Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Miniatury,blbůstky
 > Miniatury,blbůstky
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
podzim, dopis, sen
Autor: kreuz (Občasný) - publikováno 28.9.2004 (17:34:31)
 

Milý příteli,

uběhla jistá doba, co jsem Vás neviděl, a tak mi přišel na mysl krátký dopis, abych se vypovídal, jak se mi daří srovnat se s tímto podzimem, který mi oproti předchozím pozdním sezonám přijde poněkud tristní. Důvodem může být taková banalita jako počasí, ale snad je to něco víc, než co se dá vnímat očima a kůží, cosi zjevující se ve snech a ležící za okrajem, za hranicí toho, co bylo tak signifikantní pro prodlužované, a přece již skončené léto tohoto roku, o němž jsem Vám druhdy vyprávěl s tak dětinským nadšením. Slova jako příjemnost, prožitek, krása nebo vášeň to stačí označit nanejvýš zpola, a já je tu vypisuji jen proto, abych v jejich významu upozornil na jasnou ohraničenost -- vždyť nic v těch slovíčkách netrvá, všechno jsou to pomíjivé vteřinky. A snad právě tohle,  ten záporný stín nekompromisně vymezující každou světlou chvilku, způsobuje mi spolu s plujícím měsícem sny navýsost znepokojivé; nuže vězte, že tuto noc jsem se díval z okna na protější dům, podobný domům na Žižkově nebo v druhém obvodu Prahy; s někým v místnosti jsem mluvil a pil kávu a díval se ven do tichého podvečera, když tu jsem koutkem oka zahlédl, jak z protějšího okna něco padá. Tak jsem se vyklonil a uviděl muže, nehybného a nepochybně mrtvého dole na dlažbě. Jenomže to už v tom okně stál někdo další, jakási žena, a dívala se mi do očí, když v zelených šatech kráčela do prázdna a řítila se do propasti. V tu chvíli se otevřelo i vedlejší okno, byl tam muž v tmavém obleku a bílé košili a vypadal rozezleně -- napřáhl ke mně ruce a s výkřikem spadl, a jiná žena, zase v okně prvním, učinila totéž, tahle byla starší a měla šaty hnědé. A pak už se okny valil dav lidí a všichni jako slepí se hnali ke mně, aniž měli pod nohama most či alespoň lávku, a nezabil se každý tím strašným pádem, hromada těl se kroutila v agonii a naříkala bolestí a žalem... A jako bych v tom slyšel nějaké šílené obvinění. Pak jsem se probudil. A hned jsem si všiml, že mám otevřenou zásuvku psacího stolu; vyčníval z ní růžek tuhého papíru. Donesl jsem ho k oknu a škvírou v žaluzii vpustil maličko měsíčního světla, jen tolik, abych rozpoznal, co držím v prstech; byla to fotografie, kterou jsem nikdy dřív neviděl, a přece jsem na ní byl já. Já, kterak stojím v okně ve vyšším patře žižkovského domu -- či snad je to adresa v druhém obvodě pražském -- a oči obrovské strachem upírám do okna přes ulici, přímo do objektivu fotografa. Má postava je jasná. Avšak kolem ní se míhají šmouhy, tmavé neostré pruhy bez obsahu a formy, připomínající ruce a nohy pršících těl. Údy se třesou a třepotají v podivně zpozdilé hře na křídla a let.

Věřím, milý příteli, že Vás můj smutný sen zaujal, stejně jako fotografie, kterou jsem ráno, po hodině špatného spánku, v pracovně nedokázal najít. Nějak to souvisí s podzimem, právě s tím letošním, jenž nedávno začal. Aspoň si myslím, že to tak je. Tak nějak -- aspoň. Ale jak vlastně?

S přáním krásných říjnových dní a klidnějších nocí, než mám já,

zdraví Vás oddaný, podzimem trýzněný přítel

de C.



Poznámky k tomuto příspěvku
Milan Kováč (Občasný) - 28.9.2004 > hele, kolik si přečetl knih od Poa
Body: 5
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 28.9.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 28.9.2004 >
Body: 5
<reagovat 
cirrat (Občasný) - 28.9.2004 >
<reagovat 
zirael (Občasný) - 29.9.2004 >
Doporučil 
<reagovat 
Mira (Občasný) - 29.9.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 1.10.2004 >

Hezký dopis. Až archaický styl, obřadnost. Popis snu velmi působivý. Vykladači snů by se vyřádili. Pocity viny, nesplněná očekávání, úzkosti, zmařené naděje,.....Ale skutečné poselství těchto signálů podvědomí můžete rozluštit jen vy, protože jen vy držíte klíč (vzpomínky, tajné touhy, vztahy atd.) ke svým snům. Přeji brzké rozluštění snu a sny už jen příjemné:-)

Za tu miniaturku 5B i D, protože donutí zamyslet se, zastavit:-)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 kreuz (Občasný) - 1.10.2004 > BlueSky> Díky moc, vám i ostatním z T., za pana de C. Mého dopisovatele pálí ještě druhý sen z poslední doby, ale váhá, zda ho má vůbec vypisovat. Sdělil mi ho u kávy, trochu mě z toho snu mrazilo. Možná to někdy napíše, možná to udělám já, možná nikdo. Ale vášeň pro sny je sakra nakažlivá. Jak věděl třeba Alfred Kubin. Zdraví Kreuz
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter