Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Let
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 30.3.2004 (18:07:10)

     V letadle jsem letěl třikrát. Dvakrát to bylo v opravdovém velkém letadle ruské výroby a jednou jsem letěl v malém motorovém aeroplánu vyhlídkovým letem. Lepší vzpomínky mám na letadla velká, jelikož v tom motorovém se jeden člověk krátce po startu pozvracel (nejen sebe) a vyhlídkový let se tak proměnil v malé drama, jelikož pach se rychle rozšířil po celém letadle.

     Když jsem letěl velkým proudovým letadlem poprvé (bylo mi 12 let), měl jsem určité obavy. Ty umocnila velikost okénka, které mi přišlo spíš navržené stavitelem starodávných plachetnic než architektem leteckým. Nicméně pro případ, že bychom z nějakého důvodu padali, o svůj život jsem se nebál. Od stejně starých kamarádů jsem věděl, že těsně před dopadem stačí nadskočit a vůbec nic se vám nestane.

     Start byl hektický. Letadlo se otřásalo a já si všiml, že mnoho cestujících má na prsou křížek. A tak jsem dostal strach, že když budu při letu tak blízkou bohu, že si všimne mého ateizmu a rozhněvá se.

     Jakmile se letadlo dostane do předepsané výšky, nastává nejnudnější (a nejdelší) část letu. V tuto chvíli máte dost času prostudovat přiložené brožurky. Mohl jsem se dočíst, kdy bylo letadlo vyrobeno, kolik se do něj vejde lidí (před číslo 136 připsal nějaký vtipálek 2), či jsem si na obrázku mohl prohlédnout kabinu pilotů. Jediné co bylo v brožurce umě začerněné, byl rok, do kterého může tento stroj létat.

     Mnoho hodin fyziky mi bylo do hlavy vtloukáno plno užitečných informací, ale není nad to, zažít něco v praxi. Tak jsem například zjistil, že vzduch není vůbec tak dokonalý, jak mi bylo sdělováno profesorkou. Vzduchová bublina, která hodila náš letoun o deset metrů dolů během půl vteřiny je fyzikální chybou, kdežto zelené obličeje několika cestujících byly pouhou přírodní reakcí.

     Při některých manévrech letadla jsem měl naděláno v gatích, nicméně záchod jsem nepoužil ani jednou. Od kamaráda jsem slyšel, že prý exkrementy vylétávají přímo z letadla dolů na zem, a tak jsem nechtěl nikomu zkazit den.

     Před přistáním nás kapitán vyzval, abychom se posadili na svá místa a připoutali se. Když jsem seděl na své sedačce, vzpomněl jsem si na několik katastrofických leteckých filmů, kde se hlavní děj odehrával až při přistání, takže jsem polknul, podíval se oknem ven a zalitoval, že jsem si přeci jen nějaký ten křížek nesehnal.

     Letadlo sklonilo čumák k zemi a začalo klesat. Nikdo ani nešpitl. Jen co se kola dotkla země, spadla ze mě veškerá nervozita a spolu s ostatními cestujícími jsem začal tleskat. Jak jsem se rozhlížel okolo, všiml jsem, si že lidé kteří měli až do té doby na prsou křížek ho sundali a uklidili do pouzdra s nápisem: „Pouze pro lety ruskými letadly.“



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 30.3.2004 > jen taková jedna malá poznámečka...když už jsem tu větu vypích...možná by bylo lepší umně...jako, že byl ten týpek z aerolinek šikovnej kluk, nebo to bylo jen u tebe v manuálu??:o)
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 30.3.2004 > -tvoje povidka mi sevrela zaludek. Litam velmi nerada. Za dva mesice mam letet znova.
Body: 4
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 31.3.2004 > Andulka> A kam letíš?
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 30.3.2004 > jo, je to lepší MZF...vypích bych Jediné co bylo v brožurce umě začerněné, byl rok, do kterého může tento stroj létat. je to už takový uvolněnější....humor není tak moc chtěnej...nevím, pořád si nejsem úplně jistej, jestli je to ten echt fejeton....ale mile jsi mě překvapil...:o)
Body: 4
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 31.3.2004 > quentinbubakoff> Díky, díky. Ten Pravej fejeton te ještě není. Ale on určitě přijde! Jo a na tý větě jsem si dal záležet a několikrát ji přepisoval, protože jsem tak trochu tušil, že to bude to pravý. Aspoň, že jsem se tentokrát trefil!
<reagovat 
Lian (Občasný) - 31.3.2004 > Jojo, lepšíš se.
Body: 4
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 31.3.2004 > Ale jo, roztomilé, pobavilo mě to. ( jen ten závěr mi připadl trošku laciný:-)
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 30.3.2004 > Celkem úsměvné
Body: 5
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 31.3.2004 > fungus2> Díky. Ale na ty tvoje grotesky to nemá .
<reagovat 
 fungus2 (Občasný) - 31.3.2004 > MZF> Trochu jsem si také představoval, jak by to vypadalo v groteskové podobě.
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 31.3.2004 > fungus2> Vidíš! Tak můžeš na podobné téma napsat svoji grotesku!
<reagovat 
 fungus2 (Občasný) - 31.3.2004 > MZF> Safriš. Já si myslím, že by jsi taky dokázal napsat povídku v groteskovém stylu. Na tvém místě bych to zkusil.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter