Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Velký bratr tě vidí
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 22.3.2004 (23:34:18)

     Technologie jdou kupředu. Díky moderním vynálezům se můžeme vozit v automobilu, létat letadlem, volat z mobilních telefonů, uvařit si jídlo v mikrovlnce nebo se seznámit po internetu s překrásnou dívkou. To, že se z ní poté vyklube vaše sestra, je chyba lidská, nikoli technická.

     Jeden z největších boomů v posledních desítkách let prodělala především televize. Vědci si ve třicátých letech minulého století ani neuvědomovali, jakou ďábelskou novinku přivádějí na svět.

     Dnes má televizi každý. A kdo ji nemá, jako by nebyl. Neví, co se stalo ve světě, vypadává z hospodské konverzace, nemá nejnovější výrobky, které vidí v reklamě, nepoužívá filmové hlášky a je považován za tupce a nevzdělance.

     „Knihy? Co to prosim tě je? To jsem v televizi nikdy neviděl,“ zní mnohdy věta, která dotyčného antitelevizního člověka rozpláče.

     Svět však spěje kupředu a my musíme s ním. A tak máme dnes televizi v mobilech, autobusech, letadlech, na lodích (dokonce i kosmických) a především na stropě. Lidé si totiž koupí plochou obrazovku, a aby se při sledování pořadů nemuseli přesouvat do křesla, přidělají si ji na strop nad postel. Pak už se jen stačí dostatečně zásobovat jídlem a pitím a jediné co za den ztratíte ze zorného pole, je několik minut reklamy při odběhnutí na záchod. Ale i to je mnohdy tragédie.

     Jednou jsem byl u kamaráda na návštěvě. Jeho mladší bratr se právě díval na televizi na nějaký seriál ze studentského prostředí. Po chvíli jsem si všiml, že potichu předříkává všechny věty, které poté herci na slovo přesně pronesou.

     „Máš geniálního bratra!“ volal jsem na kamaráda.

     „Taky bys byl geniální, kdybys to viděl po čtvrté za sebou,“ zněla strohá odpověď.

     Průměrný člověk stráví u televize tři hodiny denně. Dopoledne sledují pořady především  děti, po poledni přichází čas telenovel a tedy našich něžných pohlaví a odpoledne jsou na pořadu drsné sci-fi a akční seriály pro muže. Zprávy jsou určeny každému, protože v nich najdeme dostatek krve (pro muže), nějakou tu módu a žhavé drby (pro ženy) a zvířátko nakonec (pro děti).

     Právě děti jsou televizí ovlivněny nejvíce. Mnohdy od ní nedokáží odtrhnout oči. Je jenom otázkou času, kdy se začnou vyrábět televize s dvěma chapadly simulující ruce. Jedno chapadlo pak dá dítěti pohlavek, pokud bude příliš horlivě přepínat programy (simulace tatínka) a to druhé ho krátce pohladí po hlavě a utře slzy (simulace maminky).

     A kdo že to zastane opravdovou rodinu?



Poznámky k tomuto příspěvku
afro (Občasný) - 23.3.2004 > Jedno chapadlo pak dá dítěti pohlavek, pokud bude příliš horlivě přepínat programy (simulace tatínka) a to druhé ho krátce pohladí po hlavě a utře slzy (simulace maminky).  No, aby to tak nakonec nedopadlo...
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 23.3.2004 > jsi v nějakým zajetí předsudků....co když na krev čekají děti, na drby muži a na zvířátka ženy, nebo na drby děti, na krev muži a ženy....nebo třeba na krev čekají všichni.....pod tvými kousky to už BS psala několikrát.....ty se vždycky svezeš po povrchu toho problému...nedokážeš jít trošku do hloubky...proto je to ploché až placaté.....
Body: 3
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 23.3.2004 > quentinbubakoff> 

COOOOŽE! Já přece nikdy MZF nepsala, že na krev čekaj všichni..atd. Aspoň tak to na první pohled z tý tvý poznámky vypadá:-))) No..vím, jak si to myslel:-))

Jinak...souhlas s QuentinemB.

A je to škoda, MZF, protože je dobře, že víš o čem psát, ale chce to dát, u fejetonů zvlášť, věci  známé do nového, nečekaného, veselého kabátku ( a k tomu je třeba mít znalosti, mít načteno, mít smysl ro nějaký typ humoru, mít......no jo, vono se to radí...proto je to hodně těžký, psát něco veselého...to taky neumím, jen mám představu, jak by to mohlo vypadat:-)

 


<reagovat 
Petrax (Občasný) - 23.3.2004 >

Nějak mi nesedí ty začátky. "Máme hodně druhů dopravy",  "Technologie jdou kupředu"... Průměrný čtenář Totemu ví, že jsou televize prakticky všude a v Praze jezdí autobusy, tramvaje i metro. Mám pocit, že oznamuješ známé... Vypadá to jako ze slohovky: začátek-úvod do problému, prostředek-popis problému, závěr.

 

nebo se seznámit po internetu s překrásnou dívkou. To, že se z ní poté vyklube vaše sestra, je chyba lidská, nikoli technická.-Ale tohle se mi líbí:)

 

 


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.3.2004 > Petrax> chichi....copak sestra, ale když se z takové krásné, éterické slečny vyklube vošklivá, chlupatá homokláda.....:o))to je trága
<reagovat 
 Petrax (Občasný) - 23.3.2004 > quentinbubakoff> nebo chlap. Viz "proč by ženy neměly mít vztah po internetu":) Tuším od Simonky
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 23.3.2004 > je to takove obsahove ploche, jak nekdo rekl prede mnou....chybi tomu napad...navic lidi, kteri dneska zijou bez tv pribyva, coz je moc fajn, protoze tv je jenom vymylani mozku...:-)
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter