Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Podivný den
Autor: jakpro (Občasný) - publikováno 17.3.2004 (00:47:56)
 

Jednoho dne jsem se  probudil a zjistil jsem, že nastal den, kdy se budou dít podivné věci. Chtěl jsem to říci nahlas, ale z úst mi vylétl roj jakéhosi podivného hmyzu, chvíli kroužil po pokoji a nakonec se usadil v hodinách. Z lustru opadaly všechny žárovky a na zemi se začaly množit dělením.

Řekl jsem si: musím pryč - a vyšel jsem do pokoje. V pokoji seděl na stropě člověk u malířského stojanu.

„Kdo jste?“ Zeptal jsem se ho.

„Jsem malíř a maluji váš pokoj.“ Odpověděl.

„A proč sedíte na stropě?“ Uhodil jsem znovu.

„Abych vám nezašlapal koberec. Zapomněl jsem si totiž přezůvky a svačinu. Neměl byste něco k snědku?“

Nabídl jsem mu ořechy, které malíř ihned spolykal.

Nechal jsem ho být a šel jsem dál.

„Musím pryč“, říkal jsem si, „s malířem tady nebudu“. Chtěl jsem se umýt, ale koupelna byla vymalována jakýmisi orientálními vzory a ve vaně plavala zřejmě dávno vyhynulá lalokoploutvá ryba.

„Raději hned zmizím“, řekl jsem si a chtěl jsem vyběhnout z bytu, ale na klice dveří visela tenisová raketa. Přemýšlel jsem, co to znamená. Sundal jsem raketu a uvažoval, jestli nemám hrát nějaký důležitý tenisový zápas. Náhle jsem si uvědomil, že tenis vůbec nehraji, tenisu vůbec nerozumím. Utíkal jsem do pokoje a chtěl jsem raketu vyhodit z okna. Okno však bylo zavřené a ať jsem dělal, co jsem dělal, nemohl jsem s ním ani hnout. Padla na mne úzkost. Kdyby mě tu někdo viděl s raketou v ruce, byl by konec. Zabalil jsem tedy raketu do ručníku a uložil jí do prádelního koše.

Náhle jsem dostal hlad. Šel jsem do kuchyně a hledal něco k jídlu. Paštika, kterou jsem dal včera do lednice, se však změnila v jakousi rosolovitou hmotu, která vydávala zvuky podobné žabímu kvákání. Chléb zkameněl a z pukliny v jeho středu vycházely namodralé obláčky. Když jsem chtěl puklinu ucpat, ozval se tak hrozný řev jakési ženy, že jsem všecek zkoprněl.

Z ošatky začali vylézat nemocní a šlapali bosými chodidly po ubruse. Některé jsem utloukl lžící, ale ostatní utekli a poschovávali se po bytě.

Běda! To je můj konec. Teď mám celý byt prolezlý nemocnými, kteří roznášejí nakažlivé choroby. Nezbývá mi, než celý byt zapálit a uprchnout do nějaké daleké země.

Vzal jsem kanystr s benzínem a začal jej rozlévat po bytě. Když jsem to chtěl konečně zapálit, nemohl jsem najít zápalky. Nebyly nikde k nalezení! Nebyly v kuchyni, ani v pokoji. Když jsem hledal pod postelí, našel jsem pouze uříznutou lidskou nohu. Vrátil jsem se do pokoje, když tu z krbu vystoupil jakýsi člověk, přistoupil ke mně a zeptal se:

„Prosím vás, nemáte náhodou korunu?“

„Bohužel, nemám drobné,“ odvětil jsem.

„Hm, tak to nic,“ řekl ten člověk a zmizel zase v krbu.

To už na mne bylo moc. Řekl jsem si, že už nesmím otálet ani minutu. Když zápalky nejsou k nalezení, musím je jít koupit do obchodu. Oblékl jsem se tedy a utíkal jsem do obchodu pro zápalky.

 

Když jsem se vrátil, viděl jsem z mého bytu vycházet jakéhosi muže s koženým kufříkem.

„Co tady chcete?“ Křičel jsem na něj.

„Jsem lékař. Uzdravil jsem všechny vaše nemocné.“

„Vy jste je uzdravil?“

„Ano, všechny, už můžete být klidný.“ Řekl ten muž a odešel.

Přišel jsem do bytu a opravdu: po nemocných ani stopy. Otevřel jsem okno a šel jsem si namazat chléb s paštikou. Vyndal jsem koupené zápalky, zapálil sporák a postavil vodu na čaj.

Na stole ležel nějaký nepovedený obraz. Zdá se, že už je zase všechno v pořádku. Venku se začalo stmívat.



Poznámky k tomuto příspěvku
.......... (Občasný) - 17.3.2004 >

je tam pár fajn symbolů:) takže jsem ani neztratila orientaci:)

přišlo mi to zajímavý


Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 17.3.2004 > Usměvné.
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 17.3.2004 > no, regulérní možná jo, povedený snad. když člověk hodně přimhouří vobě voči. takovej Vian by to podal vtipnějc.
Body: 5
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 17.3.2004 > stanislav> 

No jo, Vian, ten byl dobej:o) Když jsem to psal, byl jsem ovlivněnej spíš Charmsem .)


<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 17.3.2004 > tak nějak jak to řek stanislav bych to taky cítil, ale přece jen Vian a totem?? si představ, že by mu tady dávali trojky a dvojky a tak.....:o))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 17.3.2004 > quentinbubakoff> 

kventýne, nepodceňuj amatérský literáty, ty si už jak Luky s těma svejma ligama....

a Vian zas všecko tak geniální neměl, takovej Chlív má sem tam lepší chvíle než von, si myslim. nemluvě samo sebou vo tobě.


<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 18.3.2004 > quentinbubakoff> Možná, že kdyby lidi nevěděli, že Vian je „Vian“ že by mu ty dvojky a trojky dávali :) A možná by se Vian na celej Totem krásně vysral:)) To nic, nedělám si iluze, je to prvotina
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 17.3.2004 > stanislav> a kdo začal s vianem???čéče!!:o)))jo, ale ligy sou důležitý.....:o)
<reagovat 
Chliv (Občasný) - 18.3.2004 > sorry, ale s Charmsem to má velmi málo společného
Snad kdybys tam dal... a přišel jsem o byt
A změnil to celé, tak teprve snad, a proto nehodnotím, protože bych musel přimhouřit víc než tři oči a tolik jich nemám neb nejsem buddhista ani hindí
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.3.2004 > Chliv> taky mi přijde, že to k Charmsovi má daleko...
toho napodobovat nejde, maximálně se tak snažit bejt stučnej a nemilosrdně drtit čtenáře jako von. ale to je nad síly čověka, kerej nemá potíže s genialitou jako von, sem čet knížku jeho otce, Juvačeva, byl přes deset let za mřížema za cara, vyhnanství na sachalinu etc., taky bourák, pekelně nabouchanej chasník...
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 18.3.2004 > Chliv> No jo, a kdyby se to Charmsovi podobalo, tak byste zas řekli, že ho napodobuju a nejsem originální :o) Já nejsem Charms, ale jakpro, ale přiznávám, že mě inspiroval...
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 18.3.2004 > stanislav> Snad ho ani nechci napodovat, jen mě inspiroval. Holt nejsem takovej bourák, jako von a můj otec nebyl na Sachalinu :) Podařená rodinka to byla
<reagovat 
Simonka (Občasný) - 14.5.2004 >

jak to že jsem tady nehodnotila když sem to četla tuším hned v den publikování?!!!

to mám z toho že si všechno čtu nepřihlášená s tím že to ohodnotím, až se přihlásím a pak na to zapomenu

 

mě se tohle líbí moc a je mi fuk koho to připomíná ostatním já v tom hledám hlavně tebe a myslím, že kdyby si psal prózu a pokračoval tímto směrem budu tvůj veliký fanda!! :o)))

jejda už nemám D

ale to je fuk jsem napnutá jestly příjdou nějaké další prozy z tvé dílničky :o))


Body: 5
<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 23.5.2004 > Simonka> 

noo, tak to děkuji Ta povídka je snad 10 let stará, tak jsem se mezi tim vyvinul možná někam jinam, ale pokusím se sem brzo zase něco šoupnout :o)

 

musíš hodnotit, pečlivě, chápeš


<reagovat 
Simonka (Občasný) - 24.5.2004 >

 já se polepčim slibuju čestny pionýrský

 

docela mě překvapilo že má ta povídka už 10let jsem skutečně zvědavá jakým stylem píšeš teď je mi jasné, že jsi za tu dobu ušel hodný kus cesty nejen ve psaní, ale i v životě a zkušenostmi vše co děláme vždy jen stoupá na kvalitě :o)

 

tak už to sem šoupej šoupej šoupej :o)))


<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 26.5.2004 > Simonka> 

Tak to sem budu muset něco šoupnout kvůli Tobě .o)) Já doufám, že kvalita stoupá, až je mi líto to dávat na Totem :) I když jsem toho zas až tolik nenapsal...

A kdy sem něco šoupneš ty?


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter