Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kamarádka do nepohody
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 20.9.2004 (10:36:12)

     Když ji čekáte, překvapí vás a není. Když ji nečekáte, vytuší svou příležitost a přikvačí na scénu. Brnká vám na nervy, ačkoli kytaru v ruce nikdy nedržela. Skrytě se vám směje, pokud se nacházíte na jejím chvostu.

     O kom že to mluvím?

     Zkuste ještě chvilku přemýšlet.

     Setkáte se s ní na mnoha místech. Na poště, když chcete odeslat psaní babičce na Moravu. Při čekání před profesorským kabinetem ve snaze orodovat za lepší známku. Vyskytuje se v obchodech i u početné sousedovy rodiny. Tam na ni narazíte nejčastěji před záchodem.

     Ještě pořád nevíte? Jestliže ano, přijměte mé gratulace. Jestliže ne, hlavu vám nikdo trhat nebude. Dávám poslední nápovědu, po které vám to zapálí.

     V televizi si zasedla na počasí. Když přijde, nastane průtrž. Je buďto studená nebo teplá. Nachází se ve spořitelně i v kině. Je mladá a občas se dá číst.

     Fronta! Tak vidíte, nakonec jsme to společně skouleli.

     Já se budu věnovat frontě nejznámější, frontě čekací.

     Poprvé jsem se s ní setkal u zubaře. Tam nikomu nevadila. Nepadlo ani slovo o tom, že zubař pracuje jako líná veš. Všichni jsme se totiž klepali jako fretky. A když na nás přišla řada, šli jsme do ordinace jako ovce na porážku. Bolelo to jako čert a na frontu neměl v tu ránu nikdo ani pomyšlení.

     V zubní ordinaci jsme se navzájem pouštěli před sebe, ale fronta na zmrzlinu, to byla jiná. Tady nastalo loktování. Kdo měl lokty ostré jako břitva, dostal se dopředu. Většinou předbíhal člověk slizký jako had. Cítil se v tomto zločinu jako ryba ve vodě. Ostatní se na něj dívali jako na vraha. Zmrzlinář mu pak za trest natočil zmrzlinu jako blecha a všichni se mu smáli, až se za břicho popadali.

     Líté boje jsme sváděli také na základní škole ve školní jídelně. Někteří kantoři na nás byli v hodinách jako psi, a tak jsme po vyučování ve frontě na jídlo vyváděli jako malé děti. Učitelé nás za to častovali poznámkami jako na běžícím pásu. Dodnes si vzpomínám na káravá slova rodičů: „Tak se aspoň při obědě nechovej jako potrefená husa!“

     Frontu jako takovou jste jistě zažili každý. Fronta na maso, na zaplacení u pokladny, na autobus, na … Každý ať si doplní, kde naposledy vystál důlek. Nicméně je ještě jeden specifický druh front. Fronta na frontu. Na konci fronty na rohlíky dostanete rohlíky. Na konci fronty na frontu se dozvíte, že jste stáli frontu špatnou. V této situaci potřebujete nervy jako ze železa. Připadáte si, jako by vám uletěly včely. Lítáte sem a tam jako hadr na holi a hledáte frontu správnou.

     Až budete někde čekat a čas vám bude protékat skrz prsty jako písek, nedělejte z komára velblouda. Vzpomeňte si na tenhle fejeton a třeba vám bude líp. Dost možná se začnete ve frontě cítit jako ryba ve vodě.



Poznámky k tomuto příspěvku
BlueSky (Občasný) - 20.9.2004 >

A kde je možnost, že ji čekáte a ona tam je?
Ten název je zavádějící, jaká kámoška do nepohody? Když stojím ve frontě v nepohodě, tak mi jako kámoška nepřipadá, a abych pravdu řekla, ani v pohodě:-))
Fronty jsme zažili, zažíváme a zažívat asi budeme.
Ta zamotánka ohledně fronty na frontu...to už je moc a kapku nelogický:-) Můžeš leda tak stát frontu na jiné zboží či službu než chceš a pak tojíš tedy ve frontě špatné.
MZF, nemyslím, že by mě vzpomínka na tento fejeton uklidnila, natož abych se cítila jako ryba ve vodě, až budu stát ve frontě:-))
Kdybys aspoň (třeba absurdně:-)) popsal výhody stání ve frontě, tak prosím, že bych se zasmála a v tý frontě pak při vzpomínce na fejeton také, ale takhle?
Ale sakra, fakt máš dobré nápady, jenže to rozehraješ a ten vtip pošleš nějakým záhadným způsobem do háje.:-(

P.S. Ovšem fronta u profesora na orodování za lepší známku, ech, nechtěně pobavila:-)


<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 20.9.2004 >

A tohle je teda hodně slabé:

Líté boje jsme sváděli také na základní škole ve školní jídelně. Někteří kantoři na nás byli v hodinách jako psi, a tak jsme po vyučování ve frontě na jídlo vyváděli jako malé děti. Učitelé nás za to častovali poznámkami jako na běžícím pásu. Dodnes si vzpomínám na káravá slova rodičů: „Tak se aspoň při obědě nechovej jako potrefená husa!“

Ty prostě skáčeš z nápadu do nápadu a nic nedotáhneš do konce..aspoň mně to tak připadá.

Není to ucelené, gradující, s pointou. Vážně mrkni na mistry fejetonu, opakuji, že napsat výborný fejeton je těžké a v časopisech vidám i fejetony mnohem horší než píšeš ty, opakuji, máš dobré náměty, zpracování z nějakého (mně neznámého) důvodu často pokulhává.


<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 20.9.2004 > S ohledem na to, že jsem viděla mnohem horší výplody a ti lidé za to jsou placení, tak aspoň 3 body-za snahu.
Body: 3
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 20.9.2004 >

až sem Fronta! Tak vidíte, nakonec jsme to společně skouleli.  to ještě jde, pak to hodně slábne...myslím, že po podrobném rozboru BS není prakticky co dodat...


<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 20.9.2004 > viz max bubakoff
Body: 3
<reagovat 
Petrax (Občasný) - 20.9.2004 > Snad jen dodat, že jsi z fronty udělal hotovou zoologickou. Koukni kolik tam máš zvířecích přirovnání. Pořád jsem měla pocit, že je to schválně a nakonci z toho bude vtip:)
<reagovat 
Igracek (Občasný) - 21.9.2004 > nectes nahodou funguse? :]
doufam, ze se nenechas odradit a bude dalsi fejeton {o vous lepsi}
<reagovat 
Uchmat (Občasný) - 26.9.2004 > Borisi, pár O HODNĚ LEPŠÍCH lepších bude mít MZF tuším na Písmáku, tenhle se opravdu moc nepovedl...
<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 23.9.2004 > Budu mít zájem o nějaký Tvůj fejeton do listopadového čísla Tématu :-), ale chtělo by to něco lepšího. :-)
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 26.9.2004 > BorisCvek> Uznávám, tohle není to pravé ořechové. Zkusil jsem to trochu jinak a zjistil, že tudy cesta nevede. Aspoň se tudy už nikdy nevydám. Na Pískáku jsem pod přezdívkou "rozhněvaný_malý_muž", tak se tam klidně na moje výtvory koukni a napiš, co se ti líbí. Měj se.
<reagovat 
Lerit (Občasný) - 8.10.2004 > Název mi k tomu taky moc neladí, ale to se dá překousnout. Horší je to s obsahem. Rozebírat druhy front není vůbec špatný nápad, dokonce bych řekla, že je moc dobrý, ale. Ale unikl ti děj. Vysvětlil si jak to chodí v řadě, ale co z toho. Chtělo by to nějaký závěr, důvod proč o tom vlastně píšeš. Ale něco na tom je
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter