Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zájezd
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 6.12.2003 (11:52:49)

     Nedávno se v novinách objevila zpráva o politicích-cestovatelích, kteří se rozhodli reprezentovat náš stát v zahraničí. Článek byl napsán v duchu kritiky těchto svědomitých a pracovitých lidí, protože si autor myslel, že politici jezdí do cizích zemích jen chytat bronz a poflakovat se. Není tomu jen tak. Politici jezdí za exotikou.

     Když se poté vrátí z takové Jižní Ameriky, nejsou schopni poskytnout smysluplné rozhovory (zda je to vlivem doznívající opiátů se nezjistilo). Když se začnou vyjadřovat o odlišné kultuře, všichni je bedlivě poslouchají a když občanům sdělí šokující odhalení, mnozí nejsou schopni uvěřit: „Víte, tam jsou lidé černí!“

     Politik má však plán, který obdrží při odletu a jímž se poté v cizí zemi řídí. Tento list například obsahuje tezi, podle které má poslanec na snídani dvě hodiny. Od sedmi do devíti ráno. Obyčejného člověka, který si ráno před cestou do práce sotva stihne namazat chleba napadne, proč tak dlouho. To, že by byl na poslanecké chlebíčky nepřiměřený nával, je hloupost, protože osobní ochránci chlebíčků s každým neposlancem vymetou dveře. Důvod je daleko prozaičtější. Součástí snídaně je totiž i hodinu a půl dlouhé čištění zubů. Ptáte se, proč tak dlouhé? Odpověď je jednoduchá. Poslanec dává často na odiv svůj chrup, a tak jeho bělostí vyjadřuje chuť k práci, loajálnost, čiré plány do budoucna a především důvěru.

     Po snídani většinou nastává setkání s nějakou politickou osobou navštívené země. Tato osoba však nemá tak dobrou náladu, jako právě přilétnuvší politik, právě proto, že musí hnít ve svém mateřském státě. Dialog se odbude velmi rychle a poté se odchází jednat za zavřenými dveřmi. Tam hrají poslanci počítačové hry.

     Téma her, které si náš vylétnuvší poslanec za hranicemi zahrál, můžeme odtušit z následného projevu po návratu domů.

     „Potřebujeme silnější auta.“ Toto říká, když hrál automobilové závody a prohrál.

     „Tvrdší ruku proti zločinu.“ Hrál akční hru za policisty a byl hned v jejím počátku zastřelen.

     „Musíme v naší zemi hledat inteligenci.“ Hrál logickou hru a prohrál.

     „Piloti nemohou stávkovat! Létat dnes dokáže každý.“ Hrál letecký simulátor a na dvacátý pokus se mu podařilo přistát.

     Jelikož čeští poslanci pravidelně na těchto jednání prohrávají, doplňují svůj projev o jednu stálou větu: „Musíme naše ministerstva vybavit modernější technikou.“

     Je jen jedna země, o které se projevy poslanců už několik let nezměnily. Po návratu z Holandska se pokaždé prohlašuje: „Víte, ten protidrogový zákon se mi zdá až zbytečně tvrdý.“

     Jelikož však tyto cesty stojí státní pokladnu velké peníze, navrhuji kompromis. Politici by měli jezdit především na Slovensko. Budou ve svém kýženém zahraničí a co je pozitivní, možná by i něco vyřešili. Konečně totiž odpadne jejich hlavní problém. Jazyková bariéra.



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 6.12.2003 > Tak to je povedeně napsané.
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 6.12.2003 > s těmi hrami to je docela dobrej džouk!
Body: 5
<reagovat 
Unge (Občasný) - 6.12.2003 > Sláva našim poslancům...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lian (Občasný) - 8.12.2003 >
Body: 4
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 8.12.2003 > Sláva! Pěkné, vtipné, čtivé, vyváženě "absurdní" a reálné (žel bohu), s těmi hrami je to skutečně povedené, zasmál jsem se. Chvíli přemýšlím, jestli bych tam nenašel nějakou větší chybu, ale kromě "cizích zemích" snad nic. Samozřejmě úplně dokonalé to zas není, jak by se mohlo zdát z mých jásavých výkřiků, ale to už záleží na tom, zda věříte či něvěříte na dokonalost... :)
Body: 5
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 8.12.2003 > Sáša> Díky! Měl jsem obavu, že s těmi hrami to bude působit až příliš absurdně (respektive, že jsem udělal zase krok zpátky), ale možná, že to tak není...
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 12.12.2003 > TheThing> Díky! S fejetonama je to těžký. Jednou se ti podaří nějakej dobrej o kterém si říkáš, že je špatnej a publikuješ ho jen tak "náhodou" (to je tenhle kousek), a pak jsou tu fejetony, o kterých si myslíš, jak moc se ti povedly, ale ona to zas tak pravda není (většina mojich ostatních)...
<reagovat 
barlach (Občasný) - 18.1.2004 > Jo, to je dobré. Vtipné, svižné, nenásilné.
Body: 5
<reagovat 
am_brosia (Občasný) - 22.5.2004 >

Opravdu dobrý.....

 

P.S.:hodinu a půl dlouhé čištění zubů. ...měl by sis vzít příklad...:-)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 22.5.2004 > am_brosia> To by mi sebralo tři hodiny denně...!!!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter