Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Vaření
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 29.9.2004 (09:32:11)

     Předpokládám, že každý z vás už v životě něco uvařil. Ti méně zkušení čaj nebo kafe, zdatnější například svíčkovou a ti nejschopnější motor staré škodovky.

     Osobně bych se bez remcání zařadil do první kategorie. V mládí jsem sice uměl velice dobře péct bábovky, ale nikdo je nechtěl jíst. Nemohu říct, že by se mi nepovedly, ale už jako malé děti jsme věděly, že písek do pusy nepatří, a beztak se vždycky našel nějaký závistivec, který mi mou pískovou pochutinu rozšlápl.

     Postupem času jsem se ve vaření vyvíjel. Mojí prvotinou byl čaj. Ledový čaj, abych byl přesnější. Kdybych v té době tušil, jak dnes půjde na odbyt, nechal bych si svůj výtvor patentovat.

     Poté přišel na scénu čaj teplý. Jakožto mladý objevitel jsem si samou nedočkavostí spálil jazyk a následující tři dny prošišlal.

     Po čaji bylo dlouho pusto. Kávě jsem na chuť nepřišel doposud, a tak jsem se několik let oddával vaření čaje a následnému opalování úst zevnitř.

     Obrat přineslo objevení polévky z pytlíku. Prvních několik pokusů dopadlo neúspěšně, a tak jsem rezignoval a přečetl si návod. Voda, ohřát, nasypat, promíchat, nechat vařit. Jak jednoduché!

     V návodu se však nepsalo, že jsem vařil polévku atletickou. Na obalu vypadala neškodně, ale dala mi co proto, když začala utíkat. Poklička nevydržela tlak a sporák se v tu ránu proměnil v plavecký stadión.

     Při nedělních rodinných obědech jsem si vždycky myslel, že je maminka nachlazená. Proč by si jinak oblékala rukavice a v nich nám nosila hrnec polévky na stůl? Maminka nikdy neonemocněla, ale o mne se pokusily mrákoty, když jsem prvně uchopil hrnec vroucí polévky do holých dlaní.

     Dnes už toho umím uvařit docela dost, ale stejně je z mého hlediska nejlepší strava studená. Co se vyrovná obyčejnému chlebu se sýrem? Možná, že si na knedlu, vepřu, zelu pochutnáte více než já na namazaném krajíci, ale ruku na srdce: Zatímco vy teď uklízíte všechny pomůcky k vaření, čistíte plotnu, myjete a utíráte nádobí, já jsem se stihl vydatně nasytit a ještě o tom napsat fejeton.



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 29.9.2004 > mno....kdybys tu první větu složil tak, že ti nejlepší vaří třeba svíčkovou, méně šikovná jelítka aspoň čaj a kávu a vopravdový paka aspoň sem tam uvaří škodovku(protože to je věc tak snadná, že to zvládne téměř každý) uznal bych, že aspoň začátek to mělo s koulema....pak je to bída...jak ti neustále říká BS...nedokážeš se držet a dotáhnout svý načrtlý(dost často dobrý) nápady.....
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 29.9.2004 > ale jo, celkem, jako fejeton... ale to s tou škodovkou bych taky přehodila
Body: 4
<reagovat 
Uchmat (Občasný) - 29.9.2004 > No, četl jsem od tebe větší klády, tohle je takový průměr:-))
<reagovat 
swao (Občasný) - 29.9.2004 > Škoda, že to není dotažené.
Body: 4
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 30.9.2004 >

no napad to neni spatny, sem tam je to i vtipne, jen v tom postradam jakousi "lehkost" textu...

 

2. vetu uz zminoval max bubakoff,

 

"postupem casu jsem se ve vareni vyvijel" to bych rekla, ze je takova "rodilacecha" formulace... clovek se obvykle vyviji z neceho v neco jineho a nebo se rozviji v necem (pokud mne pamet neklame)

 

"jak jednoduche" bych vymenila za "jak proste" neb je to obvyklejsi vyraz...

 

"V návodu se však nepsalo, že jsem vařil polévku atletickou" ... bych napsala "...ze se jedna o polevku atletickou" protoze v navodu se obvykle nepise "varite polevku...."

 

atd atd

howg

 

 

 

 


Body: 4
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 5.10.2004 >

Je tam pár drobných nedostatků ve formulacích, ale to přijde jak komu podle naturelu a já se trochu vymknu výše napsaným poznámkám konstatováním, že mě to překvapilo a dost pobavilo. Obsahuje to spoustu výborných přirovnání a je to vtipné. Chce to jen po napsání tzv. pilovat. Viz. poznámky MB a Quotidiany.

 

Po čaji bylo dlouho pusto. (Zvolila bych např. formulaci: Po přípravě čaje můj kuchařský um upadl do letargie, nebo  Můj kuchařský um se nadlouho zasekl u vaření čaje nebo... ), ale to je spíš o tvojí "cizelérské" práci , to chce zkoušet dosazovat slova, formulovat tak, aby to nepřečnívalo, nezdržovalo, bylo to jasné. Ve zkratce je síla (ale já to taky neumím:-))

Ale pobavilo mě to.


Body: 4
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 5.10.2004 > BlueSky> po tý, co sem vylouhoval svůj první pytel pigi čaje, si můj kuchařskej kumšt dal rauchpauzu...kurevsky dlouhou..:)))
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 5.10.2004 > Max Bubakoff> No jó, může bejt, akorát, že to je projev typickej QMB a MZFovi by to nikdo nevěřil, vzpomeň na jeho drsnou hlášku ve fejetonu o olympiádě:-)) K němu by mi to nesedělo.
<reagovat 
Jarmila Svobodová (Občasný) - 8.10.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
medii (Občasný) - 17.3.2005 > Osobne nejsem moc dobra kucharka, jedine snad, kdyz si nejaky muz rekne, abych mu uvarila vejce ;))
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter