Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jel jsem tramvají
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 21.3.2004 (20:32:05)

     V našem hlavním městě máme mnoho druhů dopravních prostředků. Když se budu zabývat jen těmi hromadnými, nejvíc oblíbené mám metro. Nic mu nestojí v cestě, je v něm relativně klid, obestírá vás tma, která navozuje příjemný pocit (alespoň mně) a hlavně se v něm v parných letních dnech nespálíte.

     Nedávno však do mého života zasáhla věc, která mi ho celý překlopila na hlavu. Obvykle jezdím do školy autobusem a poté metrem, ale tomu prvnímu je už minulost. Byť jsem vždycky rád stával na prostředku kloubového autobusu, kde jsem se v zatáčkách otáčel na všechny strany - zvlášť když máte jednu nohu na otáčivém kruhu a druhou vně. Na naše sídliště se totiž dostavěla tramvajová dráha, a tak teď barrandovský kopec zdolávají elektrické stroje.

     Když jsem se vracel z města, kam jsem se dostal s kamarádem autem, byl jsem už pln očekávání, až budu moct tuto novou trasu vyzkoušet. Ze samého nadšení jsem nastoupil do tramvaje o několik zastávek dříve. A když jsem projížděl okolo Karlova náměstí, vše to staré mi připadalo takové lepší, novější. Už i samotná tramvaj omládla, poněvadž i ona jistě věděla, že ji čeká cesta po zbrusu nových kolejích.

     Plno lidí vystoupilo na Smíchovském nádraží a já jen kroutil hlavou, jak mohli udělat takový barbarský čin. I kdybych musel přestoupit na metro, abych se dostal domů, stejně bych si projel novou cestu. Ale oni ne. Měl jsem k nim v tu chvíli opovržení a nechápal jsem, že se mnou nesdílí nadšení nad něčím novým.

     Pod barrandovským kopcem nám příjemný mužský hlas z tramvajových reproduktorů sdělil, že nás dopravní podnik vítá na nově otevřené trase Smíchovské nádraží – sídliště Barrandov a já se tetelil blahem. Když jsme šplhali do kopce, srdce mi bušilo jako bych byl poprvé na sedačkové lanovce a nevěděl, zda-li dojedu do místa určení.

     Roztržitě jsem koukal na všechny strany, a byť bylo už osm večer a tedy prakticky úplná tma, nemohl jsem se vynadívat. S úsměvem na rtech jsem pyšně pokyvoval hlavou a díval se na ostatní lidi, jak budou reagovat. Nikdo kromě mě fascinován nebyl. Já jsem se však cítil, jako by byla tramvaj právě teď vynalezena a trasa Smíchovské nádraží – sídliště Barrandov byl její první úsek.

     Zastávky vypadaly přenádherně. Nikde žádné graffity, čmáranice ani jiný nepořádek. Každá ze stanic měla jinou barvu a když jsem projížděl tunelem, byl jsem okouzlen pohledem na obyčejnou bílou zeď. Zíral jsem na ni jako na něco božského.

     Když jsem měl vystoupit, nedalo mi to, a protože se před námi vyskytoval ještě jeden tunel, zůstal jsem sedět a jel dál. Mohl jsem si tak vychutnat pohled na další krásnou bílou zeď. Byla ještě hezčí, než ta předchozí. Nacházely se v ní totiž dveře, které jistě vedly do nějaké tajné chodby. „S touhle stavbou na naše sídliště přišlo i tajemno,“ říkal jsem si uznale.

     Ale co je hlavní a co jsem si po cestě ujasnil: Metro je minulost. Mým nejoblíbenějším hromadným dopravním prostředkem je až nadosmrti tramvaj!



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 21.3.2004 > ševci budou mít z tvýho vyznání radost:o))
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 21.3.2004 > quentinbubakoff> Teda kventýne... To je na tebe dost strohý. Ale jak jsem si všimnul, tak ses teď pustil do sáhodlouhýho filosofickýho rozjímání s Adderem, takže chápu :))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 21.3.2004 > MZF> strohý?....a co jako chceš hodnotit na nadšeném popisu cestování tramvají??možná do propagační brožurky DP by se to hodilo, ale nějak nevidím co hodnotit....asi napíšu, jak ráno cestuju z čerňáku do centra....:o)a napíšu...jel sem metrem....:o)po nadějném posunu s časopisy ses zase vrátil do takovýho nějakýho vzduchoprázdna bez chuti a zápachu......
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 22.3.2004 >

MZF, trochu mi to připomíná slohovou práci na téma Já a MHD (soutěž pro ZDŠ, vyhlášena DP hl.m. Prahy:-)) nebo tak něco. Být to napsané na základce, tak tě asi, být paní učitelkou, chválím, ale tady moc ne.

Chválím a závidím Ti ale rozhodně to nefalšované nadšení, se kterým líčíš tu novotu a bílé zdi a tramvaj, protože ta dětská dychtivost z nové hračky z toho fakt čiší

 


<reagovat 
asi (Občasný) - 22.3.2004 >

Tramvaje, ty dokážou věci!

Všem milovníkům tramvají doporučuji Ajvazovo Druhé město.


<reagovat 
am_brosia (Občasný) - 21.5.2004 > jojo super..:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 21.5.2004 > am_brosia> 

jojo díky...:)


<reagovat 
 am_brosia (Občasný) - 22.5.2004 > MZF> jojo prosim...:)
<reagovat 
Spok.Yeah (Občasný) - 26.3.2007 > spíš reportáž
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter