Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zámek v Uherčicích z kolekce obce
Autor: vomi (Občasný) - publikováno 19.6.2004 (14:14:24)
další v kolekci>
Jeden z obrázků z okolí mého bydliště – zámek v Uherčicích.


Poznámky k tomuto příspěvku
Draculina (Občasný) - 19.6.2004 > Klase, klase, klase!!!! No, si dost sikovnej!!! jen zasnu
Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 19.6.2004 >

kolem zdí

v křoví jsme si

hráli

co asi

asi za vratami

a jestli někdo

někdo ještě

někdo bloudí

v zahradách?

(zarostlých zřejmě

od časů kdy

pohádky dorostly

a rozběhly se

daleko do světa)

 


Body: 5
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 19.6.2004 > Přeslička> 

Nevím co říct, jsem v rozpacích, jsem zaskočen........ snad jen: Moc dííííííík!!!!!!


<reagovat 
pepinos (Občasný) - 19.6.2004 > Namalované moc hezky  líbilo by se mi to jako ilustrace v knížce
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 19.6.2004 > kýč nekýč.....umíš!!!fakt!!!a ten nápad je taky dobrej......zmapovat svý okolí v kresbách...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 20.6.2004 > výbornýý
Body: 5
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 19.6.2004 > Opravdu dobře zvládnuté. Od Uherčic trochu na východ jsou místa, která miluji ze všeho nejvíc. (Maluješ taky Vranov?)
Body: 5
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 20.6.2004 > Jonáš Hájek> 

Z Vranova mám zatím jenom tři kresby. Ale jistě to není poslední číslo


<reagovat 
coronell (Občasný) - 20.6.2004 > je to bezvaje to nádhera..a kýč je nezdařená napodobenina něčeho a v tomto případě jste na omylu..
Body: 5
<reagovat 
 čtenář CybERpunkER - 20.6.2004 > coronell> Zajímavá definice......
<reagovat 
am_brosia (Občasný) - 20.6.2004 > ..,,,
Body: 5
<reagovat 
Mira (Občasný) - 21.6.2004 > Je to úžasný nápad..není nad dokumentaci rukou provedenou...je to důkladné a má to kouzlo....fandím ti a obdivuji tvoji kresbu
Body: 5
<reagovat 
Jolana (Občasný) - 22.6.2004 > kreslíš nádherně a líbí se mi tvůj rukopis i zajímavý nápad a ještě k předchozímu dialogu,plně s tebou souhlasím,počmáraná historická budova mě děsně irituje a i kdyby na ní bylo sebelepší sprejerský dílo je to neomluvitelné.
Body: 5
<reagovat 
eliss (Občasný) - 22.6.2004 >
Body: 5
<reagovat 
čtenář kita.vess - 23.6.2004 > ja tedy souhlasim s cyberpunkerem..proc neco resi pres Forum..toto je opravdu klasicky unik,kdyz dojdou argumenty. Myslim ze sprejeri by meli zuslechtovat mista, ktera si to zadaji..napr.zrezivele ploty apod.nikoli histor.budovy..ale z jejich stranky je treba se podivat..chteji se rovnez viditelne vyjadrit..je to otazka vkusu, emoci, jedince..lide jsou ruzni..jako nekomu prijde nadherna kubisticka fasada a nekomu grafity..jde predevsim o nasi a budouci generaci..vsechno pozdeji bude vice cyber..vcetne designu..graffity jsou jedno z modernejsich umeni..akorat starsi generace na tento design nejsou zvykle..ale zeptejte se ditete,co se mu libi vic...
<reagovat 
čtenář kita.vess - 23.6.2004 > HISTORICKA BUDOVA JE SPOLECNOSTI PRIJATA JAKO UMENI..COZ ZNAMENA NECO NEDOTKNUTELNEHO A CHRANENEHO..PROTOZE ARCHITEKTURA NAS DOPROVAZI CELOU VYSPELOU EXISTENCI..GRAFITI JE NECO NOVEHO..A NEUSTALENEHO..PROTO TAKY CHAPANO JAKO VANDALISMUS..ACKOLI JDE ROVNEZ O URCITY DEKOR..KTERY ALE NEBYL OFICIALNE PRIJAT MASOU!
<reagovat 
CybERpunkER (Občasný) - 26.6.2004 > Za provedení 5 ale za obsah 0.Čili průměr 3.
Body: 3
<reagovat 
juddita (Občasný) - 28.6.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Minerva (Občasný) - 12.7.2004 > !
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář CybERpunkER - 19.6.2004 > Technicky zvládnuté.Jinak kýč, kterých je všude kolem až moc.Když už má někdo talent tak by ze sebe měl dostat co nejvíce a udělat něco originálního a neviděnného.Nevím, mě to nic neříká.Řemeslná stránka díla je precizní ale to je všechno.
S pozdravem CyberPk
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 20.6.2004 > čtenář> 

Bojím se, že kolem nás nejvíc "něco originálního a neviděnného" je vidět sprejema na fasádách. To je v mých očích hnus a kýč. Nehraju si na umělce - jen vytvářím databanku, jestli je to to správné slovo, mnoha koutů z blízského okolí. Nic hlubšího v tom nehledej. A jsem rád, že v současnosti jich mám již přes dvestě....


<reagovat 
 Čtenář - 20.6.2004 > vomi> Podle Vás je sprej na fasádě kýč?????? Tak to jste asi jestě nic pořádného neviděl.Pár lidí co sprejema dělají znám, a jsou to opravdoví profesionálové ve svém oboru.A pokud někoho "kdo jenom stříká sprejem" přijmou jako prvního na Akademii Umění, tak něco umět musí.
S pozdravem Cyber
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 20.6.2004 > čtenář> 

Není sprejer jako sprejer. Já potkávám v každodením životě  produkty těch bezmyšlenkovitých křiklounů.


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 20.6.2004 > vomi> jojo, vidim to podobně.....99% tupejch tagů tupejch jedinců...1% skutečnejch mistrů
<reagovat 
 čtenář CybERpunkER - 20.6.2004 > quentinbubakoff> Rozhodně nesouhlasím.Jedná se subkulturu, která vznikla jako reakce na něco.I samotný tag, je prostředkem vyjádření jedince.A fakt, že je to trestné (na většině míst),posouvá tuto kulturu do lehce undergroundového proudu.Každý kdo taguje, tvoří.Jen samotné vymyšlení svého vlastního a originálního tagu, je tvůrčí proces.Nehledě na to, že tito lidé se spolu schází a komunikují se sebou, navzájem se ovlivňují,...
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 20.6.2004 > čtenář> 

Myslím, že je třeba diskuzi posunout do jiný roviny. „Sprejer“ v mých očích je čmáral po fasádách a „Díla“ jiného rázu vytvořených třeba taktéž na fasádách, ale na místech k tomu vhodných (a to je jedno jestli na objednávku nebo potají) mající vyšší úroveň se myslím nazývají sgrafity. Jsem dnes vděčen za taká díla, a že na mně nemusi civět „hladová šedá zeď“ s bobistickými hesly „Poctivou prací posílíš mír na celém světě“ kolem čehož jsem dlouho chodil do práce. Dnes je řada fasád s překrásnými obrazy a dole je často „nadstavba“ ubohýho sprejera bojujícího za nic a proti čemukoliv!


<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 12.7.2004 > čtenář> Bláboly. Hospodští revolucionáři akorát.
<reagovat 
 CybERpunkER (Občasný) - 20.6.2004 > vomi> Proč musí člověk grafittama za něco bojovat?Nevím, ale myslím že by jste neměl odmítat něco jen proto, že se Vám to na první pohled nelíbí.Ten koho nazýváte "bojující za nic a proti čemukoliv" možná začíná, neví co a jak, ale chce tvořit.A to je jenom dobře.At´je to třeba sebevíce ubohý, tak jednou se mu povede něco co bude lepší.Jde jen o to, se nenechat odradit.Dobře si vzpomínám na svoje začátky.bylo to něco podobného.
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 20.6.2004 > CybERpunkER> 

Jen ať se hledá. Proti tomu přeci nic nemám! Jenže řeč je o „vandalsky“ počmáraných fasádách pracně opravených a s patříčným „adrenalinem“ v noci počmáraných. Odpovídáš jako politik. Já říkám něco a ty valíš stále stejnou písničku. Grafiti – jsou lidé něco znamenající a sprejeři jen ničící hodnoty co sami nikdy nedokážou vytvořit. Je to stejná diskuze jako porovnávání cikána a róma. Kdo je kdo je přeci hlavním měřítkem jak se chová v okolní společnosti. Nechceš slyšet a proto je s tebou těžký dialog. Jen se modlím, abys nepatřil ke sprejerům.........

Celá řeč bylo o sprejerech a ty se snažíš protlačit ideovou myšlenku ve jménu grafitů......


<reagovat 
 CybERpunkER (Občasný) - 20.6.2004 > vomi> Ha ha ha....Děkuji,dlouho jsem se tak nezasmál.Tak jsem se přece jen přesvědčil o tom,že je tento server řízený bandou omezených "lidiček".
Za Prvé - Ujasněte si pojmy.Pokud vím, tak lidé kteří tvoří Grafitti si říkají sprejeři.Ona věta."Grafitti - jsou lidé co něco znamenají" je absolutní blbost pane Redaktóre.
Za Druhé - K ničení majetku.Dobré Grafitti je možno vidět třeba i na vlacích.Takže co Vy na to???To Vám nevadí???
Za Třetí - Jako politik se opravdu necítím.Děkuji.Spíše se cítím jako osoba která ví o čem mluví.Ne jako někdo.... Ehmm
Za Čtvrté - Můžete mi ukázat, kde byla zmínka o: "Vandalsky počmáraných fasádách?" Rozhodně si "nevalím" svou písničku, pokud tak tedy nenazýváte můj názor.
Za Páté - A co by se stalo kdybych byl sprejer???Párkrát jsem si to zkusil na panel.Ale to Vám radši říkat nebudu, nebo klesnu ve vašich objektivních očích ještě více.
Za Šesté - Mohl by jste mi vysvětlit Vaší polední větu???Nějak tomu nerozumím.:o/

S pozdravem Cyber
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 20.6.2004 > CybERpunkER> 

Konečně mně někdo odhalil, opravu patřím mezi dle tvých slov bandu omezených lidiček. Jen na omluvu všech lidí, co pracují dlouho na Totemu, já jsem zatím ve zkušební době, takže urážíš ostatní neprávem. Celá diskuze se zvrtla do špatných dimenzí. Sem to nepatří, taková témata je třeba řešit v sekci fóra. Pokud chceš pokračovat v přestřelce, založ nové téma ve fóru o sprejerech a můžeš se dál prát. Já už nebudu na tomto místě odpovídat na tvé příspěvky. Díky tomu jsem totiž přišel o možnost se dozvědět to, co mně zajímalo nejvíc: Zda existuje někdo další, kdo se snaží zdokumentovat okolí ilustrací????

Zdraví VOMI - nové koště!


<reagovat 
 CybERpunkER (Občasný) - 20.6.2004 > vomi> Typické.Já v žádné přestřelce pokračovat nehodlám,a rozhodně nenazývám tento náš rozhovor přestřelkou.Spíš se jedná o výmněnu názorů,ze které se radši vytratíte, než aby jste mě ubil argumenty.
Typické.

S pozdravem Cyber
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 20.6.2004 > CybERpunkER> 

Pro rozsáhlejší diskuze je na Totemu zřízena sekce Fórum. Není to vytrácení, ale problematiku sprejerů je vhodnější řešit ve fóru.

Můžeš si tam založit nové diskusní téma.

Nikoho argumentama tlouci nebudu, ale budu rád pozorovat reakce i jiných lidí.

V tomto prostoru je malá pravděpodobnost tuto problematiku vyřešit.

Přeji ti mnoho úspěchu a vážím si, když někdo má vlastní názor.

Dál řeš polemiku přes Fórum.

Vomi

 


<reagovat 
vomi (Občasný) - 19.6.2004 > Postupně vytvářím ucelenou galerii ilustrací obcí nejen z blízkého regionu. V současnosti mám již zpracováno 223 ilustrací. Vím, že řada z „Totemáků“ bude konstatovat že to nemá „dynamiku“. Já to vím. Chci jen prostřednictvím Totemu zjistit, zda se někde nachází někdo s podobným nápadem zdokumentovat své blízké okolí. Je to něco jako vytvářet „kroniku“. Zatím jsem ve věku kdy doufám, že vydržím ještě nějaký čas a prokoušu se na desítky kilometrů okolo sebe.
Zjistil jsem, že se nachází velké množství specifických míst přímo za kopcem, kam bych za celý život nevkročil. Takže místo cest „do Paříže“ objíždím vesničky a hledám.
Prosím, ozve se mi někdo s podobným nápadem?

<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 12.7.2004 > vomi> Je to dobrý nápad? Myslím, že ne tak docela.

Existují přece fotoaparáty, které, pokud jde o dokumenty, odvedou lepší práci, než jaké jsi i při svých znamenitých dovednostech schopen. Malíři by neměli obkreslovat skutečnost. Mrháš svým talentem.
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 13.7.2004 > Minerva> 

Souhlasím s tebou v tom, že asi nikdy v životě nebude nikým oceněna moje snaha o zdokumentování okolí. Lidí mají své starosti a kapličky a kostelíčky z okolních obcí je nezajímají. Nesouhlasím však s jednoduchostí jen okolí nafotit. Tak jako kniha má své kouzlo vůči filmu a naopak. Obě technologie mají svou osobnost. Tak přeci kresba s fotografií je přeci něco rozdílného.

 

add.2) Řada malířů malovala věci kolem sebe a dnes se na ně díváme s úctou k době kdy vznikli či čas který popisují. Je to opravdu jen mrháním talentem. Co by jsi mi tedy doporučil?

 


<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 14.7.2004 > vomi> Ale ano, kresbičky, kapličky, jistě se najdou lidi co to ocení. To není měřítko, ať uděláš COKOLI, vždycky ti někdo zatleská.

Malíři co malovali realisticky věci kolem sebe řádili naposledy ve větší míře v devatenáctém století. S vynálezem, rozvojem a rozšířením fotografie vzniklo moderní malířství, které už na realismus dlabe. Co si tak zhruba pamatuju tak z dvacátého století znám z realistických směrů jen socialistický realismus a americký realismus (hyperrealismus). Obojí vyjde tak zhruba nastejno.
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 14.7.2004 > vomi> Malování kapliček není popisování současnosti. Kapličky, kostely, boží muka a podobné věci jsou už mrtvé, možná dobře nabalzamované, ale mrtvé. Jsou tu pár set let a pár set let tu ještě budou. Kdybys, když už máš puzení dokumentovat dobu, radši maloval něco, co opravdu mizí, co za pár let nebude. Zaplivané vesnické hospody, šopa za barákem, rezavějící stroje na družstevním dvoře, oprýskané fasády, šedivé paneláky. To existuje, ale brzo už nebude. Podívej se do Rakouska.
<reagovat 
vomi (Občasný) - 15.7.2004 > Je to jako s hudbou. Je špatná a dobrá? Myslím že ji lze spíš hodnotit líbí – nelíbí. Protože z mého pohledu by bylo pak absurdní jak to že ta špatná hudba dosáhla platinových desek když je špatná. Já taktéž kreslím objekty které mají své kouzlo – staré, polorozbořené, zarostlé, s kouzlem zubu času. Jenže pokud chci si udělat databanku okolních obcí, nelze opominout věci které jim dominují. Nesouhlasíš se mnou a je to věcí přirozenou. Máš jiný názor, oblíbené jiné barvy, rád jistě jiné předměty..... A je to tak správné. Jinak by jsme byli všichni oblečeni ve stejných šatech podle jednotného názoru. Svět je pro nás oba dva výtvarníky dostatečně prostorný a tak můžeme jít svou cestou. Jen jednu poslední poznámku: co je to moderní malířství? Vždyť toto pojmenování vzniklo snad před stopadesáti lety. Je tehdejší moderní dnes moderní? Tak vidíš. A tak podobně je to s „mým realistickým malováním“.
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 15.7.2004 > vomi> Jsou dva druhy činností, které se často mylně zaměňují, protože pracují stejnou technikou. První je výroba dekorativních předmětů a druhá je výtvarné umění. Rozpoznáš je od sebe podle záměru autora. Výrobce se ptá kolika lidem se bude jeho produkt líbit, umělec kolik lidí nasere.

Je to samozřejmě trochu nadsázka, ale ne moc. To co děláš je perfektně řemeslně zvládnutá výroba dekorací. Budou se líbit, to je jisté, půjdou přímo na dračku, ale když já bych přece jen mnohem rád viděl kdyby ses snažil dělat to druhé.

Když děláš to, co se bude líbit, neděláš nic nového. Lidi nesnáší nové věci, chtějí se pořád utvrzovat v tom, co už znají, hledají další a další způsoby sebepotvrzování. Umění jim má ukázat něco, co neznají, nevidí a pokud možno to co ani nechtějí vidět. Chytnout je za flígr a strčit jim rypák do jejich vlastní loužičky, to je úloha umění.

S hudbou je to to samé - Gott zpívá o lásce, la-la-la, ženám se to líbí, jaké ono je to pěkňoučké. Dobře, proč ne, ale s uměním to nemá nic společného. Jako hamburgery, jíst se to dá a nepřekvapí. Zahrát něco, co lidi nesnášejí, na co budou zuřivě nadávat a co je nebude uspávat, ale ponoukne k přemýšlení, to je umění.
<reagovat 
rell (Občasný) - 17.7.2004 > ..a zase dobrá perokresba...
Body: 5
<reagovat 
ich (Občasný) - 12.2.2005 > je z toho hrozne silne cejtit atmosféra
Body: 5
<reagovat 
Albina (Občasný) - 19.8.2005 > Jako drahokámek. K těmto kresbám by se hodila poezie, myslím... Určitě je to něco jiného než foto. V obrázku je vyjádřen cit, pohnutí autora. Něco více zdůrazní, něco potlačí, jiné si třeba přikreslí. Takové věci už dokáží i fotky, ale stejně je to více technika. Málo platné, tužka je blíž, než chemická cesta fotografie.Nebo ne blíž, ale je prostě jiná, a v tom je jedinečná. Beru ale i moderní umění, protože ukazuje cestu, jak dál - nově, jinak. Je v tomto případě jako vědecké objevování. Ale i v realistické kresbě může TOTO NOVÉ BÝt, pokud TO tam autor dá.
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 21.8.2005 > Albina> 

Moc díky za tvá slova a to, že jsi vůbec našla tuto kresbu v tom množství velmi dobrých prací co lze na Totemu najít. Nevím co říci - tvá slova mne hřejí. Moc díky za ně. Od výtvarníka který taktéž kreslí hřejí dvojnásob.


<reagovat 
Filip B. (Občasný) - 8.5.2006 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
(1) 2 3
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter