Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Insomnia
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 1.10.2004 (10:32:37), v časopise 3.10.2004

Město je slepec Dáví tmu

Za okny mizí cizí létavice

Bílý pes

ztrácí se ve stanu deště

 

Září je veršotepec

Leskle prší do kaštanů

V okně busta

luští morseovku kapek

 

Čeká až naprší

Létavice

Bílý pes

bez masa a kostí

 

její báseň

 



Poznámky k tomuto příspěvku
ouvej (Občasný) - 1.10.2004 >
Body: 5
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 1.10.2004 >
Doporučil 
<reagovat 
rabako (Občasný) - 1.10.2004 > parádní, morseovka i všechno ostatní!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 1.10.2004 > mám halt ňáký čtyřkový období :-)
Body: 4
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 1.10.2004 > fajn
Body: 5
<reagovat 
rohe (Občasný) - 1.10.2004 > fíííííí ha. :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
agovirin (Občasný) - 1.10.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 1.10.2004 > tak to tedy ne ne ne.. paní šéfredaktorka se tu neukáže jak je měsíc dlouhý, příspěvky nečte téměř žádné, naposled někoho vybrala do časopisu před sto léty, ale u vlastní tvorby si zaškrtne hlubší kritiku? pchá.. bojkotuju.. plač, pros, přemlouvej mne, piš mi stovky emailů, vlez mi nahá do postele.. ale nic mne neoblomí .. - budeš se s tím muset smířit ;-)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 1.10.2004 > jo tak nezaškrtne..no jo.. ehm.. tak nic ;-)
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 1.10.2004 >
Body: 3
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 1.10.2004 > není to špatné
Body: 5
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 1.10.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Mira (Občasný) - 1.10.2004 > dovolím si přidat
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
no-next (Občasný) - 1.10.2004 > a já si taky kopnu!:o))) 4,19. a možná i hlouběji.
<reagovat 
farišta (Občasný) - 1.10.2004 > myslím, že egil to hezky napsal. navíc se mi to ještě líbí:-))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.10.2004 > farišta> od tebe potěší :o)
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 1.10.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.10.2004 > drfaust> žeby nakonec? ;o))
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 1.10.2004 > déšť létavic smyl z bílého psa obal mepodstatností aby obnažil kostru básně hýbající se magickou mocí zvířete-autorky :o) výpujčku bílýho zvířete ti povoluji:o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.10.2004 > tichotam> velmi poctěna :o))
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 1.10.2004 > jo Kelluše, poslední poznámka, líbí se mi, že ta báseň tvoří kruh, tak ti tu blbou bustu odpouštím a přidávám bodík
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 1.10.2004 > U sousedů jsem se vyjádřila slovně, takže tady už jen bodově :)
Body: 5
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 1.10.2004 > ! tak tak, nenechat se odradit hloupými poznámkami neumětelů:))))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.10.2004 > drfaust> ale ty u mě náhodou teluješ ;o)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 1.10.2004 > drfaust> no fauste, mé dosud mile přátelské až otcovsko-mateřsky ochranitelské pocity, které jsem k tobě zatím choval, začínají nějak mrznout ;-)
<reagovat 
 drfaust (Občasný) - 1.10.2004 > Emmet_RAY> Ale Emmete to snad ne! Teda nevím, jestli jsi pochopil, kdo byl ten tlachající neumětel.
<reagovat 
 drfaust (Občasný) - 1.10.2004 > Emmet_RAY> Ach jo. Takl Emmete je to úplně jinak. Hlavně neblni a nebuď vztahovačnej. Neumětelem jsem nazval sebe, protože mi Kelly tu básničku před časem ukazovala a já byl takovej no... rozpačitej?
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 1.10.2004 > drfaust> nikdy nejsem vztahovačný, jedna z mých dobrých vlastností zaručující mi poměrně klidný a spokojený život. Pokud jsi to myslel takhle, proč ne. Já to pochopil jinak a ta poznámka by i tak mohla platit. Já se nevztekal a nevztekám se ani teď, tak nebuď smutnej.

A ta báseň se mi začala taky líbit až po více přečteních.
<reagovat 
 drfaust (Občasný) - 1.10.2004 > Emmet_RAY> :)
<reagovat 
RottingZERO (Občasný) - 1.10.2004 > Vzpoměl jsem si na knihu od S. Kinga "Insominia".  
Body: 5
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 1.10.2004 >

Skvěle!

 

Líbí se mi:

obraznost, ucelenost, mnohovýznamovost, varírování jednotlivých motivů až ke klíčové pointě (která je z textu jakoby odstředěná), forma: pravidelná struktura strof (čtyřverší), kdy tři verše začínají verzálkou, čímž získávají, vedle možnosti přesahu do sousedních veršů, i významovou autonomii (tvoří co jeden samostatné významotvorné jednotky)...; zatímco zakončení každé strofy počíná minuskou, čímž je jednoznačně usměrněna významová vazba - k předchozímu (lichému) verši; každá strofa je takto náznakově vypointována (jednoznačností syntaxe).

                                                                   s potěšením zařazuji do časopisu


Body: 5
<reagovat 
 Pejskátor (Občasný) - 1.10.2004 > egil> Kecáš.
<reagovat 
 Pejskátor (Občasný) - 1.10.2004 > egil> nebo:
jak to milá slyšela
krkla prdla omdlela

ach ouvej
<reagovat 
Pit (Občasný) - 2.10.2004 > No jo fakt skšlé. Až na to že se na to budu museet kkuuuknout o víkendu nšškdyx rámo tedˇ. Nesem schopen pochopithrugbkyyyyyyy. Sorry.
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 2.10.2004 > Pěkná ti napršela.
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 1.10.2004 > no přece jen jedno.. ta tvá neustálá básnická tendence nasazovat lidem na krky busty je už tak vyžilá jako Fialův vláček
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.10.2004 > Emmet_RAY> ehm, busta je poprsí, co by dělala na čímkoliv krku, zlato? :o))))
jdu zas pracovat, pa :o)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 1.10.2004 > Kelly> nasazování na krk bylo myšleno obrazně a ohledně toho co je to busta si doplň vzdělání,ju?
např:http://www.abakuk.com/obr/gallery/ostatni/bysta2-1_3.jpg





a pokud ani obrázek nepochopíš, tak ti mohu říct i se svou zasranou kombinovanou maturitou z dějin umění, která je mi úplně k hovnu, že busta je převážně obličejově portrétovou "sochou" a jejím dominantním prvkem je zpracování HLAVY. Může se skončit rovnou i u krku, ale většinou ještě sochař ztvární ramena a 1/3 či 1/2 hrudníku, vyjímečně celý hrudník.. povětšinou bývá busta velikostně kompenzována podstavcem v poměru 1:7 či 1:9, ale také to není podmínkou.. každopádně to kdes přišla k té blbosti s poprsím je mi fakt záhadou
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 1.10.2004 > Emmet_RAY> emmete, to je básnická licence k zabíjení....:))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.10.2004 > Emmet_RAY> víš co? zkus si představit, co na tebe vykukuje z okna - většinou hlava s rameny a 1/3 hrudníku, což bylo zřejmě též myšleno obrazně, a rozhodně to není nic, co by se někomu mělo nasazovat na hlavu :o)

ale ty budeš mít asi jiný problém, který já nehodlám řešit, čili končím debat u nad touto plodnou kritikou a jdu do hospody ;o*
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 1.10.2004 > Kelly> Kelly: "busta je poprsí"

prostě mne od začátku taháš za slovíčko když jsem jen kurva chtěl říct, že ta symbolika nějaké **** busty už je provařená a to i v tvé tvorbě.

Načež mi (do prdele) oponuješ tím, že busta sou kozy. Tak si myslím že je dost jasné kdo se tady dost hloupě seknul. Ale jak říčeš, u řiti je mi to taky. Do hospody nejdu. Nechlastám.Dočasně. Jsem z toho trochu podrážděný. Bav se (třeba o estetice jako poetickém prostředku, ha ha ha)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 1.10.2004 > Emmet_RAY> a ještě něco: nasazovat někomu bystu na krk = zaměňovat za člověka obraz bysty

a to sem jen řek že není nic nového.. ani u tebe, bylo to nedávno, pamatuješ..

atak proč ten povyk? Zkus se chovat aspoň tak slušně jako já ;-)
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 2.10.2004 > Emmet_RAY> 

Hele, říká ti něco pojem přenesený význam slova? My sme tomu říkali přednes, tak nevím, proč by se tomu nemohlo říkat busta. Ostatně neslyším to v této souvislosti poprvé.

A vůbec, nesprosťači mi tady na Kellušku.


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 2.10.2004 > Naty> já sem jen řekl, že právě tady tenhle přenos významu je profláklej a i ona sama už ho nedávno použila jinde, toť vše..

a chci-li být sprostý, tak jsem.. i na tebe bych si možná troufnul ;-)
<reagovat 
Čtenář - 2.10.2004 > Nestojí to za nic:o))
Jste ubožáci ! ! ! ! !Ach jo
<reagovat 
hajka (Občasný) - 3.10.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
probably (Občasný) - 3.10.2004 > Hm, dlouho jsem tě tu neviděla, ale tohle je příjemná kompenzace čekání
Body: 5
<reagovat 
tkadlec (Občasný) - 4.10.2004 >
Body: 4
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 1.10.2004 > ale jen náhodou:)))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.10.2004 > drfaust> neprovokuj, nebo dostaneš náhodnýho panáka :o)))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter