Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Sen
Autor: anglij (Občasný) - publikováno 22.10.2004 (16:09:02)

..když tu z nebe upadl kus mraku a pohroužil se skrz mé oko až do hlubin neprobádaných, jež má duše skrývá. I přes toto nečekané protivenství osudu pronesl jsem klidně: "nemusí pršet, stačí když kape!" A odebral jsem se cestou nezměněnou na vrchol temného kopce tvořeného tisíci bláznivými myšlenkami slepenými mučivými dodatky vět skanutými ze svíce ticha. Tam usedl jsem na první kámen, jež vynořil se z pod jahodového květu a jal jsem se přemítati o všem co mysl mou trápí dnes a co stalo by se, kdybych nebyl pes. Kost svou odložil jsem podél větve stromu, ten trpíce samotou na kopci onom odhodlal se k pomalému zániku za pomocí ignorace kapek deště a postupného sesychání v mrtvolný stvol, pak snad klidu dojde a samota jeho eskalovaná v zánik stane se rozhřešením na dalších tisic let stromům všem, jež opustili jej v jeho smutné hodince.

"Kde dřímá ten tichý sen o změně mysli a vítězství čisté duše?", musel jsem, chtě nechtě, zavýt na měsíc, který potáceje se oblohou narážel do hvězd a ty s podivným sykotem ztrácely svůj svit v chladu jeho smutné tváře. A on se v tomto pomateném počínání zastavil a shlédl z cesty své na prázdnotu mou a prohlásil:” mlč ubožáku a neruš mne v mé cestě , tak neměnné, až i kámen, na kterém sedíš, ustrnul by a hořce zaplakal!” Tak se I stalo, kámen propadl v usedavý pláč a rozpustil všechny ty myšlenky v nichž tkvěl. Rázem kopec změnil se v pláň pustou ne nepodobnou pustotě srdce uvnitř mé schránky tlukoucího. V tu chvíli opět mé kroky vydaly se směrem, jež náhodně neurony extrahovaly s jistotou zcela pochybnou. V mlhách času však i tato jistota upadla zakopnuvše o neviděný pahrbek klenoucí se nad úrovní prázdnoty šumění křídel ptáků číhajících na okamžik, kdy vrhnouti se budou moci na ostatky naděje ukryté hluboko v troskách dne každého, krokem prožitého. “Proč to vše?”, optal jsem se sebe sama v předtuše nezodpovězeného. Leč stalo se cosi podivného a z mlhy slova se nesla:” tvé otázky jsou již natolik nudné, že i já nemohu již déle poslouchati je a s rozplynutím sebe sama raději pojdu do jasného dne!” Z temnot vykvetlo slunce krvavým nachem a můj sen o temnotách zmizel se vzteklým pískaním budíku, jenž znuděně oznamoval, jako již tolikrát, počátek dalšího odpočtu konce. Vzešel den a sním další sen, leč vedomý a reálný.



Poznámky k tomuto příspěvku
Quotidiana (Občasný) - 22.10.2004 > hmmm no tohle neni zrovna salek meho caje... spis nez povidku mi to pripomina "basnicke slovo" ... navic tak nejak nevim, jestli to bylo zamerem, ale nektere obraty se mi zdaji povedome... "odpocet konce" , slovosled... nevim jak hodnotit....
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter