Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Trucující stránky
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 15.6.2004 (16:08:53)

     Při četbě knih se chci poučit, získat informace a v neposlední řadě také pobavit. Nejdůležitější podle mne je, když vás nějaká kniha donutí k zamyšlení. K největšímu zamyšlení mě přivedla knížka od Paola Coelha Alchymista. Chybělo v ní totiž sedmnáct stránek.

     Do čtivého a zajímavého děje jsem zabředl téměř okamžitě. Když jsem na straně osmdesát dočetl kapitolu, která končila klidnou cestou pouští, záhy jsem byl na další stránce zaskočen bitevní vřavou. Uznejte sami, že na následujících větách je něco nesouvislého:

     Svět mluví mnoha jazyky – pomyslel si.

     „Já jsem se opovážil,“ opakoval a sklonil hlavu, aby přijal úder meče.

     Když jsem ani na potřetí mezi stránkami nenalez žádnou souvislost, sklouzl můj zrak na čísla stránek. 80 a 97!

     Jestli se jedná o nový tah prodejců knih, smekám. Všude slýcháme, že knihy dnes čte stále méně lidí a kvůli tomu je jejich vydávání čím dál tím nákladnější. Když tedy vydavatel nevytiskne sedmnáct stránek, značně ušetří. Nic netušící kupující nemá čas kontrolovat každou stránku knihy, a tak bude napálen vždycky. Jestli se však díky této novince začnou knihy číst více, to zůstává otázkou.

     Dost možná že autor na následujících sedmnácti stránkách popsal výrobu zlata, nějaké ničivé zbraně nebo elixíru mládí. Když se o tom doslechli lidé, vzali knihkupectví útokem. Nebrali však knihy, nýbrž pouze stránky.

     Také přichází v úvahu jiná možnost. Třeba byla kniha ve slevě. A já si toho nevšiml! Se slevou se z knihy vymazaly určité stránky, aby nedosáhla hodnoty knih s plnou cenou. Příště bych ale požádal vydavatele, aby o slevě kupce informoval, protože by si mnozí z nás jistě rádi připlatili za knihu celou.

     Není vyloučené, že kniha slouží ke studijním účelům. Vyučující tvůrčího psaní by ji jistě uvítali. Rozdali by knihu studentům a jasně sdělili: „Dopište scházející stránky.“ A rázem by byli autoři knihy dva!

     V neposledním případě je možné, že oněch sedmnáct stránek vstoupilo do stávky za lepší inkoust, odjelo cestovat po Americe, emigrovalo do teplejších zemí, zůstalo po škole nebo si odskočili do úplně jiné knížky.    

     Jelikož bych se někdy v četbě Coelhova Alchymisty rád posunul dál a nemám v úmyslu přeskakovat, doufám jen, že těch sedmnáct stránek nespáchalo nějaký závažný zločin. Nerad bych totiž, aby dostaly doživotí!



Poznámky k tomuto příspěvku
jelen (Občasný) - 16.6.2004 >

Hezký, elegantní sloh.

Ale Alchymistu nečti, je to sračka vylhaná od začátku až do konce, nehledej v ní žádný podobenství, ani žádný metafory. Hlavně se podle ní nepokoušej řídit. Svět funguje uplně jinak. Ta knížka je dobrá leda pro náboženský blouznivce, co se vydávají za intelektuály.


Body: 5
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 16.6.2004 > jelen> Mě osobně se ta knížka až do osudné osmdesáté stránky docela líbila. Je to hodně čtivý, ale že bych v tom hledal smysl života, tak z toho jsem už tak trochu vystřízlivěl dávno. Navíc jsem někde četl že Coelho je co se týče svýho zaměstnání - spisovatele - pořádnej profík. Že prej má přesně stanovený limity, kde a jak dlouho má být, aby se jeho knížky co nejlépe prodávaly... a to mi jde tak trochu proti srsti...
<reagovat 
protěž (Občasný) - 15.6.2004 > Pěkný, řekla bych skoro fejeton  Hezké nápady
Body: 4
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 16.6.2004 > protěž> Proč myslíš, že je to jenom "skoro" fejeton?
<reagovat 
 protěž (Občasný) - 16.6.2004 > MZF> No, to je úplně jednoduché  "Skoro fejeton" proto, že jsem si nevšimla, že je to v rubrice Próza-fejetony, ale oči mi zastihly jenom próza - takže když jsem si to přečetla, najednou mě to osvítilo a říkám si: "Á, vždyť to je vlastně takový fejeton" a tento svůj "objevený" poznatek jsem připsala do své poznámky. Takže za tím je nepozornost, nikoli mé hodnocení, že by to nebyl "celý" fejeton  Naopak, podle mě to fejeton rozhodně je  Promiň mi nepozornost
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 17.6.2004 > protěž> V pohodě, už to chápu...
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 15.6.2004 > jo zajímavá myšlenka...přestěhovat se 17 stránek Americkýho psycha do Vlasty Javořický...to by byl nářez...:)
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 17.6.2004 > quentinbubakoff> Kventýne nedočkám se nějaký konstruktivní kritiky... jako obvykle???
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 17.6.2004 > Svět mluví mnoha jazyky – pomyslel si.

     „Já jsem se opovážil,“ opakoval a sklonil hlavu, aby přijal úder meče.

     Když jsem ani na potřetí mezi stránkami nenalez žádnou souvislost, sklouzl můj zrak na čísla stránek. 80 a 97!

 

dle mě dobrá pasáž

 

V neposledním případě je možné, že oněch sedmnáct stránek vstoupilo do stávky za lepší inkoust, odjelo cestovat po Americe, emigrovalo do teplejších zemí, zůstalo po škole nebo si odskočili do úplně jiné knížky.    

 

slabší pasáž, stále dle mě

 

a tak se to u tebe, pro mě!!táhne celým textem...jsi jedna velká sinusoida....ale chválí tě tady....nemůžu vypadat, jako bych si na tebe zased a ničil tě..:) pořád mi chybí ta trošička, co dělá průměrný dílo skvělým....musím každopádně uznat, že tvoje věci mají hlavu a patu.....jak už jsem poznamenal, jsi i studnice nápadů.....čtyři?...bereš?..:)


Body: 4
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 20.6.2004 > quentinbubakoff> 

Ještě nedávno bych smlouval na pětku, ale jelikož právě propuklo celonárodní nadšení, když jsme zničili Nizozemce, tak já to tedy beru, šéfe!!!

 

Ale stejně mi to nedá a zeptám se. Ten první odstavec je více méně pouze doslovný opis z té knížky (krom posledního souvětí) a osobně na tom neshledávám až zas tak nic moc vtipného. Bylo to tam spíš pro vysvětlení a proto, abych se mohl rozepsat dále.

 

Kdežto ten druhý odstavec se mi zdá daleko více vtipný. Anebo ti přijde příliš přitažený za vlasy???

 

Každopádně díky za kritiky a rady!


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 20.6.2004 > MZF> jo, to Holandsko byl zážitek......fotbalovej orgasmus.....
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter