentimentu, což se ti poměrně podařilo... a ty fakta nemusej bejt zcela reál, vo to tu negou...
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 3.10.2003 > stanislav> 

s tou jimavosti je to fakt...muzu ale pribeh podat tak, ze budu ctenari tu jimavost podsouvat a umocnovat vyrazivem, stavbou vet a oslazovanim tim svym sentimentem...i celkem obycejna prihodicka se da podat vcelku jimave

 

jo a ty fakta fakt nejsou real, pac tu vo to vopravdu negou...ale bavilo me hledat si je a upravovat, aby mi zapadly do pribehu


<reagovat 
stanislav (Občasný) - 3.10.2003 >
<reagovat 
čtenář nenapadnypuvab - 3.10.2003 > Samotnej napad zkombinovat ty dve roviny funguje docela dobre, skoro filmove. Ty "dokumentarni" pasaze maji na zacatku silu, ale pak uz jsou moc pritazeny za vlasy. Jakmile se v nich objevuje basnickej jazyk (otvory do sveta hnisajicich ran atd.), tak ztracej na pusobivosti a to nasili je tam vubec ke konci moc koncentrovany. "Realna" rovina z topolu, navstevy Kozyma a hospody mi prijde banalni, dialogy trochu papirovy, nezajimavy, retardujici. Ale ma to potencial: Muj navrh je prepsat to suseji, bez metafor a citovech slovicek, drsnost faktu mluvi za vse a jakakoliv sentimentalita je pak zbytecne srazi. A hlavne dat prvni, ralny rovine nejakej dramatickej (byt minimalne) potencial, aby se tam jen tak neplacalo. Sory ze jsem tak kritickej.


<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 6.10.2003 >

vynikající záležitost......co dodat víc.....jen pět B a jeden D


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 6.10.2003 > Hmmmm, sýýýýýýýýýla
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 6.10.2003 > slusna reportaz jen to zalomeni by mohlo byt lepsi ))) blbe se to cte ((( jen mi jeste neni jasny ten zaznam, kdo to vlastne napsal ?
<reagovat 
Čtenář - 18.10.2003 > Zajímalo by mne, zda-li ten řízek byl vepřový.... Ta slečna byla pěkná necuda,když připustila, aby cizí chlap ji viděl s obnaženými rameny....

Je to zručně napsané. Je vidět, že asi čteš reportáže a la Reflex...

Petr Krásný
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 5.11.2003 > Skvělý.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
noa (Občasný) - 4.2.2004 > libi se mi,jak je spleteny pribeh z valecnych dalek a z jeho naslouchani v cesku... moc dobre napsana strasliva vec!
Body: 5
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 4.2.2004 > Velice lidsky pribeh, velice lidsky podan. Tohle nema chybu!.
( Ma, jen jednu malickou...;-) "Jeho počínaní je relativně zbytečné vzhledem k rizikům..." -> tuhle jedinou vetu bych vyskrtla, protoze kdo si ty tohle soudit...:-)
Jinak je to zatim nejlepsi povidka, co jsem na Totem cetla ( zatim, nejsem tu tak dlouho...:-))), to aby si mi nezpysnel..:-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter