Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Roudnický Rumcajs z kolekce Ústav
Autor: Jimmmy. (Občasný) - publikováno 3.3.2004 (18:08:30)
další>

   Když se v některém z jarních měsíců procházíte po roudnickém náměstí, nemůžete si nevšimnout, že v tomto období (které nelze nazvat jinak než renesancí) vylézají ze svých brlohů nejenom roztomilá lesní zvířátka, ale i mnohem méně půvabní lidští tvorové. Ano, narážím na skutečnost, že už i Roudnice má svou klasickou postavičku, už i toto městečko se může pyšnit svým vlastním bezdomovcem…

   Na základě svého nezáměrného pozorování, které provádím téměř každý den vždy, když čekám na autobus, musím říci, že chování tohoto „Rumcajse“ zrovna neoplývá rozličností. Jeho rozcuchanou hlavu lze v podstatě nalézt jen ve třech různých pozicích – a sice téměř ponořenou do zajímavostí odpadkových košů, hovící si na lavičce a nebo žádající o „pětikorunku“ či o „cigárko“ své na první pohled alespoň trošičku solidárně vypadající spoluobčany.

   Když vidíte tohoto člověka, který vyměnil pohodlnost ložnice za dřevěnou zeleně natřenou „postel“ a toaletu za jakýkoli statnější stromek či hustější keř, musíte si zákonitě položit otázku – proč? V autobuse vás pak klábosení postarších dam přesvědčí o tom, že nejste jediní, kdo takto smýšlí. Vím, že poslouchat cizí rozhovor není zrovna dvakrát slušné, ale vášnivá diskuse o připáleném řízku, o zdražení másla či o tom, že si Esmeralda už konečně vzala Dona Rodriga vás zaujme natolik, že chtě nechtě prostě vyslechnete i druhou část této debaty. „Takovej hezkej mladej člověk a takhle zahazuje život. Mělo by se mu pomoct.“ Přistihnete se, jak nevědomky přikyvujete. Pomoc by se mu mělo, to bezesporu, ale jak?

   A tak se další den, když zase sedíte na lavičce, váš pohled neubrání tomu, aby jako tradičně sklouznul k postavičce, která už půl hodiny nepřetržitě zírá do nebe. Přemýšlíte o tom, o čem asi může přemýšlet člověk, který nemá celý den na práci nic jiného než přemýšlet. Vaší hlavou sem a tam létají myšlenky o potenciální pomoci, která by tohoto „nešťastníka“ vrátila do normálního života a vaše každodenním pozorováním zocelená schopnost empatie vám na obličeji modeluje neuvěřitelně soucitný výraz.

   Přesto přese všechno si ale jednou uvědomíte, že je docela možné, že si tento způsob života vybral zcela záměrně a dobrovolně a váš lítostí zdrcený výraz se změní v upřímný úsměv, když vás napadne, že tato postavička vede možná mnohem normálnější a smysluplnější život než většina z nás – „šťastlivců“…



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 3.3.2004 > zocelená emaptie...:o)....Rumcajs je šťastnej člověk.....tomu věř...:o)
<reagovat 
Petrax (Občasný) - 3.3.2004 > Zajímavej, ten tvůj Rumcajs. A pěkný drbny, ty paní v autobuse:)
Body: 5
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 3.3.2004 >
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 3.3.2004 > Tudíž hurá do lesa Řáholce. Líbí.
Body: 5
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 3.3.2004 > Díky moc, snad se to bude líbit i profesorce na Čj
<reagovat 
Newton (Občasný) - 3.3.2004 > Máš pravdu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Jimmmy. (Občasný) - 3.3.2004 > Newton> Bohužel ... Díky moc
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 4.3.2004 > - smutne je, ze vetsina bezdomovcu jsou mentalne nemocni lidi, anebo lidi zavisli na drogach ci alkoholu....Ja je obcas vidim v centru mesta, jen tak sedi na dece na ulici s rukou naprazenou...casto to jsou velmi mladi lide...


Asi pred rokem jsme tu meli starsi pani. Jeden novinar si vsimnul, ze ji lide davaji dost penez a tak ji nejaky cas sledoval. Hodne lidi davalo i 20, protoze malo kdy vidis starsi zenu, nemocnou a zebrajici na ulici. Novinar zjistil, ze pani si za tyden vydelala dva tisice dolaru, ze jidlo a novy kabat co ji nekdo koupil vyhodila do popelnice a ze vzdycky za rohem na ni cekalo uplne nove auto, aby ji odvezlo domu. Novinar je sledoval...a odhalil identitu te stare pani, ktera zila s manzelem na podpore. Byla to Ceska a jmenovala se Margita. Tak alespon o tom psali vsechny zdejsi noviny a zdejsi tv stanice.
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 4.3.2004 >

úvaha zajímavá, nicméně viz Andulka,

a takoví lidé jsou i u nás v Praze


<reagovat 
noa (Občasný) - 4.3.2004 > jako sloh je to určitě OK

jinak by téma stálo za delší rozvedení. ono to závěrečné konstatování je dost klasické.lidi nechtějí moc uvažovat, tak řeknou rádobyvtipně "ale co, třeba je š´tastnější než my všichni dohromady, né?" a přitom - o co je šťastnější, o co všechno přichází - komu z nás by to jeho štěstí, jestli ho vůbec má, stálo za to... to by byla zajímavá úvaha! :-)
<reagovat 
 Jimmmy. (Občasný) - 4.3.2004 > noa> Jojo, pravda pravdoucí s tim závěrem  ... Díky za přečtení...
<reagovat 
Lian (Občasný) - 5.3.2004 > No, ten konec je taková horká jehla....četlo se to dobře.
Body: 4
<reagovat 
hajka (Občasný) - 7.3.2004 > Četlo se to fajn
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter