Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Vzpomínat a zapomínat z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 23.12.2003 (12:35:28)
další>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*
„Hele, Ziggy, tenhle obraz tu nebyl, když jsme tady měli s Janou svatbu, je nějakej jinej, že jo, byls tady, ne? Dáme kafe? Jo, a pani vrchní, mně ještě sodovku!“
„Ty si nepamatuješ, že jsem byl na vaší svatbě?“
„Jo, já asi vim, že jsi tady byl, když si to nechám projít hlavou, jen se tak ptám, pro jistotu. A nevadilo ti, že jsme šli pro ty fotky? Že jako jsme sháněli ty věci, co tak nějak budu potřebovat?“
„Vadí mi, že se pořád ptáš na jedno a to samý.“
„No. Já jen tak pro jistotu. A tobě to vadí?“
„Ty jsi fakt dneska mimo.“
*
Svět je uspořádaným systémem symbolů, uspořádaných tak, že na to hned tak někdo nepřijde. Ty symboly se vzájemně odrážejí: barvy, časy, orientované prostory, hvězdy, bohové, hlasy, události, všechno je navzájem spjato. Jak na to kápnout? Nejde o dlouhé řetězce úvah, nýbrž o vzájemné a neustálé protiřečení různých stránek celku.
*
Tohle není nic z I-ťingu, ale jakýsi nástin myšlenkového světa Nahuů, čili Aztéků a dalších pradávných obyvatel Mexika.
*
Nemohu než se zalíbením sledovat, jak to Nahuové viděli, jejich myšlení nerozlišovalo prostor a čas. Prostor není neutrální a homogenní veličina nezávislá na průběhu trvání. Čas se pohybuje jedinečnými prostředími, jejichž charakteristiky po sobě následují v určitém rytmu a zvláštním cyklickým způsobem. Tyhle časoprostory se navzájem prostupují. Každý časoprostorový prvek místa a času určuje vše, co se v něm nachází. Změna není výsledek dění rozloženého v trvání, ale náhlá a úplná proměna. Dnes vládne východ, zítra to bude sever. Svět je střídání oddělených věcí, které chvilku dominují, mizí a znovu se vracejí.
*
„Nečti si, když je tady návštěva!“
„Ziggy není návštěva, Ziggy je rodinnej přítel, že jo, Ziggy?“
„Ať si čte, stejně s ním není dneska řeč.“
„Fakt mi v té hlavě věci mizí a znovu se objevují, docela nečekaně.“
„Ty už nepij. Jeden alkoholik mi už život pěkně znepříjemnil.“
„To víš, že nebudu pít, mám to tam vykloktaný i bez toho. Jenže ty mi to stejně nevěříš. Co?“
*
Sedmnáctý řádek Sahagúnových zápisků o Mudrcích a philosophech od starých informátorů indiánských: „Zná (co je) nad námi, (a) kraj mrtvých.“ Prostě to, co nás přesahuje, co je tam dál. A na rozdíl od něj pseudo-mudrc „připravuje lidi o tvář“. „Zakrývat věci a ztěžovat je“ asi nebude nikdy mojí silnou stránkou, ale co je nad námi taky nebudu zkoumat do zblbnutí. Mám pak výpadky tady a teď.
*

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
.......... (Občasný) - 23.12.2003 > :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 23.12.2003 > sorry Monty, ale esli bude po každym veselení Standa psát takhle výtečný texty, budu ho muset tahat ven častějc....:o)))ty dialogy nemaj nejmenší chybu sakra..........a filozofische část??ta trošku přesahuje hranici vnímání mě předsedy Svazu primitivů na Totemu....přesahuje, ale zasahuje:o)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 23.12.2003 > quentinbubakoff> 

SOME NAHUA MUSIC RECORDINGS:

http://mexico.udg.mx/historia/precolombinas/ingles/Azteca/musicanahua.html

 

těžkej nářez!!!!

 

Stánik u toho křepčil, u "Bell and Rattles"!


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.12.2003 > stanislav> huh...hutné, u adoracion sun sem křepčil taky....:o))
<reagovat 
Monty (Občasný) - 23.12.2003 > Samozřejmě, že ti to nevěřím. Vykloktaná hlava neplodí takovýhle filozofický ouvahy, vykloktaná hlava... je prostě vykloktaná.  
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 23.12.2003 > Monty> 

Přesně tak, Monty.

 

tyhle moc sebekritický chlapi - to je fakt lahůdka.

 

*

Ten příspěvek se mi moc líbí.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 23.12.2003 > BlueSky> 

děkuji, leč stejně musím pořídit do spíže nějaký ten med... 

 

ironii nenesu nejlíp, s jedním vtipálkem jsme se dohodli, že hrozně rádi žertujeme na adresu druhejch, ale o nás se musí mluvit jenom hezky...  


<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 23.12.2003 > Velmi povedeně napsané!!
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 23.12.2003 > fungus2> Děkuju Ti, fungusi.
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 24.12.2003 >

Svět je uspořádaným systémem symbolů, uspořádaných tak, že na to hned tak někdo nepřijde. Ty symboly se vzájemně odrážejí: barvy, časy, orientované prostory, hvězdy, bohové, hlasy, události, všechno je navzájem spjato. Jak na to kápnout? Nejde o dlouhé řetězce úvah, nýbrž o vzájemné a neustálé protiřečení různých stránek celku.

 

Taky jde říct, že život je minový pole.

 

Joooooo


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 29.12.2003 > Moc se mi líbí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Helen (Občasný) - 29.12.2003 > Příjemné čtení.
Body: 5
<reagovat 
Přáníčková víla (Občasný) - 29.12.2003 > Tak Tebe kritizovat asi jen tak nebudu, nemám proč.:o) Moc...
Doporučil 
<reagovat 
Perchta (Občasný) - 29.12.2003 >
Je to takový laskavě nelítostný, co?

:-))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 30.12.2003 > Perchta> 

dík.

skoro jsi použila podobnej difrasismus jako mají ve zvyku Nahuové  (laskavě nelítostný) - srdce a tvář, píseň a květina a fůra jinejch, kdy se dvěma slovy doberou docela podivně přesného pojmenování věci...  


<reagovat 
 Perchta (Občasný) - 30.12.2003 > stanislav> 
Taky děkuji,
no já neumím opravdickou kritiku, víš, tak já se prostě tak nějak potopim do toho dílka, nebo si alespoň palec smočím, a pak napíšu to první, co mě napadne.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 30.12.2003 > Perchta> já to nedělám o moc jinak... a zatím z toho nejsem špatnej.
<reagovat 
ziggy (Občasný) - 30.12.2003 > „Hele, Ziggy,...
základný kámen pro zrod parádního kousku
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lian (Občasný) - 2.1.2004 > Do časopisu
<reagovat 
m.ilk (Občasný) - 2.1.2004 > dobre, vyborne dialogy
Body: 5
<reagovat 
noa (Občasný) - 5.1.2004 > téda - já to fakt nečetla, než jsem napsala "placebo"! to až teď, co mám erární přístup na internet, můžu pořádně no prózu, co se tu přes svátky nahromadila... Ale pravda je, že mě inspirovaly zmínky o šamanech v Kovářský... což mi připomíná, že "virtuální reality" asi budou do jisté míry ozvukem jiné tvojí prózy (té psí)
... ber to prosím jako dialog - a dík za tu inspiraci!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > noa> potní lázeň je docela hukot, dobře o ní pojednává třeba T.Freke a Wa Na Nee Che v knize "Spiritualita severoamerických indiánů"...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
0 0 1 5 35 37 45 47 72 79 (80) 90 91 93 96 97 100 101 102 103 104 105 106 108 109 110 111 113 114 118 119 120 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 159 161 182 185 194 197 202 205 206 212 214 215 216 217 218 219
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter