Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Myší trabbleu
Autor: Montrealer (Občasný) - publikováno 27.11.2003 (00:46:58)

Myší trabbleu.  (Bajka).

 

Poznámka autora: Bajka je drobný literární útvar, ve kterém zvířata jednají stejně hloupě, jako lidé. Jakákoliv podobnost s žijícími osobami je však pouze náhodná a nezavdává příčinu k žalobě u obvodního soudu.

Celý text je asi 2 roky starý, takže si málokdo z vás bude pamatovat, že tenkrát v Protivíně nějaký šílenec zastřelil dva policisty. Oficiálně byla příčinou neštěstí neopatrnost policistů, kteří věděli, že chlapík, kterého mají sebrat, je ozbrojen.

 

 

Myš jede po roletě a brzdí rohlíkem. Myšák je však na stráži u přiděleného radaru a zapne na svém voze všechny blikače s nápisem "STŮJ" !

„Madam, překročila jste dovolenou rychlost o více než 20 km/hod. Vážená občanko za volantem, uvědomujete si vůbec, že tady nejste na dálnici ?“ spustil služebním tónem myšák.

„Pane wachmeister, račte prominout, ale já opravdu moc pospíchám !“ vymlouvala se myš.

„Kampak vlastně tolik pospícháte, vážená dámo ?“ zeptal se přísně myšák.

„Za svou snachou do Protivína. Celá její rodina se tam cítí hrubě šikanována. Odporná kočka si už uzurpovala víc než polovinu chalupy a hrozí proniknout i na půdu, kde zatím myši měly pré. Vezu tedy svým myškám nějaké pistole zahraniční výroby a jeden zaručeně fungující Kalašnikov.“ vymlouvala se myš za volantem.

„Kam jste říkala, že to jedete, madam ?“ zeptal se nervózně myšák.

„Vždyť vám povídám, že spěchám do Protivína.“ podivila se myš nad myšákovou neinformovaností. Myšák konečně zapnul služební vysílačku a pokusil se navázat spojení s myším dispečinkem. Po čtvrt hodině marného domlouvání se však obě strany jednoznačně dohodly na tom, že "nerozumějí".

„To jsme zase něco vyvinuli !“ zanadával myšák na adresu svými nadřízenými tolik vychvalované, ale přitom zcela nespolehlivé spojovací techniky. Nakonec musel zalistovat ve svém opelichaném služebním notesu, ale u jména města Protivín nenašel nic povzbudivého.

„Šlápněte na to, madam ! Neznám vás a nikdy jsem vás tady neviděl !“ nařídil myšák. Myš šlápla na plynový pedál ve svém zánovním AUDI a byla ta tam. Myšák zatím marně přemýšlel, co to znamená slovo "uzurpovat". Jelikož neměl nic na práci, vytáhl svou rezatou služební pistoli značky ČZ Zbrojovka a jen tak z dlouhé chvíle stiskl spoušť. Samozřejmě, že se nestalo nic. Náboj se vzpříčil v nábojové komoře, jak bývá u těchto pistolí neblahým zvykem.

„Ještě že nejsem v Protivíně !“ ulevil si myšák a několikrát udeřil svou liknavou pistolí do země. Nešťastnou náhodou vyšla rána a kulka zasáhla kolemjdoucího, nic netušícího zajíce.

„Aspoň bude pořádná večeře !“ zajásal myšák a zatáhl nečekanou kořist do svého služebního vozu. Zajíc na černo (střelený, nikoliv uvařený) byla totiž u myšáků pochoutka skutečně sváteční.

 

Poučení: Pokud někdo veze do Protivína nějaké zbraně, zejména zahraniční, raději ho příliš nezdržuj a zejména nekontroluj, zda jsou tyto zbraně skutečně funkční. Vzpomeň si na svou rozvrzanou služební pistoli a pros Boha o slitování, aby vaše ctěné panstvo na myším ředitelství konečně sehnalo něco pořádného a nemusely jste používat ty odporné vergly, o kterých se kladně vyjadřuje snad jen tisková mluvčí myší policie. Ta zapšklá myš je za to totiž placená.

undefined



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 27.11.2003 > ech. bajka nad jiné poučná.
Body: 5
<reagovat 
Vilda (Občasný) - 27.11.2003 > Super!
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 27.11.2003 >  Pěkný.
Body: 4
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 27.11.2003 > nemohu se ztotožnit s předchozími názory, uměle našroubované, příliš, na začátku i konci polopaticky vysvětlující.......
Body: 2
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 27.11.2003 > Zajímavá bajka.
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 4.12.2003 > Souhlas s quentinem, nijak mě to nenadchlo. Podle mě je bajka hodně těžkej literární útvrar, hlavně proto, že by měla bejt tak nějak nadčasová a vysvělování nepotřebující.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter