Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jak [ne]přeplatit daň z nemovitosti
Autor: Montrealer (Občasný) - publikováno 13.5.2004 (09:47:53)

Jak [ne]přeplatit daň z nemovitosti.

 

Přiznám se, že nemám rád bezhotovostní platby, potažmo platby na něčí bankovní konto. Je v nich cosi nelidskýho, zrůdnýho. Neplatíte konkrétnímu člověkovi, kerej někde bydlí a většinou ho znáte, ale nějakýmu záhadnýmu Konstantnímu a Variabilnímu Symbolovi a to i v případě, že to platíte složenkou. Oba zmínění symbolové bejvaj na složence natištěni Velkým Počítačem (to v tom lepšim případě). V horšim případě je musíte vodněkad vopisovat a dávat si přitom sakra majzla na to, abyste ty pitomý čísýlka napsali správně, jinak se může stát, že sice prachy zaplatíte, ale banka je připíše na oučet někoho jinýho, protože Velká Banka nejni dneska nic jinýho, než hromada Velkejch Počítačů vedená správní radou (složenou z bůhvíkoho) a akcionáři jsou už dneska nejspíš taky počítače. Aspoň tak si to já (naivně) představuju.

Onehdá mi přišla složenka na zaplacení daně z nemovitosti. To máte tak: já bydlim poctivě doma (jako skoro každej), jenže ten náš barák je složenej z vlastníků bytů - zkrátka ty byty jsou naše a pozemek pod nima taky. Za ten ubohej kousíček podělaný (ale vodkanalizovaný) země český musíme platit tuhletu daň z nemovitosti. To příde složenka a na ní jsou ty dvě echt protivný čísílka (Konstantní a Variabilní, kerý se ale vůbec nemění, takže pro mě je vlastně taky konstantní, protože je to moje rodný číslo). Když sem viděl, že sou tam ty čísla natištěný, tak sem si voddech' (že už je nemůžu napsat špatně), ale zato sem napsal špatně placenou částku. Namísto 262 Kč sem napsal 280 Kč  - mám byteček jako klícku na kanára (tak malej) a proto platim málo. Jenže, jak vidíte, tak sem přeplatil. Myslíte, že mi to Finanční ouřad vrátí nebo příště vodečte ? To těžko. Vždyť je to taky jenom počítač, kerýho nenapadne, že by někdo moh' přeplatit daň. Zatím je sice (možná) řízenej lidma, ale nejni daleko doba, kdy tomu bude přesně navopak. Když pomyslim na všechny ty Jejich Veličenstva Konstantní a Variabilní Symboly, připadám si řízenej počítačema už dávno. Dokonce i ten muj stařičkej Cele(r)tron se mě vobčas pokouší vydírat...



Poznámky k tomuto příspěvku
BlueSky (Občasný) - 13.5.2004 >

Počítačem řízenej nejsi, jak vidím, vzepřel jsi se a napsal špatně aspoň částku::-)) Já bych řekla, že v tomto popisovaném případě jde hlavně o PROBLÉM LIDSKÉHO FAKTORU, počítače, nepočítače:-)))

Jinak, napsané tak  nějak lidově, taková stížnost u pivka, začátek pěknej, pak to trošku slábne a závěr kapku nelogickej (FÚ=PC?, to bys koukal, jaké LIDSKÉ PRACOVNÍKY má:-)))) a s tím Celeronem je to takové otevřené a bez souvislostí, ale číst se to dá


Body: 4
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 13.5.2004 > začátek je slibnej, ale jak správně poznamenala BS, slábne nám to.....ke konci až skoro zmírá.....ale taky nerad vyplňuju čísla.....:o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter