Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Proti přírodě
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 16.8.2004 (19:13:16)

     Přenesme se dob, kdy moře a oceány brázdily španělské, anglické či holandské dřevěné koráby, piráti si podle poslední módy usekávali končetiny a vydloubávali oči, aby si mohli nasadit stylové pásky a háky, v rukávech námořníků bychom nacházeli pět srdcových es a dámy se na moře dívaly z domácích loží skrze romantické knihy plné beznohých mořských pann.

     Lodě dostávaly přízviska „nepotopitelná, nezničitelná či nepokořená“ a v krátkých časových prodlevách si dávaly společnou siestu na mořských dnech, aby po nich mohla nastoupit další generace „nepotopitelných, nezničitelných a nepokořených“.

     Ve chvíli, kdy se některá z lodí rozhodla usilovat o rekord v hloubkovém potápění bez návratu, musela se rozhodnout i posádka. Buď se mohla zapsat do povědomí středoškoláků jakožto „hromada utonulejch, vo který se nikdo nezajímá“, nebo jako „pár chudáků, který to přežili“.

     Tehdejší nezbytnou podmínkou pro přežití nebylo vlastnictví motorového člunu, nýbrž schopnost dobře plavat. Otužilec si vybral náhodný směr a vyplaval. Pokud překonal dorážející krvežíznivé žraloky, mořské sirény či vlastní bolehlav z podvečerní pitky, byl po zásluze odměně kouskem pustého ostrova s pláží, kde k smrti vyčerpán usnul.

     Probudil se až po několika hodinách napíchlý na kůl, nebo vařící se kádi lidojedů, po čemž mu muselo být jasné, že nic není tak pusté, jak vypadá.

     Na zcela opačném pólu si stojí dnešní plavci. Profesionálové. Při pohledu na ně by si musel pirát vyťukat hákem do čela pořádnou díru. Jistě by si vzpomněl, jak unikl o chlup lidožravému žralokovi, ale co to … dnešní plavec se po 50 metrech otáčí a vyráží zpět, jako by si snad chtěl s touto mírumilovnou parybou podat pracku. Pirát by zavzpomínal na líbezné vábení sirén, ale … „Go, motherfucker, go!“ linoucí se z ochozů by mu vytlačilo slzu z díry po oku. A závěrečná radost plavce, který skončil tam kde začal, by pravděpodobně poslala našeho starého piráta i s jeho dřevěnými koleny na věčnost.

     Budiž mu voda lehká.



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 16.8.2004 > mno....teda sem eště neslyšel povzbuzovat jeď zmrde, jeď(případně hrabej, zaber..atd.)...to je asi nějaká novinka v Aténách..:))
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 16.8.2004 > max bubakoff> Tak to jsi ještě nidky neviděl fandit mě...
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 16.8.2004 > MZF> tak pokud si volepil květoše na finálovou účast ve fortuně, se ti nedivim.....:))
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 16.8.2004 > max bubakoff> Z tvýho dealerskýcho argotu jsem trochu zmatený, ale co bys mi pověděl k mému psacímu vývinu (nebo zakrňování)?
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 16.8.2004 > MZF> přeložim: pokus jsi vsadil na finálovou účast plavce Květoslava Svobody ve Fortuně(dosud ještě Horáčkovic), tak se ti nedivím, že si při pohledu na jeho deváté místo a přešlapování u bran finále křičel go motherucker go...:) vývin nevývin...vim, nebo tušim co chtěl mzf svým fejetonem říci, ale zase mi to přijde trošku nedovařené, nálo ochucené a osolené...
<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 16.8.2004 > Fajn :-). Docela by se to hodilo do zářijového Tématu... (www.gasbag.wz.cz/tema). Potřeboval bych jen dvě věci: aby to tam vyšlo pod Tvým pravým jménem... a abys mi napsal pár řádků o Tobě do rubriky "O autorech".

Napiš mi, please, na cvekb@seznam.cz.
Body: 5
<reagovat 
Lada Niola (Občasný) - 18.8.2004 > vtipný :)
Body: 5
<reagovat 
Lerit (Občasný) - 8.10.2004 > Paráda
Body: 5
<reagovat 
Spok.Yeah (Občasný) - 26.3.2007 > ...pláží, kde k smrti vyčerpán usnul. Tak tomuhle říkám hodně dobrej fejeton:) škoda jen že tak krátkej, ale jinak 5 bezkonkurenčně
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter