Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zpověď
Autor: Jimmmy. (Občasný) - publikováno 4.12.2003 (00:35:18)

Malá zatemnělá místnost. Žaluzie na oknech polykají sluneční paprsky. Dvě dřevěné rozvrzané židle, malý stolek s popelníkem a zrcadlo na zdi. Staré zrcadlo bez rámu zavěšené na zrezivělém vyviklaném hřebíčku. Nic víc…

  

   „Víš, už to nedokážu snést. Já už ten balvan prostě nedokážu nést sám. Promiň, že jsi to zrovna ty, ale nikdo jiný to být nemohl. Poslouchej mě, prosím, pozorně,“ muž v černém saku se na chvíli odmlčel, sundal si klobouk, který mu zakrýval výhled do obličeje a položil ho na stůl. Pak hlasitě vzdychl a pokračoval: „celý život jsem si na něco hrál, ani jednou jedinkrát jsem nebyl sám sebou. Schovával jsem se za masku inteligence a doufal, že mé herecké nadaní je natolik dobré, že nikdo neodhalí mojí hloupost. Vidíš, dokonce i teď si na něco hraji, topím se ve spisovném jazyku a v nádherných slovních spojeních s naivní představou, že mě to dělá chytřejším. Prostě zvyk. Teď už na tom ale nezáleží. Za celej svůj podělanej život jsem k nikomu nebyl upřímnej. Všechno, veškerý moje chování, vycházelo z mý nikde nekončící sobeckosti. Hrál jsem si na poctivýho a citlivýho chlapečka, ale všechno vycházelo z mejch pocitů. Když už jsem pro někoho něco udělal, musel jsem se přitom cejtit dobře a když už jsem byl na někoho hodnej a přitom plnej špatnejch pocitů, tak snad jen proto abych na sebe mohl bejt vzápětí ve svym egoismu pyšnej. Byl jsem namyšlenej a povrchní hlupák, ale když jsem to všechno skryl za muj skromnej ksicht a za plnou hudu rádoby inteligentních keců, málokdo si toho všim. Víš, tak tohle jsem ti chtěl říct. Musel jsem, nešlo se o to s někým nepodělit.“ Muž zase vzdychl a vytáhl z kapsy revolver. „Víš, nikdo se nesmí dozvědět to, co si teď slyšel. Rád bych řekl, že je mi to líto, že mě mrzí, že tě musím zabít, nebyla by to ale pravda. Tak sbohem…“ Místnost probudil výstřel a žuchnutí bezvládného těla…

 

   Malá zatemnělá místnost. Žaluzie na oknech polykají měsíční paprsky. Je zrovna úplněk. Dvě dřevěné rozvrzané židle, malý stolek s popelníkem a zrcadlo na zdi. Staré zrcadlo bez rámu zavěšené na zrezivělém vyviklaném hřebíčku. Na zemi leží muž s dírou ve spánku, po zemi se povalují zbytky jeho existence. V ruce svírá revolver a na stole leží klobouk. Nic víc…



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 5.12.2003 > No není to špatné.
Body: 4
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 5.12.2003 > Snažím se :)
<reagovat 
SmGreen (Občasný) - 7.12.2003 > ten zaver me moc zaujal... myslim, ze tam prima rec mi moc nesedi a jeste bych to zpracovala trochu jinaj, ale ten zaver je vazne povedenej!
Body: 3
<reagovat 
Lian (Občasný) - 8.12.2003 > Upozorňuji na pravidlo JEDNOHO příspěvku denně a přesunuji na 4.
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 13.12.2003 > Průměrní lidé píší průměrné věci a děkují za průměrné hodnocení, i to pro ně hodně znamená :) Za ty dva příspěvky se omlouvám, netušil jsem...
<reagovat 
čtenář Manloth - 30.12.2003 > Ta je nejlepší :)
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 4.1.2004 > člověče, jako sebevražda schizofrenika tak je to průměrný, bejt to opravdu zpověď nájemnýho vraha, kterej se vyžívá v podobnejch vejšplechtech a kázáních(viz Jules v PF), bylo by to na jedničku, teda pětku s hvězdičkou, teda déčkem.....takhle za provařenej námět schizofrenie čtyři(spíš tři mínus)
Body: 4
<reagovat 
Manloth (Občasný) - 20.1.2004 > Vím, že mi to trvalo, ale máš to tady :)
Body: 5
<reagovat 
Simonka (Občasný) - 27.2.2004 >

taky se mi hned vybavil Tarantino a jeho Julles :o)

taky bych ten monolog udělala pikantnější, ale napsano je to hezky :o)


Body: 5
<reagovat 
Saimon (Občasný) - 27.2.2004 > Good hunt man, see you later...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter