Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Já, dítě a hašiš
Autor: jakpro (Občasný) - publikováno 9.3.2004 (00:36:53)
 

Nikdy nevíte co se může stát, když k vám přijede na návštěvu zvědavé dítě. Nestačíte hlídat, kde právě je, co zrovna bere do ruky a bezděčně rozbíjí, do čeho se dobývá. A těch otázek, na které marně hledáte odpovědi, ačkoli se jeví tak jednoduché!

Každý, kdo něco podobného zažil, mi dá za pravdu, že před zvědavým dítětem nezůstane nic utajeno.

Dětský zrak je nadán schopností vidět za každou věcí nějakou hru, nějaký příběh. Jak spolu souvisí hadříček na čištění skel a anténa od rádia? Hadříček se přeci připevní na anténu a hned máme prapor na stožáru! Myslel ,jsem, že takové voloviny napadají jenom mě.

Na kostku cukru se namaluje obličejík a hned je s čím si hrát. Provázek je had a kámen je zlý drak. A co teprve nějaké neobvyklé věci!

 

Objevila krabičku s nepříliš používaným kuřáckým harampádím. Starý zapalovač, tabatěrka, několik krabiček od sirek a čistidla na dýmku. Vysvětlím jí, jak pracuje zapalovač, jak se čistí dýmka atd. V jejích rukách se náhle objeví krabička od velkých dýmkových zápalek. Něco v ní chrastí. Panebože! Úplně jsem zapomněl, že jsem do ní ukryl kuličku hašiše, kterou jsem před časem od kohosi dostal. Ani jsem jí moc nepoužil, jen jednou jsem z ní trochu uždíbnul. A musím říct, že to byl dobrej materiál.

„Strejdo, co v tom je?“

Hlavně zachovat klid, nevzbudit žádnou zvědavost, co nejrychleji tuhle záležitost vyřídit a odvést pozornost jinam.

„Ale nic, jen taková kulička.“

A jaká kulička?“ Zdá se, že to nezabralo. Zvědavost neklesá, ale roste.

„Prostě taková tajná kulička. Nikdo nesmí vědět, že jí tam mám. Dej jí zas na místo, jo?“ Bojím se, abych se do toho ještě víc nezamotal.

Zkoumavě si prohlížela krabičku ze všech stran.

„A mohla bych se na ní podívat?“ Zeptala se.

A je to tady. Jak z toho ven? „Ne, ta tam musí zůstat schovaná.“ Zkouším rozehrát tajemnou hru.

„Ale já bych jí hrozně chtěla vidět.“

„Ne, ta tam musí být schovaná, protože jí nikdo nesmí vidět.“

„Prosím…“

„Ne, radši jí tam polož zpátky.“

„Tak jo“, řekla zklamaně a vrátila krabičku s hašišem na místo.

Oddychl jsem si. Snad je to vyřízeno. Po chvíli se mi podařilo odpoutat její pozornost pomocí počítačových her. Ale ne na dlouho.

„A co by se stalo, kdyby tu kuličku někdo viděl?“ Zeptala se asi po pěti minutách a bylo vidět, že jí to opravdu vrtá hlavičkou.

Rychle jsem přemýšlel. Bylo jasné, že už se nenechá odbýt nějakou lacinou odpovědí, pořád jí to bude v hlavě vrtat. Třeba o té kuličce někomu řekne, třeba si jí bude chtít tajně prohlédnout za mými zády, třeba si bude myslet něco nesprávného.

„Mohla bych se na ní podívat?“ prosila znovu.

Nemohl jsem dopustit nechat pro ní tuhle hádanku nerozřešenou. Z výše uvedených důvodů. Přemýšlel jsem dál. Jde jen o její zvědavost. Dokud tu kuličku neuvidí, nedá s ní pokoj. Jakmile jí uvidí, zapomene na ní a bude se věnovat něčemu novému.

„Tak dobře, ale jenom na chvilku.“ Došel jsem k rozhodnutí, že tohle řešení je správné. Potěšeně poskočila. Otevřel jsem krabičku a objevila se kulička hašiše. Vzala jí do dvou prstů a prohlížela si jí. Asi byla z té nevzhledné hmoty, se kterou jsem dělal tolik tajností, zklamaná. Kdyby tenhle výjev pozoroval nějaký zarputilý protdrogový bojovník, byl by zděšen, ale se vlastně vůbec nic nestalo. Vzal jsem jí kuličku z ruky a uložil jí zpět do krabičky. Od té chvíle na ní znovu zapomněla.

 

Přemýšlel jsem o tom, proč je nutné jí lhát a neříkat jí pravdu. Na druhou stranu mi nepřipadalo správné poučit jí o pravých účincích hašiše a způsobech jeho aplikace. Něco takového by  znovu roznítilo její zvědavost a chtěla by to zkusit. Hned, nebo co nejdřív. Rozhodně by jí to utkvělo v paměti. A určitě by o tom někomu vyprávěla – kamarádům, nebo rodičům. Já bych mohl být obviněn z propagace drog a ohrožení mravního tohohlenc dítěte. Proto radši lžu a vymýšlím si.

Na jedné straně já, na druhé pětileté dítě a mezi námi kulička hašiše. Dítě chce o ní znát pravdu, ale já mu jí nemohu říct. Je dobré lhát?

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Chliv (Občasný) - 9.3.2004 > kulička jako šém, přece
"Po chvíli se mi podařilo odpoutat její pozornost pomocí počítačových her. Ale ne na dlouho..." jo, tak to je do pohody
Ale měl si ji zhulit, ke všemu jestli to byl dobrý matroš, tak úsměv sluníčka na rtech zaručen!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 9.3.2004 > náhodou jsi jí měl vylíčit pár zážitků, cos všecko viděl díky kuličce, dítě by mělo vědět a znát, aby nebylo mezi kamarády z jinejch rodin retardovaný, myslim jako rodin, kde hulej jak blbý včteně psa i kanárka, babičky a podobně.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lian (Občasný) - 9.3.2004 > Stačí neříkat pravdu
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 9.3.2004 > pekny vypraveni...esli informovat, nebo ne, tot otazka, sam jsem zvedav, jak se s tim poperu, az budu v roli rodice :)...ma se drogovani tabuizovat, mlcet o nem nebo detem vykladat o fetackych troskach, o nebezpeci drog...a nebo jim vykladat, jak je bajecny zhulit se, zbastit piluli a celou noc prokrepcit? :)...ja osobne mam k drogam a jejich konzumentum odpor, ktery graduje s mirou jejich zavislosti...vzdycky sem si myslel, ze bych drogy nezvladnul...takze jsem odolal i primemu nalehani znamych...je to spis o vnitrnim boji kazdeho, ja ho vyhral tim, ze jsem srab :)...vykladat takhle malemu diteti o drogach asi nema smysl...
Body: 5
<reagovat 
Monty (Občasný) - 9.3.2004 > Uhm, jsem docela zvědavá, jak to budeme vysvětlovat synkovi, až trochu povyroste a začne nacházet kuličky, papírky, skleničky se zeleným sušeným "kyti" a tak různě.
Body: 5
<reagovat 
Simonka (Občasný) - 9.3.2004 >

myslím, že si to vyřešil krásně, dětem musíš nechat prostor pro fantazii

 

všechno má svůj čas třeba si jednou smoukneš s malou až bude starší ;o)))))))) a nechtěj vědět, jaké otázky příjdou pak... :o)))))))))


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 9.3.2004 > Skvělé!!
Body: 5
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 9.3.2004 > -mel si ji rict pravdu...ze ta kulicka je svinstvo a splachnout ji do zachodu!

Body: 3
<reagovat 
jakpro (Občasný) - 10.3.2004 > Díky všem za krásné reakce, je vidět, že je to problém, který se dotýká každého z nás :o))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter