Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Školení z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 17.5.2004 (00:55:33)
Pokračování>


Zase se něco po letech povinně učit. Chce se mi? Asi ano. A musím? Asi taky. Měl bych. Jednou si nějak tuto věc vyřešit, to by bylo nejspíš třeba. Za pokus to stojí. Trošku posunout svůj odpor vůči studování, naslouchání učitelům a tak podobně do snesitelných mezí. Tedy já to tak beru. Tohle osmidenní školení. Učebna, lavice, spolužáci, lektoři. Vydržet se nevrtět až do přestávky, a pak klábosit na kuřárně. O přestávce.

***

V této tak trochu oblasti jakéhosi vzdělávání se kvůli budoucnosti by mi o něco konečně mělo jít. Měl bych zkusit nevykašlat se na to a při nejbližší příležitosti všechno zas nehodit za hlavu. A zvládnu nějaké učení bez nepříjemných asociací? To už je horší.

***

Jde překonat ten nikdy se nehojící lapsus životní, kdy jsem se v jedenadvaceti okázale vykašlal na studia? A pak různě hloupě a zbytečně trpěl? A hromadil si komplex na komplex, jen kvůli jakési vzpouře proti nutnému a vhodnému? Divná nechuť a odpor k zařazení se, přijetí pravidel. Ta byla za tím vším.

***

Ne jen řešit vztahy, vlastní pocity, utřídění myšlenek, hledání nevědomých souvislostí s tím vším okolo, ale i jakési dokazování si cosi o vlastní schopnosti být kýmsi vyškolitelný pro svým způsobem společensky vhodné zařazení se. A jde to? Návraty bolí. A jsou i nejspíš nemožné. Jestli něco jde, tak to je jen posunutí čehosi. Vnitřní hodiny jakési zastavit, nebo jak tu vzporu proti lineárnímu času nazvat. Nezačít příčinou, nenechat se jí vláčet, ale důsledek předsunout před to, z čeho vycházet.

***

Konečně si něco poměrně důležitého vyřešit. Je na čase. Svým způsobem si tu svou blbost ponesu v sobě dál, jen s menšími či delšími pauzami na polykání hořkosti či snahy o vytěsnění. Dokonalá řešení neexistují.

***

Pokaždé, když vidím jakékoliv nadějeplné, zodpovědné studenty, tak mám jakousi pachuť ve vnitřku. Ono se to vrací, nehledě na moje ano či ne. Stojí to za až moc věcmi. Které hýbou mým malým světem.

***

Rozhodně ale už nikdy žádné vysoké školy. To bych nerozdýchal, i když si mohu říct, proč bych na to neměl mít? Pocitem mozkové bezmocnosti a podceňováním se netrpím, na druhou stranu se zas nijak nepřeceňuju, co se ohebnosti, pružnosti a schopnosti pamatovat si týče.

***

Už mám své zajeté koleje, které nechci opustit. Když studium, tak jen učebnice o balíkách, dopisech, žádné světobornosti. S tím, že mi stačí málo, jsem smířen. A to málo vnímám jako jediné možné. Někdy ale málo je všechno. Dokonce úplně všechno. Dobrý pocit, ne pachuť, o to mi jde.

***

Ten sen po prvním dnu kurzu byl o zdolávání kopců, skal. Auta, motorky, letadla, všechno se zkusilo, ale vždy stupeň po stupni se ty kaskády objevovaly znovu, hlína, písek, bahno. Pak začalo něco v zavazadle jakémsi hořet. Taška, kufr, batoh, prostě přítěž, doplněk vnitřního, to, co si s sebou nesu. A já hodil to cosi hořící do auta, které se předtím divně přetvářelo v cokoliv, ale bylo to v podstatě stále auto. Vzňalo se. Vybuchlo. Probudit se, nebo sen nechat dojet do konce? Zkusit vidět konec, začátek, takže žádná pauza na oddech, oddálení! A když jsem přišel k tomu autu, tak ono už nehořelo, bylo jako nové, jen se z něj trochu kouřilo. Ale já do něho nenastoupil. Ani jsem neutekl, aby mě neviděli, že jsem ho podpálil. Čekal jsem na toho, kdo přijde. Zatím se neobjevil. V nějakém dalším snu se ten někdo objeví. Určitě. Ulevilo se mi. Vydal jsem se dál pěšky, jemu naproti. Pomalu do kopce. Po rovině potom. Bez těch všech kufrů, aut a jiného haraburdí, ke kterému nemám vztah.



Poznámky k tomuto příspěvku
Emmet_RAY (Občasný) - 17.5.2004 > nebudu to tak nějak komentovat..

pětku od současného studenta vysoké školy snad přijmeš bez pachuti..
Body: 5
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 17.5.2004 > ja to zase komentovat budu...:-) Dneska ty tvoje zapisky byly pro me nudne, asi jako to skoleni. Je na nich videt, ze ses az moc relaxovanej a moc linej namahat mozek na cokoliv...Proboha osm dni skoleni? A jeste k tomu placeny? TO mas pomalu jak dovolenou....:-). Dozvedel ses tam alespon neco zajimavyho??
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 17.5.2004 > Andulka> tak teď už to komentovat budu, ať vytvořím nějaký protipól. Pro mne to naopak vůbec nudné nebylo, našel jsem v tom pár svých pocitů.
Já beru výšku jako nutné zlo, něco čím si musím projít, měl jsem to cukání se na to vykašlat,ale pak jsem dostal strach, že skončím s pocity, které právě tady Stanislav popsal, což znamená že jsem udělal správně.
A tyto zápisky mi navíc přidaly i trochu motivace do studia...
<reagovat 
 Andulka (Občasný) - 17.5.2004 > Emmet_RAY> vis, ja vysku jako nutne zlo nebrala, mozna proto, ze jsem se dostala az na podruhy. Navic jsem pak musela studovat znovu, a od te doby si beru neustale kurzy a neustale se snazim ucit novy veci...at uz je to jak si udelat drevenou podlahu anebo jak se naucit byt vice organizovana, anebo jak jsou zapojeny site z centralni budovy az do tvyho telefonu...tak nejak beru samozrejmost, ze si clovek nejak neustale doplnuje sve vzdelani.....proto tohle cteni mi nic nereklo....
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 17.5.2004 > Emmet_RAY> dík.
ono to je napsaný lehce nenapínavě nebo tak, docela šroubovaný, pro leckoho dozajista hodně nezajímavý a pod., a ten, kdo netrpí averzí k institucím, ten to ztěží přijme...

to slovo pachuť tam je dvakrát, teď mi to teprve docvaklo, ale nechám to už tak... :o))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 17.5.2004 > Andulka> dík za názor. já si taky doplňuju vzdělání, jenže ne ve stylu chodit do školy, na nějaký kurzy a tak, ale sám se o něco zajímat.
organizace - jakákoliv, nejen vzdělávací, to je to, co mě dost nervuje.
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 17.5.2004 > ech...taky jsem si tam něco našel.....a to musím překousnout ještě dva roky........o))co to je osm dní?.o))
Body: 5
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 17.5.2004 > Ten konec je dobrej, ale to před tím... snes bych to kračejší...
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 17.5.2004 > Luk Malér> já navopak, kdybych to psal dneska, tak bych to udělal mnohem delší, s děsně nezáživnejma odbočkama... no. ale jo, chápu, že je to krapet nuda... :o)
<reagovat 
Monty (Občasný) - 17.5.2004 > Poutavá sebereflexe...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
0 0 1 5 35 37 45 47 72 79 80 90 91 93 96 97 (100) 101 102 103 104 105 106 108 109 110 111 113 114 118 119 120 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 159 161 182 185 194 197 202 205 206 212 214 215 216 217 218 219
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter