Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dívka od vedle
Autor: J.R. (Občasný) - publikováno 9.2.2004 (11:54:17)

DÍVKA OD VEDLE

alias surrealistická báseň

 

Zmatená a neustále někam vláčená

dívka, která nosí boty pozpátku

s roztrhaným obličejem

s novinovou kravatou

se smutnými názory

a s vlasy hadovitě obtáčejícími

její tělo

 

tvrdý rohlík se zkaženým mlíkem

a strnulá póza barové tanečnice

ke včerejší snídani

a k dnešní bídě přibyde

snad jen kulhající stařena

a mrtvý pavouk.



Poznámky k tomuto příspěvku
kratas (Občasný) - 9.2.2004 > Hodně se mi tam líbí spousta obratů. Nedovedu posoudit surrealismus ale je to fajn. Líbí.
Body: 5
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 9.2.2004 >
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 9.2.2004 > docela povedená :o)
Body: 4
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 9.2.2004 >

Drahá imaginace, to, co v tobě miluji především, je to, že nepromíjíš. Jediné slovo svoboda je vším, co mé ještě naplní nadšením. Věřím, že je s to donekonečna uchovávat starý lidský fanatismus. Odpovídá bezpochyby mé jediné oprávněné aspiraci. Uprostřed tolika mizerií, které jsou naším dědictvím, je zajisté třeba uznat, že je nám ponechána největší svoboda ducha. Je na nás, abychom ji těžce nezneužili. Zredukovat imaginaci na otroctví, i kdyby šlo o to, čemu se vulgárně říká štěstí, znamená uhnout všemu, co v sobě lze najít z nejsvrchovanější spravedlnosti. Jedině imaginace mi dává počet z toho, co může být, a to je dost na to, aby byl tak trochu zrušen úděsný interdikt; dost také na to, abych se jí oddal beze strachu, že se klamu (jako by člověk mohl v sebeoklamání zajít dál, než zašel). Kde se začíná stávat něčím špatným, a kde končí bezstarostnost ducha? Neznamená možnost zbloudění pro ducha spíš náhodnost dobra?

 

André Breton

Manifest surrealismu


<reagovat 
Simonka (Občasný) - 9.2.2004 > líbí :o))
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 10.2.2004 > ne.
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 10.2.2004 > Taky se mi docela líbí seskupení obrazů, jen stařena a pavouk na konci mi přijdou trochu lacinější. Jinak souhlas s ush_ackem. Surealismus nemohu posoudit, chybí mi fundovanost blondýny.
<reagovat 
ush_ack (Občasný) - 9.2.2004 >

smutné názory jsou fajn.

 

ehm.. s vlasy hadovitě obtáčející?? buď -mi nebo S pryč...


Body: 5
<reagovat 
 J.R. (Občasný) - 11.2.2004 > ush_ack> Díky i za připomínku, vůbec sem si toho nevšim. Napravím.
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 9.2.2004 >  Bezva!
Body: 5
<reagovat 
 J.R. (Občasný) - 11.2.2004 > HáDé!> Díky
<reagovat 
Jade (Občasný) - 17.2.2004 > ...Boty pozpátku... roztrhaným obličejem....celkem líbí
Body: 4
<reagovat 
barlach (Občasný) - 20.2.2004 >

Je v tom nápadů na dvě až tři básně a možná bych to taky tak udělal, ale rozhodně to nezní přehnaně a přeplněně. Je to povedený kousek. Se surrealizmem to jemně koketuje se mi zdá...

 

Potěšen bobkuji 4x :-)

A co takhle zase nějaké drámko :-)


Body: 4
<reagovat 
 J.R. (Občasný) - 20.2.2004 > barlach> Díky. Pracuji na absurdní telenovele (spoluautorem je Dareios), ale nevím jestli to bude to pravé ořechové. Každopádně to bude úplně něco jiného než první dílko. Asi máš pravdu, co se týče téhle básně a surrealismu.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter