Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 16.5.
Přemysl
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nepoznávám se
Autor: Pierre Bosquet (Občasný) - publikováno 28.11.2003 (00:07:29)
 

Nepoznávám se.

Když se octnete mimo zorné pole

chápání sebe sama,

stáváte se někým

v roli sebe samého.

Teď už vím,

že jsem se neměl tak horlivě

snažit převléct se sám sobě.

Říkám si jestli jsem spokojen

sám před sebou,

vyšisovaný,

přelouhovaný,

obracený,

zmuchlaný a zase narovnaný.

Narovnaný, to ano,

záhyby se ale vyhlazují

neuvěřitelně pomalu.

Ale víte co,

už se zase začínám poznávat,

jen udržet balanc,

dokud se nevyvěsím do dokonalé kopie

sebe sama.



Poznámky k tomuto příspěvku
mefisto (Občasný) - 28.11.2003 > žádnou kopii, brácho .-)) jedině originál .-)
Body: 5
<reagovat 
Tanein (Občasný) - 28.11.2003 >

vyšisovaný,

přelouhovaný,

obracený,

zmuchlaný a zase narovnaný

 

Kudy všudy vede poznání? ;)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 28.11.2003 > Bezva, chápu to:-).
Mohlo by to být tak o třetinu kratší, jinak super.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
noa (Občasný) - 28.11.2003 > proč krátit, vždyť to jsou cyklické pocity, tož trocha délky neškodí
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
afro (Občasný) - 28.11.2003 >

Celkem fajn, ale šlo z toho vytřískat víc...


<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 28.11.2003 > jo dalo by se do toho zamotat vic a zase rozmotat s dalsi kombinaci, ale nejni to zle.o) Nicmene docela mi to pripomnelo poezii od dommi.o)))
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 30.11.2003 > stáváte se někým
v roli sebe samého.


Máš v tom hezký myšlenky.

Body: 5
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 30.11.2003 > proboha! tudy ne, kámo!:)
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 1.12.2003 > egil> aha :)...a vic mi nereknes, takhle sem se toho moc nedozvedel, mistre :))
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 28.11.2003 > ...ale tady prece nejde o naky triskani a kombinatoriku...jsou to vazne jen pocity...z tech by se snad triskat a kombinovat s nima nemelo...k cemu takovy psani ???
<reagovat 
 afro (Občasný) - 28.11.2003 > peetea> Takže je to napsáno úplně "z voleje"? Pokud ano, pak částečně chápu Tvou poznámku, ale... I pocity se přece při "hození" na papír, popř. do PC dají různě upravovat, a to právě z toho důvodu, aby co nejpřesněji vyjádřily pisatelovo rozpoložení!
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 1.12.2003 > afro> no jasne ze daji, akurat ze ja to nedelam...mozna tak minimalni kosmeticky upravy...ale jinak mas pravdu...z pohledu ctenare to uskodit nemuze...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 1.12.2003 > no, spíš taková vtipná úvaha, ne??? asi myslel i egil ;o))) ale dokonalá kopie sebe sama je pěkná :o)
Body: 3
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 2.12.2003 > Kelly> chapu ze to neni "cistokrevna" poezie...proto sem to frknul do vsehochuti...v Uvahach by to taky moc parady nenadelalo...v tom ale asi problem neni, proc hodnotit (nebo, aby to nevypadalo, ze mi vadi bodovy hodnoceni: nahlizet na...) dilo podle toho, jestli jsem se trefil do rubriky nebo predstavy nekoho, jak ma cosi (poezie) vypadat, dyt je prece uplne sumak, esli je to basen, povidka, fejeton, nebo kdovicojinyho :) dulezitejsi je nejaka ta vypovidaci a obsahova hodnota a pak "literarni krasa"...ale ta preci neni jen v poetice a krase jazyka...nebo se pletu? :)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 2.12.2003 >

No, víš, mezi poezií a prózou je podle mě dost podstatný rozdíl, a nemůžeš hodnotit jedno měřítky druhého... :o))))


<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 2.12.2003 > Kelly> Tak to je mi samozrejme jasny :) Ja opak netvrdim. Mluvil jsem spis o tom, ze i kdyz ti to prislo jako spis takova uvaha, prestoze to bylo zarazeno do poezie, nemusi to nutne znamenat, ze je to nekvalitni text. Tim se te ale samozrejme nesnazim se te presvedcit o kvalitach tohodle myho dilka :)) Jen tě chytám za slovo. :)
<reagovat 
čitatel (Občasný) - 2.12.2003 > zmlátit ani náhodou !! .-)))) poděkuj za přímý názor - scrabbbbble neprohrávej .-)))))
<reagovat 
Silona (Občasný) - 2.12.2003 > Pěkná. :)
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 2.12.2003 > Jojo, taky to nepíšu jako postulát, ale jako své subjektivní vnímání tvé poetiky... a své subjektivní velepřesvědčení, že podstatou poezie JE poetika a metafory - jinak bychom fšichni skončili f próze ;o)))))) ale podřadného nikde nic nevidím, jen se mi to zdá "nepoetické" :o)))
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 2.12.2003 > Kelly> myslim, ze si v tomhle neporozumeni rozumime :)) ted by melo pokracovat slovickareni, ale protoze jsme rozumni lide, vysereme se na to :))) a kazdy si nechame to svoje velepresvedceni :)))...zacinam se usvedcovat pred sebou samym :)), ze poezie fakt asi nejni pro me...:))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.12.2003 > peetea> blbýsku!!!! :o))))) meleš nesmysle!!!
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 2.12.2003 > Kelly> muhehe :))) uz budu hodne :))
<reagovat 
kraken (Občasný) - 4.12.2003 > taky se nepoznavam.je tezke poznat sam sebe,kdyz nevim kdo jsem
Body: 5
<reagovat 
Lucie Cermanová (Občasný) - 15.1.2004 > Mě se to opravdu líbilo, mám podobné vnímání. Trochu mě zaráží způsob reakcí. Já dílko za poezii považuju. Ono totiž taky záleží, co si pod poezií představíš!
Body: 5
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 15.1.2004 > Lucie Cermanová> ...vsak ona to poezie je :)...jen ne kazdymu prijde dobra...dekuju za reakci
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 28.1.2004 > Skvělý! Zbejvá mi doporůčo, takže přikládám.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 28.1.2004 > Bobísek> D ekuju! :)
<reagovat 
 Bobísek (Občasný) - 29.1.2004 > peetea> Já taky.
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 4.2.2004 > Me se to libilo. Podle me je dulezite, aby jeden, je jedno jestli mu je dvacet nebo 60, se neustale rozvijel..protoze ja verim, ze to ma co hodne delat s nasi vlastni spokojenosti sami se sebou. A proto se mi tato basnicka libila nejen sama o sobe, ale ze jsem v ni nasla tuto moudrost. Ja vim, neni na tom nic noveho, ale podle me bychom si moudre veci meli casto pripominat...:-)
Body: 5
<reagovat 
Saimon (Občasný) - 29.2.2004 > Chápu..
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 4.3.2004 > rozkošná hrátka.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 2.12.2003 >

OK, koledoval sis :o))))))) Takže poetika:

 

Nepoznávám se.  - podle mě prosté tvrzení.

Když se octnete mimo zorné pole

chápání sebe sama,

stáváte se někým

v roli sebe samého. - další tvrzení, v podstatě souvětí, filozofické zdůvodnění předchozího tvrzení. Opakující se sebe sama, sebe samého - jo, beru, že je to schválně, ale na mě trošku přesamováno. Rytmika veskrze žádná, prostě souvětí roztrhané do řádků. Metaforka s hraním rolí se mi zdá poněkud obnošená :o)))

Teď už vím,

že jsem se neměl tak horlivě

snažit převléct se sám sobě.

Říkám si jestli jsem spokojen

sám před sebou, - opět souvětí, znovu opakování sama sebe, metaforka s převlekem - navazující na role, takže celkem nic moc, oceňuju pouze obzvláštňující spojení "převléct se sobě" :o)

vyšisovaný,

přelouhovaný,

obracený,

zmuchlaný a zase narovnaný. - vršení přídavných jmen, no, možná přelouhovný trošku vybočuje z řady, jinak podle mě nic origoš, prostě popísek ;o))))

Narovnaný, to ano,

záhyby se ale vyhlazují

neuvěřitelně pomalu. - metaforka s vyhlazováním záhybů, no, na kolena mě to nedostává, ale dobrá.

Ale víte co,

už se zase začínám poznávat,

jen udržet balanc, - zas takové povídací souvětí

dokud se nevyvěsím do dokonalé kopie

sebe sama. -  tu kopii jsem ti už pochválila, čili pointu tvé dílko má

 

Jako celek mi to prostě přijde takový upovídaný, jak říkám, spíš jako zafilozofování si, roztrhaný do řádků, rytmus necítím, občas nějaká ta více či méně metaforka, ale okouzlení poetikou se nedostavilo, sorry :o))))) Oceňuju spíš myšlenku, ale to se mi fakt na poezii zdá málo... A doma mě můžeš zmlátit a pokořit ve scrabbbbblu :o)))))))))


<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 2.12.2003 > Kelly> no tomuhle uz rozumim :)) sice teda nesdilim tvuj pohled na to jak ma a jestli ma vubec nejak vypadat (to vis ty postulaty...dzouk :))) poezie vypadat...ale ne...dobra, nejaka poezie se ti libi, podle toho hodnotis (a jinak to nejde :)...mas pravdu v tom ze jde v podstate o suche sdeleni nejakyho rozpolozeni...asi se budu opakovat, ale nemyslim si, ze by esenci basne musela byt poetika a metafory...ale chapu, ze pro nekoho je to nezbytny a takovahle poezie mu treba prijde podradna :) (bez ironie!)...a za tvuj uprimnej nazor ti uprimne dekuju a podekoval bych i bez vyzvy :) a tu tvoji vyzvu prijimam :))) teda ten scrabbbbble...
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 4.3.2004 > Kelly> měla bys spíš pracovat na pitevně, je jasný, že játra od ledvin rozeznáš, jak fungujou, taky víš, ale to je tak všechno. potkat takovýho suchara jako jsi ty, kterej takhle vykládá o poetice, když má duši evidentně nepoetickou, to je dílo.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 4.3.2004 > stanislav> Stáníku, sám jsi mi tuhle řekl, že tvé poznámky směřují především k tobě ;o)))))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 4.3.2004 > Kelly> 

a jak to souvisí s tím, že tě mám za suchořepu?

odpovím si sám: nijak.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 4.3.2004 > stanislav> souvisí to s tím tak, že za suchořepu mám já tebe ;o)))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 4.3.2004 > Kelly> vono to je hezký, když si vo sobě lidi myslej hezký věci...
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 19.3.2004 > ...
Body: 5
<reagovat 
Newton (Občasný) - 30.3.2004 >


Body: 5
<reagovat 
franta (Občasný) - 2.7.2004 >
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter