Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí v kolekci Vytrženo z deníčku IV. z kolekce Vytrženo z deňýčku
Autor: Yfča (Občasný) - publikováno 6.11.2003 (08:48:14), v časopise 16.11.2003
další v kolekci>

Bylo mi patnáct, rodiče svízelně spláceli půjčku na nové embéčko, proto jsme penězi zrovna neoplývali. Šetřilo se, kde se dalo, hlavně na oblečení. Jelikož jsem rostla rychleji než prašivka v lese, neměla jsem s příchodem zimy co na sebe.

"Heleno, nic nekupuj, stejně nemáte prachy. Já dám Ivaně pod stromeček novej kabát," zavolala jednoho chladného prosincového dne babička mojí mamince. Tatínkova rodička nás nákladnými dary nikdy nezahrnovala, proto jsem o jejích slovech pochybovala.

Když nastal Štědrý den a do naší panelákové klícky vtrhla babuša, třímajíc pod paží balík zabalený v šedém papíru, vloudila se mi do oka slzička štěstí a dojetí. Těšila jsem se, jak budu v novém modelu obluzňovat Prahu a přilehlé okolí, zejména však jistého Pavla eN, kterého jsem platonicky milovala. Jamile jsem však spatřila výsledek babiččina několikadenního úsilí, udělalo se mi mdlo. Barva kabátu se silně podobala zvětralé cihle a střih připomínal hubertusy, které nosil chudý lid za první republiky. "A to už jsem chtěla tu deku vyhodit, ale je to kvalitní materiál, takovej už dneska v krámě neuvidíš," řekla babička pyšně a opatrně pohladila rukáv, snad aby dodala svým slovům váhu. Slušně jsem poděkovala a do kabátu se navlékla. Příšerně hryzal.

Hned po vánočních prázdninách jsem ve skvostu svého šatníku vyrazila do školy. Než jsem tam došla, naskákaly mi kolem krku a na zápěstí pupínky. O vtipných poznámkách škodolibých spolužáků se raději nebudu zmiňovat. Prohlásila jsem, že raději zmrznu, ale tu příšernost už si neobléknu. "Ivo," pravila smutně moje máť, "budeš to muset vydržet, na novej kabát nemáme."

Zima naštěstí netrvala dlouho. S příchodem jara jsem se vytáhla o několik centimetrů a z dekokabátu jsem vyrostla.

"Odvezeme ho do Struhařova, může na něm spát Princ," rozhodla moje maminka, když koncem prázdnin vyhazovala ze skříní nepotřebné šatstvo. Náš pes Princ byl obyčejný voříšek, který snesl vše. Nesnesl však kabát ušitý z deky. Odmítal na něm ležet, tahal ho vztekle z boudy ven a během několika dní ho přeměnil na hromadu drobných kousavých hadříků.

Když se babička začátkem listopadu zeptala mé mámy, zda nepotřebuji něco spíchnout na zimu, rychle jsem prohodila, že mám v čem chodit. "Ivanko, vždyť jsi se nám tak vytáhla! No, kdybys náhodou potřebovala u toho kabátu, co jsem ti dala k vánocům, nastavit rukávy," řekla ta svatá žena, "tak řekni. Já jsem totiž ve sklepě našla ještě jednu úplně stejnou deku!"



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 6.11.2003 > Ježíši Kriste........no, ještě že naše babička na nás přestala šít, když mi bylo tak 6 :-))
Body: 5
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 6.11.2003 >

Pobavilo. Nejlepší příběhy píše sám život:-)

Takovou babičku jsem ale nastesti nemela:-)


Body: 5
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 6.11.2003 > No to je, (vlastně ani není!),  pod psa...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 6.11.2003 > Koukám, že jsi měla dost krušný dětství.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
.......... (Občasný) - 6.11.2003 > :)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 6.11.2003 > Moje babička měla taky kousavou deku, ale nebyla švadlena - naštěstí. Pobavilo. Cizí neštěstí je cizí neštěstí. 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Silona (Občasný) - 6.11.2003 > Ještě že naši žádnou půjčku neměli. Moje babička totiž švadlena je. :)) Tvoje deníčky se mi moc líbí. Příjemné čtení. :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 6.11.2003 > To mi připomíná moji nostalgicky zaplněnou skříň oblečením, které na sebe nevezmu, ale které mi je líto vyhodit:-)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 6.11.2003 > Našla jsem ve skříni úplně stejnou deku...  bože, to by byla DEKA !


Doporučil 
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 6.11.2003 > Co dodat. Povedené!!
Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 6.11.2003 > ...:)
Body: 5
<reagovat 
immaginacija (Občasný) - 6.11.2003 >  já si užila to samé se svetrama. Každej rok jeden. Nejvíc mě dostal růžovej s klokanem
Body: 5
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 6.11.2003 >
Body: 5
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 6.11.2003 >
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 6.11.2003 >
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 6.11.2003 >
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 6.11.2003 >
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 6.11.2003 > Už ta mrcha zase vázne při psaní komentářů (mrcha=Totem). Zapomňel jsem na bodíky a jiné náležitosti. Jenom to pozadí poněkud ruší čitelnost textu, musím používat pomůcku Vysoký kontrast.
<reagovat 
Ychtil (Občasný) - 7.11.2003 > Tvoje babička byla velice originální žena. Avšak na dědečka ani zdaleka neměla!
Body: 5
<reagovat 
probably (Občasný) - 7.11.2003 >
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 10.11.2003 > pekny nepekny vzpominani :)
Body: 5
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 11.11.2003 > má to sice něco do sebe, ale už míň než jiné perličky.
Body: 4
<reagovat 
T.B.Š. (Občasný) - 19.1.2004 > Je to moc mile napsané  a moc hezky se to čte.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 1 2 3 4 5 6 7 (8) 11 12 13 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter