Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Třikrát a nic
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 16.1.2004 (09:54:34)

     V dětství jsem se naučil pořekadlo do třetice všeho dobrého. Když už vám něco dvakrát nevyšlo, zkusili jste to potřetí a většinou to vyšlo. Zářným příkladem z praxe byl jeden bývalý spolužák ze základní školy, který se zastavil na přelomu sedmé a osmé třídy. Celkem dvakrát si sedmou třídu zopakoval, ale do třetice všeho dobrého mu to vyšlo a postoupil dál!

     Možná že právě tímto pořekadlem se nechali inspirovat naši politici. Projednávají zákon třikrát a dost!. Neznamená však nic dobrého.

     Domnívám se, že když se tento zákon odhlasuje, nastane u nás nový život. Pokud vám již delší dobu připadal nějaký člověk na zabití, zákon vám umožní uvést sny v platnost. Pokud dotyčnou osobu zamordujete, budete mít jistotu, že si můžete dovolit ještě jeden exces, než pro vás přijde policii s větou na rtech: „Ale, ale, toto bylo potřetí.“

     Třikrát a dost! je dobrácký zákon. Oznamuje vrahům a delikventům, že když poprvé někoho zabijí nebo znásilní, bude se snažit pokud možno co nejvíce lidí o jejich záchranu. Jakou záchranu mám na mysli? Přece aby tito lidé, kteří ubodali svou manželku dvaceti ranami kuchyňským nožem, popřípadě umlátili důchodkyni železnou palicí kvůli pěti stovkám, dostali ještě jednu šanci na vedení spořádaného života. Omlouvám se, dvě šance.

     Když vrahům a delikventům sjede ruka po noži či palici podruhé, mělo by se jim rázně domluvit:

     „Podívejte se, pane K. My chápeme, že jsou to dvě velké náhody, že vaše ruka dostala dvakrát v průběhu dvou týdnů nekontrolovatelný třes a zabila, samozřejmě že naprosto neúmyslně, dva lidi, ale pojďme s tímto problémem něco dělat.“

     Někteří lidé mají takovou smůlu, že jim ruka s nožem dostane třes i potřetí, a pak musíme aplikovat tento STRAŠLIVĚ TVRDÝ zákon a dotyčného poslat za mříže až nadosmrti. Výsledek tři mrví a jeden doživotní žalář – sportovní znalec nejsem, ale myslím, že vyhrávají mrtví 3:1. Měli by se radovat!

     Avšak ani poražený nemusí lamentovat a hořekovat. Stačí jen trocha snahy nevyzvedávat si obsílky k soudu, občas se jít proběhnou na čerství vzduch, přičemž změní úkryt, několik krádeží a může si žít jako nadprůměrný občan.

     Tento tvrdý zákon má však jednu velkou trhlinu. Může být aplikován pouze na při stejných přestupcích. Pokud člověk třikrát zabije někoho palicí a, je souzen podle zákona třikrát a dost! Zákonu se může vyvarovat, pokud bude rafinovanější: zabití v pominutí smyslů nožem, podruhé úkladnou vraždou basebalovou pálkou, poté neúmyslné zabití chodce na přechodu, dále předem plánované zabití mačetou, vražda servírky pod vlivem drog, znásilnění a následné zardoušení nezletilé dívky v opilosti…



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 16.1.2004 > lidovci jsou fakt lidoví mudrci... 
Body: 5
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 16.1.2004 >

Tuhle ideu (3x a dost) mám zprostředkovanou z TV a novin a opravdu tam byla podávána tak, že jsem to pochopila podobně jako MZF. Nebo ok, špatně chápu.

Víte snad něco víc k tomuto tématu? Tak to, prosím, osvětlete, díky:-))


<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 16.1.2004 >

hmmm tak tohle je úplně mimo mísu......plné nelogičností, gramatických chyb(ty opravdu nikdy nevypichuji, ale od tebe, který každého opravuješ, bych takovou snůšku nečekal), než něco začneš "satiricky" tepat, prostuduj si celou problematiku.....pak bys snad tohle nemohl ani vypustit...nehodnotitelné......tedy méně než jedna


<reagovat 
 MZF (Občasný) - 16.1.2004 > quentinbubakoff> 

Díky za komentář.

Myslel jsem si, že to podobně dopadne. Snažil jsem se totiž napsat článek pokud možno ce nejaktuálnější - což znamená, napsal jsem jej večer po zprávách, dvakrát si ho přečetl a ráno publikoval. Zajímala mě odezva - protože psát články takhle "narychlo" je asi to nejtěžší, co znám.

Každopádně vidím, že musím ještě hodně zapracovat. 


<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 16.1.2004 >

Máš dobrý nápady, víš o čem psát, to je fajn, ale měl by sis to vždycky před tím než to pošleš , přečíst.

Třeba tohle:

Pokud dotyčnou osobu zamordujete, budete mít jistotu, že si můžete dovolit ještě jeden exces, než pro vás přijde policii s větou na rtech: „Ale, ale, toto bylo potřetí.“ TO BYLO SNAD PODRUHY, NE?  A další konstatování ve stejném duchu, doplněné o ..omlouvám se, bylo to podruhé..to je jednodušší to opravit a neomlouvat se, prostě trošku pokrátit, jinak postřeh výbornej, o to hůř, že se to týká nás všech a jsme v rukou takhle uvažujících(lze-li vůbec ještě mluvit o uvažování:-((() politiků:-((

 

 

 

 


Body: 4
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 16.1.2004 > BlueSky> 

S tím prvním máš pravdu. Můj eror. To druhé je tam ale napsané schválně - to vyznít ironicky (ale koukám, že se minulo s účinkem).

Díky za poznámku.


<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 17.1.2004 > Souhlasím se Standou... mně se to líbí...
Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 18.1.2004 > Vtipně napsaný, jen chybička je tam (čerství vzduch...) No, jinak o problematice thoto zákona nic nevím, tudíž se nebudu vrtat v pravdivosti příspěvku. Literárně je to trochu nevyrovnané, ale špatné mi to nepřijde...
Body: 4
<reagovat 
ms_ (Občasný) - 18.1.2004 > Vis, co to je vrazda v afektu? Vis, jaky jsou recidiv domacich zabijacek? Mel bys vedet, nez neco takovyho napises.
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 16.1.2004 > a neni to trochu jinak...dneska neni jisty jestli takovej recidivista to dozo dostane, po tydle novele by to po druhym zavaznym trestnym cinu mela byt zichrovka :)...to neznamena, ze brutalni vrah to dozo nedostane hned na prvni pokus :)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 16.1.2004 > peetea> jde o celkové zpřísnění....například za "normální vraždu" u který je dneska maximálně 15 by bylo rovnou 25 až doživotí.....lidovce nemusim, ale v tomhle je docela podporuju.....dnes v MFD o tom byl dost rozsáhlý článek...ano troška populismu v tom je....trochu víc:o)))ale je taky pravda, že by se trestní zákon upravit měl.......
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 16.1.2004 > quentinbubakoff> 

to třikrát a dost je normální populistická hovadina, to ale nemění nic na věci, že by se měl změnit sazebníček...

ale že to MZF ušil horkou jehlou, je asi pravda, ale mně je to jedno, jde mi víc o to, jestli mě věc pobaví než o to, zdali je nějak literárně úžasná...  není, ale nemůžu se zbavit dojmu, že mně to přijde vtipně napsaný...


<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 19.1.2004 > stanislav> ...akurat ze sme nemluvili o nejaky literarni krase, ale spis mame pocit, ze fejeton by mel byt zalozenej na skutecnosti a na nejakejch faktech, od toho je to fejeton...prislo by mi to vtipny, kdybych neslysel ve zpravach neco jinyho :)...jestli je tahle snaha lidovcu jen snaha o zvyseni volebnich preferenci, tah, jak se lehce zviditelnit, je mi celkem u zadku...kazdy zvostreni sazebniku trestu je vitany :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter