Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
To nejlepší z Všehověda
Autor: m.ilk (Občasný) - publikováno 1.1.2004 (22:54:10)

To nejlepší z Všehověda

 

Jednoho krásného svěžího dne se Všehověd probudil, promnul si oči a ulízl si hnědý pramínek vlasů na hlavě. Po pravdě řečeno byly to jediné vlasy, které si na ní tak běžně zanechával a tvořily mu uprostřed hlavy přirozenou hranici mezi dvěmi mozkovými hemisférami. Zálibně se prohlédl v zrcadle, jako kocour si promnul vousy na bradě. Jeho vzhled mu připadal tak dokonalý, že se odrazil od skleněné plochy zrcadla. Mohutná tlaková vlna jaho vlastní krásy ho přimáčkla ke zdi, přičemž zabilo jednu klidně odpočívající mouchu. Spokojen sám se sebou odešel konat pravidelnou ranní stolici.

Uvelebil se na prkénku, které mu svým tvarem poskytovalo dokonalé pohodlí a nevídanou slast. Hlasitě zafuněl, vydechl a počal tlačit. Kdosi mu do břicha zapíchl kudlu, podbřiškem mu projela bolestivá křeč. Začal se svíjet, přesto hrdinsky tlačil dál.

Já snad budu rodit, pomyslel si zoufale, ale souboj se svým tělem nevzdával, věděl, že bolest jednou tak jak přišla, musí zase odejít. Sbalit si svých pět švestek. Předpoklad se ukázal jako správný, ozvalo se tiché žbluňkání pěti drobných nedozrálých švestiček. Jeho utrpení kulminovalo. Po tváři mu stékaly kapky potu, sklouzávaly dolů po těle a tvořily si tak za sebou vlhkou slimáčí cestičku. Za pět minut muka ustala. Svalil se na zem, ale následně vstal, aby si zachoval důstojnou polohu. Zachroptěl, otřel si rukou čelo nad poctivě vykonanou prací. Zachtělo se mu létat, zbavil se dobrého půl kilogramu zátěže. Už,už chtěl spláchnout, ale do očí ho udeřila nevídaná bílá záře. V záchodě se místo klasických hnědých špatností, kdy se zbavoval toho nehezkého a nekalého, co měl na svědomí, skvělo malé bílé slunce. Nasadil si sluneční brýle a se spadlou čelistí ohromen pozoroval, co se mu povedlo vytvořit. V průzračně čisté vodě leželo několik krásně vybroušených křišťálů o něž se lámalo světlo a vytvářelo malou poletující duhu. Do nosu se mu zaryla vůně ranních konvalinek a hlavou mu zavířily tisíce drobounkých bílých hvězdiček vyletujících z mísy. Jako by z něj vylezla zářící hvězda.

Stál a zíral na ni. Jak je dokonalý, jak je okouzlující, jeho půvab se odráží od vybroušených stěn křišťálů.  To jen on pro svou přirozenou inteligenci, ušlechtilé vlastnosti, oslňující tělo i tvář a duševní vyspělost  dokázal něco takového. Je to znak, že se v něm nachází jen to nejlepší. Odteď to takhle bude dělat každý den, má přece navrch. Hruď se mu nadýmala pýchou a sebeuspokojením. Nabral křišťály do náručí, ještě jednou se pokochal pohledem, jak mu sluší vedle nádhery jeho tváře a rozhodl se vystavit je na polici. Zavolá sousedy, pochlubí se tím, co oni nikdy nedokážou, protože celé jeho okolí se vyznačuje abnormální neschopností, jen on přece vždy ví, jak na věci správně jít.

O čtvrt hodiny později přišli lidé ze sousedství, navštívit ho k přichystané konvici kávy. Sotva vešli do dveří, ani se nepřezuli jen udiveně kráčeli k té kráse nesmírné vystavené na poličce všem na očích.

„To je nádhera,“ vydechla dívka.

„Krása,“ žasl zemědělec.

Všichni se rozplývali stejně udiveně, stejně jako před chvílí Všehověd sledovali div přírody. Ba ne, můj div, napadlo ho.

„Opatrně, ať mi to nevykoukáte. Pojďte na kafe,“ napomenul je. Cítil se odstrčený, nikdo, ani přítomné dívky pro něj neměly oči. Přitom je běžně tak přitahuje.

„Zato ty vypadáš dnes nějak strhaně. Je ti dobře? Máš takové ošklivě propadlé lícní kosti. A to příšerné tričko, co sis vzal na sebe, tss. Moc ti to nesluší,“ zhodnotila ho jedna z dívek.

Rysy mu ztuhly na tváři. Co se to děje? Jemu přece sluší všechno.

Usedli ke stolu, Všehověd plnil své prázdné vnitřnosti černou kávou, zatímco ho opouštěl typický ostrovtip.

 

To dobré, co v něm bylo, vyšlo dnes ráno ven a postupně se k němu slétával prach na polici v chodbě.



Poznámky k tomuto příspěvku
jarin (Občasný) - 2.1.2004 > Celkem zajímavý, ale místy mi to přijde dost zmatený. Ale nápad není špatný...
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 3.1.2004 > Já myslím, že se mi to líbí :))
Body: 4
<reagovat 
asi (Občasný) - 5.1.2004 > Skvělý nápad, dobře podaný, až na pár technických detailů, např. "Předpoklad se ukázal jako správný, ozvalo se tiché žbluňkání pěti drobných nedozrálých švestiček. Jeho utrpení kulminovalo. Po tváři mu stékaly kapky potu, sklouzávaly dolů po těle a tvořily si tak za sebou vlhkou slimáčí cestičku. Za pět minut muka ustala." Tady je nějaká podivná souslednost časů.Proč trpí ještě po produkci?
Body: 5
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 5.1.2004 > Ale jo, jenže mi to až příliš připomíná figurku Hnědojeda z přebalu desky Mein Kampfunk od JAR, znáš to?
Body: 4
<reagovat 
 m.ilk (Občasný) - 5.1.2004 > Bobr> 

Bohužel ne, ale Jaři jsou jinak dobří...

Pročpak?


<reagovat 
sibka (Občasný) - 6.1.2004 > no mně se to líbí...zvlášt teda takovejch poslednich..no proste od chvile, kdy se na posledni ciste zbytky jinak spinave duse prijdou podivat sousede. je to pjekne napsany, ta prvni cast vlastne ani zas az tak naturalosticka nejni, ale mozna uz sem zvykla na tvuj styl :) nicmene posledni vjeta je skvjela...no libi, doporucuji
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Ripper (Občasný) - 5.1.2004 > První polovina velice naturalistická, ale řemeslně dobře zpracovaná, ačkoliv poznámka Asiho bude zřejmě oprávněná (já bych si toho sám nevšiml).
Mám dvě malé a celkem nevýznamné připomínky. Zabití klidně odpočívající mouchy je tam "navíc", čímž chci říct, že žánrově nesedne. Druhá poznámka se týká věty "Je to znak, že se v něm nachází jen to nejlepší". Když nad tím přemýšlím, je to možná klíčová věta a je důležité, aby tam byla. Přece jenom mi ale příjde, že je tam moc předčasně. Jakoby si nechtěla umožnit čtenářovi, aby se sám pomalu k pointě povídky dopátral. Tou větou mu čtení hodně usnadňuješ, možná až moc.
Nic méně, je to velice dobře napsané a mé připomínky nejsou zas tak důležité.
Body: 5
<reagovat 
 m.ilk (Občasný) - 5.1.2004 > Ripper> 

k poznámci Asiho- nějaká chybka tam Asi bude

k tvojí poznámce- taj věta je na dobrém místě, protože, tak pomohla zvýraznit, to co si všehověd myslí, mylně se o sobě domnívá, jak je dokonalý jen pro to, co se mu povedlo a právě tím se zkazí, ve skutečnosti tak přišel o všechno to dobré...nevím... ještě se na to podívám..


<reagovat 
 asi (Občasný) - 9.1.2004 > Ripper> Asiho sice zní zajímavě, ale já jsem žena a neskloňuji se. I když chápu, že můj portrét může leckoho zmást.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter