Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Setkání a rozloučení z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 5.6.2004 (06:39:26)
Pokračování>

Olis mulla poika sulle
hiukan sanomista
Sen mie kuiskin kahen kesken,
jos se on mahollista.

Tokkopa tohit miule tulla
talonpitäjäksi,
pienen mökin iloksi
ja karjanhoitajaksi.

"Tumala, tumala, tumala ko kolena
tumala, tumala kolena"

Hiukan se mökki ahdas lie,
ja tiekin on pitkänlainen,
silti se meijät yhteen vie,
vaikk onkin vajavainen.

Tumala....

En oo koskaan rouvastellu
lankkisaappahissa,
vaan tallustelu virsuissa, ja
sarkavaattehissa

En oo päätäin kammannu,
en liikoja silitelly.
En oo liioin muita poikii
viereen vikitelly.

Tumala....

Mull on lehmät nutipäitä,
sarvekas on mulli,
läävä täysi lampaita, ja
pässin nimi Julli.

Sika sekä porsaita,
ja pari vasikoita
Eikö syki sydämesi
aatellessa noita?

Tumala...

Jollet sä usko sanojain,
ja sydäntäs et anna,
itseppä sitten mullit syötän,
elä huolta kanna.

Tumala....

Varttina


Setkání a rozloučení

Je důležité mít u toho zavřené oči. Pak s nimi bez ustání komíhat. Tímto způsobený vír vytvoří světelnou hmotu, vyplní celý vnitřek hlavy. Potom spojit ruku s rukou, nohu s nohou. Výdech, nádech, několikrát, zhluboka. A už světlo jezdí po celém těle. Vnitřní dívání prozkoumá každý záhyb, každou skulinu. Kde něco nehraje, tam pošle paprsek, chuchvalec záře. Kosti samy od sebe zalupou. Ve svalech brní. Srdce jede naplno. Strach, nádhera, údiv z překonání hranic. To on má rád.
*
Tentokrát jsem ho uslyšel hodně brzy, nemusel jsem čekat. Temně zlatá barva se mu líbila.
*
"Tak vstávej, jdeme do lesa," řekl.
"Nespěchej," trochu jsem se zasmál, ale drkotaly mi zuby. Moc velké důvěrnosti jsem si k němu nedovoloval každý den.
"Mám pocit, že mě chceš zkrotit," řekl a taky se zasmál, až zapraskaly okenice.
"Nevím, proč bych tě měl krotit, od toho jseš tady ty, jsi já, jenže jen když nemyslím, nemluvím, nesním, nevzpomínám, jseš já beze mě, takové to společné, co mám se světem, jseš moje spojení, jsi moje síla," odpověděl jsem mu, neměl jsem to asi dělat, ale on stejně vždycky ví, co si myslím, tak proč mu to tajit.
"Tak jdeme," zase zaznělo kdesi ve dřevě, teď v druhé místnosti.
*
Natáhl jsem si černé triko s hvězdnou oblohou na břichu. Paprsky vycházející z těchto mikrohvězdiček začaly ohřívat napjaté tělo, které bylo z čista jasna ve fázi doby ledové.
*
Žádné sluneční paprsky, ale noční světlo. Jenže vidění, když mi delší dobu běhalo tělem, hned rozeznalo každou větvičku, každé stéblo trávy. Zapřel jsem se nohama o zem, roztáhl ruce, podíval se do nebe a vydal se do lesa. Stoupal jsem do kopce jako slon. Cítil obrovskou váhu a tíhu. Ale našlapoval bez hlesu.
*
"Lehni si, zaryj se do země, ucítíš ji," jen tak skoro přátelsky prohodil.
Ušel jsem ještě pár kroků a lehl si na břicho, rukama se zabořil do jehličí, přivoněl k zemi.
*
Tělo se na jeho povel spojilo s lesní půdou, pak jsem se otočil na záda, nic jsem neviděl, v očích mi zůstala tma země. Jako bych se začal prodlužovat a zarývat se do hloubky, do nitra.
*
"Tak a já jdu," zašumělo v korunách stromů.
*
Začal jsem zase vidět, byl jsem lehoučký, skoro jsem se země nedotýkal, pomalu jsem si klekl na kolena, k odletu připraven.
*
"No dobře, ty jsi venku a mě necháš samotného," tak trošku vyčítavě jsem zašeptal, pomalu se otočil a vracel se dolů do chaty.
*
Napadlo mě, že je to lepší, když si pobíhá svobodně vzduchem, zemí a vodou, a už se mnou neprovádí tu drezúru, jako když se mi ukázal poprvé, kdy se zjevil jako nepříjemný despota a ničitel.Trošku jsem měl strach, že se už nevrátí, ale ve skrytu duše jsem věděl, že bude se mnou pořád. I když o tom nebudu vědět.

13.11.2002
5.6.2004 poupraveno


Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 5.6.2004 > slovo Varttina je odkaz na stránky týhle kapelky...
<reagovat 
Chliv (Občasný) - 5.6.2004 > vidím, že jsi zašťoural do poetismu řízlého surrealismem. Líbí!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.6.2004 > Chliv> to jsem věru rád, že líbí. dík.
<reagovat 
ziggy (Občasný) - 6.6.2004 > suomi finland perkele ........ !!! je to čistý viitutuksen multihuipenus
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ziggy (Občasný) - 6.6.2004 >
<reagovat 
hajka (Občasný) - 7.6.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 6.6.2004 > Tohle jooooooooooooooooooooooo
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 7.6.2004 > Luk Malér> dík velice. za přečtení a tak.
je to děláno přebrusem, jak jsem se o tom zmiňoval, že nechám něco nazrát, dozrát, a pak to znovu pojmu. myslím, že už asi potřetí se k tomu vracet nebudu. i když možná to založím někam na příští použití, do nějaký tý kompilace na smrtelným lóži.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 7.6.2004 > stanislav> To jako předpokládáš, že jsme tu šicí Géčka, že šprechtíme finsky?
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 7.6.2004 > Luk Malér> ten finskej text je jen dokola poslouchaná věc... neni to tu nutný, jen jak jsem to měl furt v uších, tak jsem se prostě neudržel a prsk to sem.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 7.6.2004 > stanislav> Che, jsem si to přečet fanglině, na jejch vepsajtech.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 7.6.2004 > Luk Malér> no. zvídavým to bylo určeno. ale stejně to chce slyšet. když tak kazetu zapůjčím. dnes večer máme spicha se ziggym, emilem a estli humblikem v hostinci U Plavců, kdybys měl čas, klidně se stav, zapůjčím rovnou klidně, velmi klidně. či jindy, až se potkáme. fakt je to príma mjůzik, i když žádnej minimál, ale ženský několikahlasy.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 7.6.2004 > stanislav> Asi jindy, pondělí = basket, ale koncem tejdne... Brnknu.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 7.6.2004 > Luk Malér> koncem tejdne se nekonám. ale co zejtra? mě tak napadá, zas bych u Plavců jemňoulince poseděl, neměl by Lukýnek čásek? k večeru? teskno je mi bez něho!!!
<reagovat 
Mira (Občasný) - 8.6.2004 > tak mi to tu  připomíná malého prince ....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 8.6.2004 >

Fungusovsky řeknu, že je to pěkně zachyceno, čte se to lehce, i když to v procesu psaní to lehké být nemuselo. Vnímám to jako velmi osobní pocity, buď skutečný prožitek nebo touha po něm.........osvobodit se od něčeho, co ovládá? Nevím, v každém případě se mi to fajn četlo.


Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 11.7.2005 > sláva, našel jsem to

teď to ještě přečíst.. nu uvidíme

mám na dnešek napsat práci na téma Automatizace a akutalizace v denním tisku (poslyš, nevíš o tom něco, třeba ňáký zajímavý odkazy na netu, když jsi dělal ten monitoring?), ale jednu z přestávek mezi psaním si jistě ozvláštním tímto dílkem
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 11.7.2005 > Emmet_RAY> aktualizaci jsem nedělal, ale zkus si třeba najít stránky firmy Annopress nebo firmy Newton, třeba tam najdeš něco zajímavýho. ty dělaj ty monitory. to je automatizace jak svině! tyhle monitoringy.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 11.7.2005 > stanislav> ok, díky, podívám se - vyjde-li to, půjde tento zápisek za odměnu do časopisu :-)

já jsem vůl, pořád jsem to oddaloval a teď už budu muset zítra vrátit do knihovny knížky a už mi je znova nepůjčí, protože to má někdo rezervovaný a ty poplatky jsou tarifní, takže už si nemohu dovolit déle to syslit doma

takže krom učení se na zítřejší zkoušku dnes musím napsat i dvacetistránkovou ročníkovou práci na ono zmíněné téma

proto jsem vstal ve čtyři ráno, abych už mohl začít pracovat

dvě hodiny jsem strávil uklízením pokoje, protože jsem ty knížky nemohl najít :-) ale povedlo se, doknce jsem našel i záručák na brýle, které jsem si v opilosti rozsedl, takže teď je budu moct reklamovat a tvrdit, že se to stalo samo a že chci nové obruby ve stejné ceně ;-)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 11.7.2005 > Emmet_RAY> ojoj, firma Annopress už pravděpodoně nemá funkční webové stránky a firma Newton jen prezentuje svou nabídku služeb

kdybych se aspoň mohl dostat do jejich databáze, což by teoreticky mělo přes portál naší VŠ jít, ale..

nu což, musím to zvládnout i bez toho
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
0 0 1 5 35 37 45 47 72 79 80 90 91 93 96 97 100 101 (102) 103 104 105 106 108 109 110 111 113 114 118 119 120 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 159 161 182 185 194 197 202 205 206 212 214 215 216 217 218 219
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter