Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Sen, co se nepovedl... z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 18.7.2004 (02:58:45)
Pokračování>

 

 

 

 

 


Na zahrádce chatky, která patřila mně, ale přitom i jakémusi příteli, se sešly sousedky, staré nepříjemné klevetivé megery, vysvětloval jsem jim, jak to vlastně je s vlastnictvím, komu kdo tu chatu a pozemek prodal, za co ji kdo s kým vyměnil, a už jenom to, jak jsem se snažil být ochotný a milý, mi dávalo docela zabrat.

Odněkud se vynořili asi čtyři kumpáni, nejdřív mi hrozně pochlebovali, pak začali šťourat stejně jako ty sousedky, a tak jsem po nějaké době dostal amok, vybral si toho nejupovídanějšího, nejjízlivějšího a taky shodou okolností nejmenšího a zlomil mu nejdřív prst, že to ruplo, jako když praskne suchá větev, potom jsem ho lapil a vyhodil do vzduchu, chvilku plachtil a při dopadu na zem se zle porouchal a ztratil vědomí.

Ozval se amplión, kdosi vypočítával, kolik bylo porušeno zákonů, paragraf po paragrafu, když jsem se ale lépe zaposlouchal, vysvitlo z toho příšerného hlasu jakéhosi tiskového mluvčího, že nejsem tím obviňovaným já, jak jsem původně jasně slyšel, ale ten malý snědý chlapík, který přišel k úrazu, dost mi to bylo divné, protože jsem si myslel, že si přijedou pro mě.

Odjížděli jsme vojenským náklaďákem spolu s tím malým polámaným, kterého jsme vezli do vězení, cestou jsme pili slivovici a jiné silné alkoholy, dokonce jsme tomu, co šel bručet, aby se neměl špatně ve vězení, přelili půlku demižónu do vojenské přilby, kterou měl bůhvíproč s sebou. Náklaďák smrděl lihem, protože to drncalo, a tak jsme dost chlastu vylili na dno korby. Zbytek jsme vypili a začali všechno kolem sebe demolovat.

Pozavírali všechny kromě mě, já se místo toho ocitnul vedle kuchyně, ve které pracovali všichni pozavíraní, teď nedobrovolní vojáci. Dělal jsem si z nich legraci, protože jsem byl neuvěřitelně opilý a zlomyslný. Dokonce jsem zase toho malého tmavého, kdykoliv musel jít kolem mě, fackoval. Pak jsem se zvednul a chtěl odejít, jenže jak jsem byl totálně opilý, popletl jsem si směr a šel do prostoru vězňů, místo toho, abych odtud vypadnul. Dva se samopaly mě začali svými zbraněmi odtud vytlačovat, ale moc si netroufali, protože nejspíš tušili, že kdyby se vedení kasáren kombinované s věznicí o nějakém incidentu dovědělo, bylo by z neznámých důvodů na mé straně.

Nakonec jsem se jich zbavil a zůstal sedět v hale, odkud vedly asi dvoje dveře ven. Najednou se kolem jedněch z nich strhla hrozná mela, nějací chlapíci od tajné policie se vrhali na blond odbarvenou ženskou, která se snažila protlačit dovnitř. Těsně předtím, než se jim to povedlo, stačila vhodit do místnosti nějaké malé věcičky, které se při dopadu na zem zvětšovaly a stávaly se z nich jakýmsi zázrakem dýmovnice, začal z nich unikat žlutý dusivý kouř. Rozeběhnul jsem se k druhým prázdným dveřím, kouře přibývalo, a i venku, kam jsem stačil doběhnout, bylo všechno začazené. Do plic mi začal pronikat dusivý kouř, cítil jsem, jak jsou ve chvilce mé plíce plné toho jedu. V momentě, kdy jsem měl už umřít, jsem se probudil.

V tom snu se mi promítlo, sice trošku hodně pokřiveně, tolik mých různých zážitků, historek, co hlodaly léta svědomí, že to bylo svou děsivostí až nádherné, taky mě hrozně bolí plíce od kouření, proto asi byl konec snu takový, jaký byl.

1.10.2002

Je docela zajímavé, kterak se po přečtení si snu, který se člověku už dávno odestál, ona situace vrací, ovšem akcent jakési důležitosti nebo spíš sdělení se posouvá...
Dneska mi nejvíc interesantní přijde ona rozumem nevysvětlitelná jistota jakési beztrestnosti, jakéhosi někoho něčeho, co nad člověkem bdí i při jeho největších přehmatech, přehánění a tak dál, nejde o autoritu nějakého člověka, ale víru v jakousi sílu, která vždycky pomateného pomýleného vytáhne z bryndy za pačes, i když mnohdy už zbývá jen pár nádechů a výdechů ke konečnému kolapsu... ovšem s tím, že hrát si s ní a přehánět svévolnost je evidentně nepatřičné, pokaždé se něco nalomí, něco zmizí, ale na druhou stranu přibývá prostoru na straně jakože začleněného do světa jednání, které stejně vhání i uzoufale pokorného na pokraj, i když dělá co může... náznak konce, který tu stále čeká, ale nikdy není tak hrozný, jak strach napovídá... uvolněná mysl nezahlcená vlastní bídou a sklonem k porušování čehosi vždy vidí možnost, i za hranicí bytí... vůlí i poslušností k čím dál větší jistotě a ukotvenosti v prostoru s čitelnou výhružkou konce, odstraněním strachu ku svobodě... vnitřní...

18.7.2004

 

undefined

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Emmet_RAY (Občasný) - 18.7.2004 >






je škoda, žes z toho neudělal čistokrevnou povídku, to závěrečné bilancování-hodnocení-zamýšlení-okecávání s tam moh normálně literárně promítnout a ne jen tak hodit na papír. že to je tak nějak škoda, protože začátek byl našlápnutý až téměř ve Vianově stylu







Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.7.2004 > Emmet_RAY> kdybych na tohle řešení přišel sám, tak to jo, ale když mi to radíš takhle zpětně, tak už se mi do toho nechce a mohl bych vypočítat pár důvodů, proč ne a tak...
<reagovat 
Přítel antisvěta (Občasný) - 18.7.2004 > Dodatek mi nijak nevadí, tak nějak k němu ta prozaická část směřuje. Zajímavá věc, pitváš se v tom přiměřeně, samotný sen by si (jak píše Emmet Ray) možná zasloužil samostatnou povídku
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.7.2004 > Tanzdebil> ono to moc organicky nenavazuje, spíš jde o takový to ohlédnutí, vytáhnutí starších zápisků a ozkoušení si, jestli ty věci ještě na mě fungujou, a ono jo, ale jak zmiňuju, jiným směrem, než před asi dvěma roky... bez dodatku by to bylo něco jiného, tohle prostě není povídka, ale jen zapsání si snu, který byl natolik s ozvěnou, že jsem ho hned tak nezapomněl...
<reagovat 
ariel (Občasný) - 18.7.2004 >
Body: 5
<reagovat 
čtenář nikdoš - 19.7.2004 > Stanislave, tak jak to je, je to zajímavé, je to na D i 5 - nemám slov a nemám ofic. hlas!
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 19.7.2004 > Pjekňoch.....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 19.7.2004 > Hele - Stando - a mají ti kluci na fotu vosumnáct? Páč jinák je to pěknej průser! 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 20.7.2004 > Felipe> vono jde o vojáky, takže asi tak, když maj věk na pochodování, tak snad maj i věk na to bejt pohromadě nahatý. kór když jde o hygienu. a co nějaká mínka oficielní? koho to zajímá? hihi
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 19.7.2004 > text mě nezaujal, ale fotka rozhodně!!!!     za tu fotku 5
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 20.7.2004 > MiKa> já to nefotil. nu. toliko si pučil. bez ptaní... hihi
<reagovat 
Monty (Občasný) - 20.7.2004 > pěkný sen
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 20.7.2004 > heh - a kde je jich víc, když jsou teda legální?
<reagovat 
aJSha (Občasný) - 20.7.2004 >
Body: 5
<reagovat 
RottingZERO (Občasný) - 20.7.2004 > Zajímavé
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
al dente (Občasný) - 20.7.2004 > jojo...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář Boris Cvek - 20.7.2004 > Stando, co tohle dát do zářijového Tématu? :-) Já bych byl pro :-).
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 21.7.2004 > čtenář> Borisi, byl bych samo sebou radosten, jen bez té fotky, abys neměl potíže... nemám na ni copyright
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 21.7.2004 > úžasné hluboké hledání vnitřního poměru ke zkurvenému světu; jak dokážeš sdělit tolik utrpení, aniž by tím utrpělo stylové napětí, neupostrádal se smysl věci -> ty jsi pravý humanista!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.7.2004 > Lyryk> 

to jsi řekl moc kouzelně, umožnil jsi mi svým komentářem ještě více se ponořit do numinózního tápání...

vycítil jsem z tvých řádek neochvějnou podporu... v práci na průzkumu duše chorého...

hluboký dík, ó, lyrdo.


<reagovat 
medik (Občasný) - 23.7.2004 > kdyby to nebylo nevhodné, tak bych řekl, že se tento sen povedl
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
pavson (Občasný) - 25.7.2004 > Ten konec mi vůbec nevadí, naopak, tak nějak to celý dává smysl
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
0 0 1 5 35 37 45 47 72 79 80 90 91 93 96 97 100 101 102 103 104 105 106 108 109 110 (111) 113 114 118 119 120 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 159 161 182 185 194 197 202 205 206 212 214 215 216 217 218 219
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter