Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Jak toho hodně zařídit a přitom se nenadřít z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 22.10.2003 (22:17:31)
další>

 

Tak po ránu kávičku, cigáro, rozhovor s rodinkou, jen tak střídmej, žádný těžký souvětí, aby se člověk nevyžvatlal a hurá zařizovat. Všecko jedině bezchybně! Posviští to jak po másle.

Zajdeme k těmhle. Adresa? Kde ji mám? Nevadí, nějak je vystopuju. Naproti radnici to mělo bejt, to si pamatuju. No jo, jenže proti radnici je zlatnictví. Nevadí. Pozeptáme se tam.

„Paní, nevíte, kde je tenhle vzdělávací spolek, takovej, no, jméno jsem zapomněl?“

„Něznáju.“

„Díky moc.“

*

Začátek nikdy nesmí být hladký, aby se akce vydařila. To by byl čirej amatérismus. Tak to tady párkrát překrosim, a třeba je najdu. Začnu na začátku ulice. Ahá, galerie, tam budou vědět.

„Paní, nevíte, kde je tenhle vzdělávací spolek, spíš institut, takovej, no, jméno jsem zapomněl?“

„Papróbujtě to na drugém konci úlici, kak mají tu ochranku. Znájetě, nět? “

„Díky, neznám, poznám.“

*

Turisti se mi motaj pod nohy, zkurvenci, prší jen trochu a oni musej mít všichni deštníky, jen aby mohli zaclánět, bazmekové.

Ahá, tajhle by mohli být ty ochrankové.

„Brý den! Nevíte, kde je tenhle vzdělávací spolek, spíš institut, takovej, no, jméno jsem zapomněl?“

„Tady ne. Spíš na druhý straně ulice.“

„Děkuju.“

*

Tak jsem tu třídu projel čtyřikrát, až jsem tu nešťastnou instituci našel. Kdo hledá, najde.

Čtyři patra rychlým pochodem, abych zjistil, že tu maj i výtah.

Ale zařídil jsem, kýžená lejstra mám v zavazadle, teď je jen předat ve Fondu.

„Nevíte, jak se do toho Fondu dostanu?“ optal jsem se s laškovným výrazem v ksichtě starší dámy, doktorky věd.

„Já mám hrozně špatný orientační smysl, ale musíte tam jet nějakou tramvají, pak pár stanic autobusem, je to proti škole, takový velký funkcionalistický dům, mají tam asi deset vchodů, já tam vždycky tápala.“

„To se mně nemůže stát, já se orientuju skvěle!“ zavtipkoval jsem celej zpocenej a hurá na tramvaj!

*

Sice leje, ale nebudu měkkej, nebudu čekat na nějaký autobusy, dojdu pěšky, formu mám perfektní. Nějakej bigbít do sluchátek a vzhůru za dobrodružstvím.

*

Čekal jsem zase potíže, ale jak škola, tak i velký dům stojej tam, kde měly. I čépé odpovídá. Skvěle!

V přízemí poletovali Arabové, kterým to vyplavilo kancly, prošly tudy povodně, he he. To Fond je ve třetím, v suchu, výtah nepotřebuju. Forma stoupá.

Všechna lejstra předána, vzkazy vyřízeny, i lišácké pomrkávání na úřednice proběhlo na jedničku, takže hurá na jeden kousek.

*

Ještě ale zavolat. Mobil, to nikdy, takže kde je tady automat? Zeptáme se na poště, třeba ho tam maj.

„Automaty jsou jen u tramvaje nebo u zoologický. Tady ne.“

 Bezvadná poštička bezdrátová, ech, vezmu to radši k zoo, je to dál, ale zkusim tam zajít za Vítkem, třeba bude mít čas, moh bych i nějaký ty zvířátka sjuknout.

„Pan inžynýr je na poradě!“

„Děkuju.“

Tak na něj seru, jdu na pivo, zvířátka nechám odpočívat, taky by mě nebavilo, kdyby mě někdo vočumoval, jak se válím v pelechu. Dám si jen smažáček, vedle zoo se cpát masem je neetický.

Ech.

*

No moh bych ještě pokračovat, co všechno jsem zařídil, nebudu, jen namátkou: další dvě piva na Skalce, vyzvednout děcko u babičky, večerní koupel potomečka, hezky se přejíst, usnout  a tak podobně a fůru dalších zajímavých věcí. Ech. Formu mám prostě skvělou.

*

 


Poznámky k tomuto příspěvku
Monty (Občasný) - 22.10.2003 > Jsi opravdový mistr v psaní o Nietzschem!
Body: 5
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 22.10.2003 >

Život se skládá z drobných radostí:-) Jen si jich všimnout:-)

Pěkný popis neobyčejně obyčejného dne..nebo obyčejně neobyčejného dne? Zpočátku jsem myslela, že pracuješ v Karlových Varech, i když tam už bude druhý oficiální jazyk ruština, to bys zřejmě rovnou ¨gavaril pa rusky":-) Ale ty tramky a Skalka-to bude Praha, to ani nevím, že tu máme Ruskou čtvrť:-))

 

A proč mobil nikdy? Jistě , má své "nedostatky", ale to je zase jenom LIDMA.

Jinak-pěkné životní heslo:

Začátek nikdy nesmí být hladký, aby se akce vydařila. To by byl čirej amatérismus.


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.10.2003 > BlueSky> 

dík.

 

dobře dešifruji: Maislova ulice Praha 1

 ulice Nad Zátorkou Praha - Trója

 

v Maislovce - Franz Kafka institjůt, ty vyplavený Arabové - palestinská embasy... :o))

s těma mobilama - každej má nějaký zásady, já svý dycky porušuju, ale tuhle ještě ne - nemít auto a mobil... :o)

důvody jsou nejasný i mně, prostě zásady neřešim mám je tak dlouho dokud se jich nezbavit a nevymyslim si nový...


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.10.2003 > BlueSky> 

Začátek nikdy nesmí být hladký, aby se akce vydařila. To by byl čirej amatérismus

 

samotnýho mě to zaskočilo, jak je to geniální... hua hahahahahahaha. 


<reagovat 
g morr (Občasný) - 22.10.2003 > to je dobrý, tolik se toho stane a přitom to nemá vůbec žádnou dynamiku...
to bude něco s malou frekvencí sloves... specielně tvarů určitejch...
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.10.2003 > g_morr> 

kdybych věděl, co to je určitej tvar a sloveso, hned bych tam nějaký nasmažil, ale já tyhle nadávky nemám prokoumaný, takže to asi nezvládnu...

konec konců žádný dynamiky - ty mě děsej...


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 23.10.2003 > stanislav> 1. jsem kecal, určitejch tvarů je tam jako maku...
2. neni potřeba vědět nic o teoretický gramatice, když ji ovládáš prakticky... .)
3. já tu dynamájku nepotřebuju... v jistejch případech naopak. toto je určitě jeden z nich.
<reagovat 
Silona (Občasný) - 23.10.2003 > Dobře píšeš o "ničem"..... :))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 23.10.2003 > dobré je to...
Body: 5
<reagovat 
jakpro (Občasný) - 24.10.2003 >

Mno vedle mnoha prací o „něčem“ ja tato o „ničem“ vlastně o NĚČEM! :)


Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 26.10.2003 > ZATRACENĚ VYCHYTANÁ, VYMAZLENÁ věcička!!!!!:o)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
T.B.Š. (Občasný) - 28.10.2003 >

 

 

               Je to hravé  a velmi zajímavě viděné.


Body: 5
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 29.10.2003 > legrační - takové o radosti z blbin.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
poetry4ever (Občasný) - 12.11.2003 > jo - tady tě poznávám, to sem si dneska potřebovala přečíst. přesně tohle. supr. potomeček .-) párkrát to překrosim :-)
tak jeden lišáckej úsměv taky ode mě. :-))

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Vilda (Občasný) - 2.12.2003 > Dost dobře se čteš. Super!
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
0 0 1 5 35 37 (45) 47 72 79 80 90 91 93 96 97 100 101 102 103 104 105 106 108 109 110 111 113 114 118 119 120 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 159 161 182 185 194 197 202 205 206 212 214 215 216 217 218 219
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter