Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Terorismus ruku v ruce s demokracií
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 25.7.2004 (11:22:17)

     Demokracie jakožto státní zřízení valné většiny vyspělých států má několik systémových trhlinek. Nicméně až v posledních letech se objevila trhlina nová, daleko větší než všechny předchozí dohromady, a navíc krutě aktuální.

 

Angažovanost s nožem na krku

 

     Demokratické státy se angažují v potírání terorismu vysíláním svých ozbrojených jednotek do sužovaných oblastí, aby tamním obyvatelům pomohly navrátit se k normálnímu životu beze strachu. Spolu s ozbrojenými jednotkami se do země dostávají i humanitární pracovníci, červený kříž a samozřejmě také novináři.

     A teď nám vyvstává otázka, proč by vlastně v tuto chvíli, kdy demokratické státy vysílají své pracovníky vstříc teroristům, měli sami teroristé podnikat nějaké akce mimo tato území.         Není nic snazšího, než si počkat, až se „zboží“ doveze, a pak si ho jednoduše vzít.

     Tímto se dostáváme k únosům, aktuálně užívané taktiky teroristů. Teroristé nějakého pracovníka zajmou a začnou si diktovat podmínky. Většinou se týkají stáhnutí všech vojáků a doprovodného kontingentu daného státu ze země.

     A v tuto chvíli se vlády demokratických států ocitají tváří v tvář velkému problému. Nabízejí se jen dvě možná řešení. Vyhovět teroristům, stáhnout jednotky a zachránit rukojmí, nebo říci s teroristy se nevyjednává, v zemi zůstat a nést zodpovědnost za smrt rukojmích.

     Demokratický aparát je závislý na voličích. Ve chvíli, kdy je nějaký občan daného státu zajat teroristy, ví o tom zanedlouho skrze média celý svět. A na vládu je vytvářen tlak, aby dotyčného zachránila – to znamená stáhnout jednotky.

     Pokud by se vláda rozhodla s teroristy nevyjednávat, což je jediný účinný boj proti terorismu, nesla by zodpovědnost za smrt svých lidí a nebyla by s to již nikdy ospravedlnit a vysvětlit své chování slepým občanům. V následujících volbách by tak následoval téměř jistý krach.

 

Já na bráchu, brácha na mě

 

     Tím, že demokratická vláda stáhne své lidi a zachrání zajatce, jde po vůli občanům, zachová si preference a v první řadě, na což se často zapomíná při bujarých oslavách navrátilců do vlasti, vyhoví teroristům. A to je špatně. Tímto stylem hry se může s přibývajícími roky stát, že demokratické bašty se od terorismu a celonárodních problémů začnou čím dál tím více distancovat a nakonec skončí nemilosrdně vytlačeni v autu.



Poznámky k tomuto příspěvku
j'en ai marre (Občasný) - 25.7.2004 >

No, nic nového pod Sluncem - celé se to točí kolem této věty:

 

"

     Pokud by se vláda rozhodla s teroristy nevyjednávat, což je jediný účinný boj proti terorismu, nesla by zodpovědnost za smrt svých lidí a nebyla by s to již nikdy ospravedlnit a vysvětlit své chování slepým občanům. V následujících volbách by tak následoval téměř jistý krach."

 

Resp. okolo spojení "slepí občané" - proč jsou slepí? No, možná taky proto, že jim vláda lže a dělá z nich blby. Občan už dnes nemůže mít stejné informace jako vláda z mnoha důvodů, což vládu zavazuje k tomu, chovat se důvěryhodně. Stejně jako slepý člověk důvěřuje, že ten, který se mu nabídal, že ho převede přes ulici ho v lepším případě neokrade, v horším nestrčí pod auto.

 

Text je průměrným komentářem, možná by se dal i lépe napsat - mám pocit, žes to nechal tak, jak ti to běželo hlavou, Jisté, je to úvaha, ale přeci jen taková kadence: A teď, Tímto se, A v tuto chvíli - to mi nějak nesedí.

 

Zdravím.

 


<reagovat 
 MZF (Občasný) - 25.7.2004 > Bobr> 

Přečetl jsem jeden článek v novinách a tak mě to napadlo. Hodil jsem to na papír a zkusil to. Jelikož je to prvně, tak i to, že ti to připadá jako průměrný komentář, mě potěšilo.

 

Díky a měj se!


<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 26.7.2004 >

viz Bobr,

nic noveho pod sluncem, komentare na tema "vyhovet teroristum=zachranit rukojmi=hezke obrazky v novinach+nastvani spojenci, hlavne USA" nebo"nevyhovet=mrtvy rukojmi=nastvani volici ale spokojeni spojenci" se objevuji docela casto...bohuzel reseni nenasel jeste nikdo

 


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter