Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Čítárna
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 13.9.2004 (10:25:37)

     Nakupovat chodím rád, protože je to zadarmo. Co že to říkám? Že vaše nakupování zadarmo není? Že utratíte v supermarketu či samoobsluze pokaždé závratnou sumu? Já mnohdy také, nicméně podnikám i nákupy poněkud jiného stylu. A ty mě nestojí ani haléř.

     Dnes je samozřejmostí, že má každý větší obchod s potravinami úsek, kde nabízí zákazníkům noviny a časopisy. A do tohoto místa míříte za nákupem zadarmo! Pokud slupnete jablko, zaměstnanci po vás budou chtít jeho okamžité zaplacení. Jestliže slupnete nějakou tiskovinu, nikdo se na vás zlobit nebude.

     Nikoho nechci nabádat, aby chodil do samoobsluh časopisy a noviny konzumovat ústně. Daleko výhodnějším způsobem je konzumovat tiskoviny očně. Text a obrázky se lépe stravují v hlavě než v žaludku.

     Po mnohdy fyzicky i psychicky vysilujícím nákupu působí oblast s tiskovinami jako oáza v poušti. Lidé se zde chovají tiše až skoro pokorně, což je v absolutním kontrastu s jinak lítým bojem o potraviny v celém zbytku obchodu. Navíc si tu každý najde to svoje. Aktuální informace, sportovní komentáře, hodnocení aut i motorek, recepty, kulturní přehled, počítače, techniku, televizní program, reality, ženské časopisy i barevné mužské plátky – to vše je zde servírováno bez jakéhokoli zpoždění a především plně zdarma!

     Přiznávám se, že u novin a časopisů v naší barrandovské Delvitě trávím velké množství času. Kde jinde bych si mohl přečíst tolik časopisů najednou? Říkáte knihovny? Ne, ne, nemohu souhlasit. V knihovnách je většinou pouze jeden výtisk daného časopisu a já nehodlám čekat, až jej někdo dočte a vrátí. V supermarketu je daleko lepší služba, protože stejných výtisků je tam nespočet, a téměř nikdy se nestává, aby byly všechny naráz rozpůjčovány.

     Velkým nedostatkem čtenářského koutku je však absence jakéhokoli posedového objektu. Pokud se totiž dotyčný fanoušek četby bez placení začte do nějakého článku, dříve či později ho začnou bolet nohy. Když předem vyloučím tu možnost, že si s sebou tento čtenář přinesete do obchodu vlastní židli, zbudou pouze dvě možnosti: Buď článek nedočte a časopis vrátí do regálu, nebo si jej musí koupit. Druhou z možností však považuji za největší potupu všech supermarketových čtenářů a čtenářek a tvrdý políček pro jejich zadarmočtenářské sebevědomí.

     V závěru bych si dovolil dát radu všem těm, kdo chodí  do supermarketu pouze nakupovat a nehodlají si číst: 1. Hustota zalidnění u regálů s časopisy a novinami je větší než v japonských městech. Nikdy se tudy nesnažte projet s košíkem. 2. Neobviňujte supermarketového čtenáře z neslušného chování. Mohl by vám totiž časopis omlátit o hlavu. 3. Jestli si chcete zadarmo počíst, přidejte se k nám!


Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 13.9.2004 > tendle živočisnej druh se mi dost ekluje, je to něco jako vši, klíšťata....myslim, že tomu řikaj cizopasníci....ale chápu, že se nemůže psát jen vo hezkejch věcech...mno, mzf, je to typický pro tvoji tvorba...snaha o vtipnost...tu trochu úspěsnější tu méně...ech....toho méně je více....
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 13.9.2004 >

placeni jablek...depak, cely familie se muzou nazrat zadaco...tu sezerou cekunduladovou tycinku, vobal vodhodej, tu sezerou hrst vorechu...cece, jak pouda max, tydle lidi...jeden takovej sedi naproti me...z tech je ceku dost soufl...

pride mi to takovy tupe potouchly...


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 13.9.2004 > Pierre Bosquet> a to eště každej před vodchodem na hypowc položí kilovýho macka....páč sou tam hajzly taky zdarma....
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 13.9.2004 > max bubakoff> pak si este vodmotat dom...vono to taky stoji tezkej peniz...ech :)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 13.9.2004 > Pierre Bosquet> jasně, sou v tom zamotaný jako Imhotep----- čéče...zrovna sem byl v Globu, tak sem koukal na ty kreatury....:)
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 13.9.2004 >

Vždycky říkám, že máš dobré nápady, umíš najít téma, ale pak často vázne zpracování. I když v tomto případě se mi to zdá ve srovnání s předcházejícími tvými příspěvky docela dobré. JEN není zcela jasné, na čí stojíš straně:-) , takže to zase moc nevyzní.

Tebou zmiňování čtenáři jsou něco neskutečně trapného, ubohého, ještě bych snad přenesla přes srdce, kdyby šlo o nějaké "socky" , které bez informací z časáků a novin nemohou žít a nemají na ně, ale takoví se tam většinou nevyskytují:-)

Pokud ti šlo o kritiku těchto ubožáčků, tak bys měl trochu přitvrdit, i kdyby ve směru , který ti zde nabízejí v poznámkách PB a MB, aby to skutečně vyznělo jasně. Vlastně po celou dobu čtení jsem si nebyla jistá, jestli náhodou neupozorňuješ čtenáře na "vynikající" způsob jak ušetřit, a že to vlastně myslíš vážně

Ale i tak, docela fajn.

 

 


Body: 5
<reagovat 
Lada Niola (Občasný) - 13.9.2004 > tohle téma náhodou nejni špatný. každej to občas udělá ;-)
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 13.9.2004 > Lada Niola> Téma je super, ale přísahám, že já tohle nedělám ani občas, propadla bych se hanbou. Buď ten časák chci a pak si ho koupím, nemám-li na něj, nechám si zajít chuť, ale abych stála jako hatifnat u vytržení a sjížděla se zadarmiko písmenkama v marketu-NIKDY! 
<reagovat 
Lada Niola (Občasný) - 13.9.2004 > mno já bych se na to nemohla soustředit, takže žádná mravopočestnost za tim není. to je podobný, jako že nekradu, protože by mě okamžitě chytili :))
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 13.9.2004 >

no a co teprve ochutnavky novinek 

 


<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 13.9.2004 > Tak to je dobré. Někteří lidé opravdu chodí často do knihkupectví, ale jen proto, aby si tam postupně přečetli nějakou tu knížku
Body: 5
<reagovat 
protěž (Občasný) - 13.9.2004 >

Fajn. Relativně vtipné, i když v tom "snahu" taky malinko cítím...

Sakviš, já do marketů nechodím, v knihkupectví trčím sice dlouho, ale koukám, zda koupím - hned, někdy nebo nikdy nebo kéž... Přesto nechápu to mravní rozhorlení a odsuzování markeťáckých čtenářů... dyť je to lidský...


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 14.9.2004 > protěž> jojo...kdo nekrade okrádá rodinu, koukám, že to je pěkně zažraný...
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 14.9.2004 >

Hmm, fakt je hezké, co tady někteří o sobě prozrazují a co ještě lepšího, jak jsou na to hrdí 


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 14.9.2004 > BlueSky> tak tak, čekám, že se objeví nějakej kuchař či kuchařinka a pochlubí se jak plive do jídla zákazníkům případně míchá šardoné s vejluhem ze svý květinky....je to přece lidské ne?...:))takhle si zadžoukovat.....
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 14.9.2004 > Vtipné, neodsuzuji, leč neprovozuji, ze stejného důvodu jako Lada Niola. Z pocitu trapnosti. Písmenka se neokoukaj, a že se časák trochu ošmatá?, tak ať. Moje kolegyně si každé ráno bere na hajzlík štos čerstvých časopisů, tak na hoďku, pak takto použité putují do čítárny ke čtenářům. :-)))))))))))))))
Body: 5
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 14.9.2004 > ouvej> hmmm...to je chutné.....:)
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 14.9.2004 > max bubakoff> Možná, že nevyznělo, že mi osobně to přijde tuze podivné, že nikomu tu časopisy na hajzlíku nevadí, ale vzhledem k tomu, že o tom nerozhoduji, tak to neřeším. :-))))))
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 14.9.2004 > ouvej> Hm, jenže za svý prachy bych ráda neošmatanej časák, nehledě na to, že kdoví kdo si v něm listoval a jaký bacily měl na rukách. Nemyslím, že někdo z nás o tom rozhoduje (leda každej za sebe, že to dělá nebo nedělá a respektuje tak práva druhejch:-)) a že to tady řešíme. Pouze konstatujeme:-) A každý dle svého........
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 14.9.2004 > ouvej> Chichi a vůbec, to se týká všeho, nejen časáků:-)
<reagovat 
agovirin (Občasný) - 15.9.2004 >

No, MZF, proč to nepřiznat? Ten příspěvek je o mě. Dokonce své spolubydlící vozim do kolínskýho Kauflandu jen kvůli tý čítárně, protože mě jinak to prostředí supermarketu tuze deprimuje. A maj tu fakt všechno: Playboy, Penthouse, Svět zvířat, 100+1, Nešnl džeogrefik, všechny Annonce, Montanu, Reflex, německej Bike atd. atd. Problémy dělaj jen důchodci, který s narvaným vozejkem chtěj bez respektu projet tim místem, kde zrovna stojim.

To přirovnání ke krádeži v poznámkách tak nějak nechápu... a ty bacily jsou už opravdu ujetý... bez urážky Modrej obláčku.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 15.9.2004 > Agovirin> 

Koukám, že budu muset změnit lokál, protože u nás v Delvitě maj jenom časáky v češtině...


<reagovat 
Lerit (Občasný) - 8.10.2004 > Člověče, ty si pod sebou řežeš větev! Možná se pletu, ale většina lidí co takhle něco tvoří, by chtěla dělat u novin. Jestli si jeden z nich, tak to sis právě vydělal.  
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 9.10.2004 > Lerit> Asi mi to takhle po ránu nepálí, ale jak to myslíš, že jsem si vydělal a že si pod sebou řežu větev???
<reagovat 
Lerit (Občasný) - 9.10.2004 > To s tím vyděláním je myšleno do budoucna. Pokud budeš někdy k nějakému časáku patřit, tedy bude tě živit jeho prodej, je blbost říkat ostatním, ať si nekupují časopisy.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter