Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Koupání
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 1.3.2004 (00:25:37)

     Nejrozšířenější koupání je v létě. Plno rodin vyrazí do kempů a chatek a jejich první cesta vede na nejbližší pláž. Jelikož však nejsou jediní, které napadlo se jít vykoupat, musí dlouho bojovat o pozici na výslunní. Když už opravdu žádné místo není, nezbývá jim, než se uklidit do stínu. Samotné koupání je pak rychle přejde.

     Asi druhým nejčastějším případem je koupání doma. Nejraději jej mají malé děti. I já jsem se rád koupal a cákal vodu na všechny strany, ale dnes dávám přednost sprchování. Je levnější a s trochou obratnosti se při něm neocitne zbytek koupelny v prvním stupni povodňového ohrožení.

     Další druh koupání jsem zažil ve škole. Byť jsem se mylně domníval, že koupat se můžu pouze doma nebo na chatě, tady jsem tvrdě narazil. S hodinou fyziky přicházelo koupání. A to při zkoušení. Profesorka nás, když jsme byli viditelně v koncích, vykoupala v problémech a pořád se nás ptala na tu věc, kterou jsme nevěděli. Když jsem se stihl umýt ráno před odchodem do školy, mnohdy jsem byl po zkoušení z fyziky umyt hned dvakrát.

     Také jsem zaslechl rčení „Ten se topí v penězích“. Několikrát jsem se dozvěděl, že lidé utonuli, avšak pokaždé to bylo ve vodě či jiné kapalině. Ale aby se někdo utopil v penězích? Vysvětlením mi bylo, že takhle se topí pouze horních deset tisíc lidí. A tak se domnívám, že ten kdo se topí v penězích, tak se topí na vysokohorských štítech, kam se novináři příliš neženou.

     Kamarád mi také často říkal, že plave v matematice. Možná tím myslel, že když si jde zaplavat do Podolí, tak si bere učebnici matematiky a poté se pilně učí. Pravdou však bylo, že při zkoušení mnohdy vypadal, že neplave, ale spíš klesá ke dnu jako balvan.

     Několik krásných oblastí ke koupání má u sebe tabulku „Koupání zakázáno“. Člověk lačný po informacích se však nikdy nedozví, proč se právě zde nemůže koupat. Že by u nás byli krokodýli či žraloci je absurdní, a jiný závažný důvod pro zákaz mě nenapadá. Je pravda, že ti lidé, kteří nad tím nepřemýšlí se v takovýchto oblastech koupou stejně radostně jako na běžných koupalištích.

      Každý rok na zimu se do televize dostane několik příznivců studené vody. Lidé osmělující se v ledové Vltavě mi nikdy náladu nezvedli. Celý jsem se z nich zimomřivě otřásl a šel si napustit vanu. Červený kohoutek jsem otočil o čtyři stupínky a ten modrý, s velkým sebezapřením, o jeden…



Poznámky k tomuto příspěvku
Andulka (Občasný) - 1.3.2004 > mile, prijemne cteni...jdu se vykoupat..:-)
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 1.3.2004 >

první co mě po přečtení napadlo, bylo, TOPORNÉ. Ta snaha být za každou cenu vtipný. Podobný motiv koupat se při zkoušení ve fyzice a plavat v matematice...šroubovaná teorie o topících se horních desetitisících na špičkách velehor......moc chceš, ale čim víc chceš, tím je to horší..


Body: 2
<reagovat 
noa (Občasný) - 1.3.2004 > sémantická rozcvička :-)
<reagovat 
Lian (Občasný) - 1.3.2004 > Hm...už ta první věta...

     Nejrozšířenější koupání je v létě

Zní to dost divně. Nejrozříšejnejší JE koupání v létě. mi dává smysl víc.

Při sprchování se většinou nacáká víc než při koupání, pokud si nenaplníš celou vanu a svým tělem tu vodu vytlačíš....na což teda náš bojler nestačí, protože po pár centimetrech vody ve vaně mi přestane týct teplá voda.

Pokud víš, co je koupat se ve fyzice, proč Tě překvapuje koupání v matice?

Koupání zakázáno je tam většinou kvůli sinicím, zvlášť po minulém létě to snad ví každý.

Je to křečovitý, nesmyslný a spíš trapný než vtipný. Je to psaný těžkopádně. Ale nevzdávej to.


Body: 2
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 1.3.2004 > No jo, no. MZF, jestli na tom něco nebude, na tom tvém konstatování , že něco napíšeš a připadá ti to skvělé a po čase míň a míň , až úplně nejmíň. Asi bys měl s uveřejněním počkat do té doby, než najdeš ty chyby, kterých se často dopouštíš:-( Většinou chybí gradace, vtipný závěr a celá řada Tvých tvrzení v textu je prostě taková, že se s ní nelze ztotožnit (ani jako s nadsázkou natož humornou). Ale rozhodně Ti neupírám, že máš inspiraci, že víš o čem psát, jen to nechce odfliknout zpracování.
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 1.3.2004 > Chichi, resp.... to chce neodflinknout zpracování. Češtin je holt můj kobyl:-))

Body: 2
<reagovat 
Petrax (Občasný) - 1.3.2004 > V pátek jsem byla taky zkoupaná ve fyzice. Nechala jsem se vyvolat a dostala 3-...:( A další hodinu nás seřvala profesorka a...ale to už jsi četl:)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter