Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Adam z kolekce Adam
Autor: aJSha (Občasný) - publikováno 18.3.2004 (08:59:54)

 

 

Adam

 

Stretla som ho vo vestibule. Stál tam, brutálne vysoký a hral sa s kľúčmi. Taký ... ležérny elegán. Čierna koženka, rifle, vlasy po plecia, vlnité, fúzy, briadka i okolo úst, skoľujúci biely úsmev a jamky v lícach. Stál zákerne pri našej poštovej schránke. Keď som pristúpila a odomkla ju, vysypal sa jej obsah na zem. Zohol sa a zdvihol tvár.

(Do kelu, tebe to ale pristane, pomyslela som si)

            „... žiaden list, žiadna upomienka .... žiaden účet. Optimistické.“

            Pozerala som naň ako pratchettova opica, ktorej dali kľúče od banánovej plantáže a nie si je istá, či to myslia vážne.

            „No mohli by byť .... účty, vysoké .... upomienky, nepríjemné .... listy, so zlými správami .... ale nie sú.“ Tvárila som sa asi priblblo, lebo sa usmial ešte oslnivejšie, odkašľal si a vraví

            „Som Adam, váš imaginárny priateľ ...,“ na to mi vzal ruku a pobozkaj ma na hánky prstov. Priznávam sa, že nepijem (nadmieru), nefajčím, nefetujem a neberiem lieky (ak práve nemám migrénu), nemávam halucinácie a nezvyknem blúzniť. Chrbtica mi stuhla v predklone, to ešte z toho reflexu, keď zbieral moju rozsypanú poštu. Začala som sa nepríjemne potiť a po dlhom čase som sa znova zapýrila. „imagi ... čo ?“

            „imaginárny ... imaginárny priateľ. Adam“

            „Á ... ha“ Už vzpriamená som si ho prezerala. Od topánok, až k čelu. (Uf, ak som si ťa vymyslela ja, tak ... odpusťbože)

„F.. faajn. Teši ma. Imaginárny... “

V hlave mi vibrovali tie úrovne logiky, ktorých téma bola taká ústupovo-diplomatická, až tá ... čo vás riadi vždy, keď sa chystáte skočiť do diaľky a u-te-kať.  Rozpomínala som sa, v ktorej priehradke kabely mám plynovú pištoľ (romantický darček od manžela). V ruke som poťažkala dosť objemné kľúče a úplne nenútene som si vzala od neho poštu. Vzdialenosť k schodom a odhadovaná dĺžka jeho krokov v behu odhaľovala nepríjemný nepomer možností. Zavrela som schránku a prešla okolo neho. 10 krokov k schodom.  Obzrela som sa. Nebol tam. Blazniem. Blazniem a mám stupídne predstavy. Do kelu zo stresom, diétami a  zdravotnými prechádzkami s olovom v rannom vzduchu. Nie, toto takto ďalej nepôjde. Vystúpila som po schodoch a šmátrala po vypínači. Svetlo. Vykríkla som ako obeť exhibicionistu v parku: „...éééééééééžiši !“ . Dvere naproti sa otvorili. Suseda sa prekvapene dívala do mojej vystresovanej tváre.

„Čo je zlatko. Čo sa stalo.“ Pri našich dverách, vlastne teraz za jej chrbtom stál Adam a znepokojene si ma premeriaval.

„On ..!“ Ukazovala som naň neslušne prstom. Suseda sa obzrela a prešla jeho telom ako oparom. Potom zavrtela hlavou a povedala stroho :

„Mali by ste viac spávať milá moja ... to ponocovanie sa nevypláca. “ Vzala ma popod pazuchu a pomohla mi odomknúť dvere.

„Dajte si teplú vaňu, chladnú sprchu a šlofíka. To vám pomôže ...“

Adam tam ... znova zmizol. Opatrne som prebádala byt. Stratil sa a ja som poslúchla susedkinu radu. Objavil sa, akože inak, v kúpelni, keď som sedela vo svojej obľúbenej levanduľovej kúpeli na upokojenie a počúvala akéhosi pána Blackmora.

 „OTOČTE SA !!“ zvrieskla som naň. Napodiv poslúchol a ja som sa nasúkala aj s polovicou peny do manželovho župana. „Čo ... čo do kelu je toto za ... kravinu! Prečo ste tu? Ja ... ja nepotrebujem žiadneho imaginárneho priateľa. Ja potrebujem kľud a ....!“ Znova nepríčetne ... zmizol.

Rezolútne som tresla dvermi na kúpelni. Sedel v kuchyni pri stole a fúkal môj horúci čaj. Robili sa mu také ... tie jamky v lícach mal fakt božie.

„To bude dobré. Kľudne mi tykaj a .... zvládneme to. Daj si čaj zlato.“ Zlomil ma. Sadla som si na stoličku a začala usedavo plakať. „Maminenka moja, ja som ... mešuge!“ Úkosom som sledovala, ako sa zdvihol, pristúpil ku mne a pomalinky si čupol vedľa. Vybral z vrecka vreckovku a utieral mi slzy.

„Nie, nie si ... mešuge ... si sama a unavená...“



Poznámky k tomuto příspěvku
ouvej (Občasný) - 18.3.2004 > **no, nakonec se hodí i takový imaginární přítel. :-)
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 18.3.2004 > Tak to mě pobavilo.
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 18.3.2004 >
Doporučil 
<reagovat 
.......... (Občasný) - 18.3.2004 > moc se mi líbí
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.3.2004 > vever> 

teď se s tim roztrhnul pytel, třeba ziggy měl včéra svýho ducha Aumakueho, co mu vstupuje do těla, a chce z něj udělat spirit walkera, Jana  zas po dlouhým čase viděla mýho dvojníka, když jsem tak ležel v posteli a on si blbnul mezi dveřma, je teď jejich čas, těhle Imaginárních lidí...  

 

jinak - skvěle napsaný!


Body: 5
<reagovat 
 aJSha (Občasný) - 18.3.2004 > stanislav> To je tým, že je jar. Jak rozmŕza tá (teda u nás suchá) pôda, tak oni vyliezajú von.No a ja bývam na prízemí, to som hneď na rane )))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.3.2004 > aJSha> jasně, díky tomu rychlýmu přechodu se dějou věci, já tedy neviděl týpka, ale zase pro změnu prasklo v záclonách, ledničce, stropě a všude možně naráz, i v mý kebuli, a pak jsem viděl nádherně bleděmodrý světlo, škoda že to nebyl nějakej týpek, mohla bejt legrace hrůzyplná... :o)))
<reagovat 
 aJSha (Občasný) - 18.3.2004 > stanislav> Tak, teraz je tu, číta si to cez moje pjece a chechce sa ... ti ho potom pošlem
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.3.2004 > aJSha> „...éééééééééžiši !“
<reagovat 
Strážce_majáku (Občasný) - 19.3.2004 > Hezký i smutný, ze života.
Body: 5
<reagovat 
ush_ack (Občasný) - 22.3.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Chliv (Občasný) - 19.3.2004 > líbí moc
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 24.6.2004 > Chliv> Se nedivim, že tobě se to líbí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter