Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Zahrada
Autor: deniska () - publikováno 28.11.2000 (17:38:02), v časopise 30.11.2000
Zahrada

Kdo by neznal Trnkovu kouzelnou knížku o partě malých chlapců, kteří cestou do školy objeví tajuplnou zahradu, v jejíchž zákoutích se skrývá zlý kocour, hodní sloni, kamenný trpaslík a učená velryba? Kdo by neznal stejnojmenný televizní seriál a komu by neutkvěly v paměti šťavnaté nadávky vypelichaného kocoura v podání Františka Filipovského? A do třetice, kdo by sám nezatoužil do podobné zahrady někdy zabloudit? Tato možnost se nyní každému naskýtá na Malostranském náměstí v A studiu Rubín. Díky inscenaci Divadla Nablízko, které má v Rubínu už nějaký ten pátek svůj hlavní stan, se děti bez omezení věku mohou na hodinu a půl ocitnout ve světě plném fantazie. Přestože představení poměrně věrně zachovává dějovou linii literární předlohy, na diváka čeká celá řada milých překvapení, vyplývajících ze způsobu jevištního ztvárnění. Netradiční je již samotný začátek - představení je zahájeno už v divadelním baru, kde se dva veselí sloni v roli barmanů snaží jeden druhému namíchat něco dobrého k pití. Teprve později, když se ke sloní hře připojí ještě tři malí školáci, se diváci za asistence aktérů představení přesouvají do samotného sálu, jehož vstupní dveře se alespoň pro tento okamžik stávají branou mezi realitou a světem imaginace. Všichni společně vcházejí do zahrady a všichni společně také s očima navrch hlavy žasnou, protože tahle brána opravdu vede do pravé a nefalšované pohádky. Najdeme je tu všechny: zlomyslného hypochondrického kocoura, dobromyslné slony, trpaslíka, který je kamenný jen zdánlivě, a samozřejmě i vzdělanou velrybu. Kdo byl nadšen hravostí Tracyho tygra, tedy jednou z dalších inscenací Divadla Nablízko, nebude určitě zklamán ani Zahradou. Není náhodou, že obě představení spojuje jméno téže režisérky. Zdá se, že si Apolena Látalová (ona režisérka) vytkla za cíl něco, co se momentálně příliš nenosí - zahřát diváky u srdce, pobavit je v tom nejlepším slova smyslu a snad v nich i znovu probudit schopnost dívat se na svět očima překvapeného dítěte. Předpokladem k úspěchu byl již výběr látky, která sama o sobě otevírá velký prostor pro rozvíjení imaginace a pro uplatnění neotřelých nápadů všech, kteří se přípravy představení účastní.
Co říci závěrem? Snad to, že se Zahrada hraje většinou o víkendu v odpoledních hodinách, takže si do komorního prostředí Rubínu můžete odskočit rovnou z předvánočních nákupů. A kdo ví, třeba když potom odpočatí a osvěžení znovu vyrazíte do ulic, možná svým blízkým vyberete něco docela jiného, než co jste původně měli v plánu.


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Kateřina - 28.2.2001 > Milá Denisko, jsem rada, ze si rozsirila rady prispevatelu a napsala jsi zrovna o mych kamaradech z Divadla Na blízko. Sama nepisu jinak, tak se prosim te nenechej odradit a pis dal o tom, co Tve srdce naplnuje - preplnuje a musi to ven. Jako zprava o predstaveni je to dobre. Ma znama, autorka recenzi, pravila, ze je to "naborak" - naborovy letak, ktery ma navnadit divaky ke shlednuti inscenace. K hlubsi kritice je treba vice pojmenovat vztahy mezi postavami, pusobeni dekorace, hudby, atmosfera celku apod.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi ()  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter