Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Orlické hory - Deštné
Autor: vomi (Občasný) - publikováno 27.10.2004 (18:49:00)
Skoro rok jsem se připravoval na výstavu v mém rodišti v Deštném v Orlických horách. Přikládám zde jednu malou ukázku kresby, které tam bude možnost vidět po celé příští dva měsíce. Kdo je z blízka - vernisáž 30.10. - v 15.00 hod - Muzeum zimních sportů. A kdo na výstavy nechodíte - alespoň se na této kresbě podívejte co nás čeká po období zlatých podzimních lístků ;-)


Poznámky k tomuto příspěvku
Cynyk (Občasný) - 27.10.2004 > Překrásné... kdyby pod příspěvkem nebylo uvedeno, že se jedná o kresbu, apeloval bych na Tebe ať to přesuneš k Mpospovi...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 27.10.2004 > paráda!!
Body: 5
<reagovat 
net (Občasný) - 27.10.2004 > těším se
Body: 5
<reagovat 
tomash (Občasný) - 27.10.2004 > pohoda:)
Body: 5
<reagovat 
protěž (Občasný) - 28.10.2004 > Moc pěkné.
<reagovat 
Jannis (Občasný) - 28.10.2004 >

Už se těším na sníh... Jakožto výtvarný analfabet hodnotím zcela subjektivně


Body: 5
<reagovat 
dejavu (Občasný) - 28.10.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 28.10.2004 > pre mňa dokonalé :o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
nossik (Občasný) - 28.10.2004 > :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mishka (Občasný) - 28.10.2004 > zupa!
Body: 5
<reagovat 
coronell (Občasný) - 28.10.2004 > perfektní
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
pim-pa (Občasný) - 29.10.2004 > Moc pěkné. Bydlím pod Orl.horami...taky
Body: 5
<reagovat 
jancal (Občasný) - 29.10.2004 > líbí...je to jako v pohádce
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
swf (Občasný) - 31.10.2004 > taky bych chtěla umět nakreslit krajinu tak živě a né jako kulisu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 31.10.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Halipasa (Občasný) - 1.11.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 1.11.2004 > jj....umíš...:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Přítel antisvěta (Občasný) - 2.11.2004 > řemeslně bez chyby, imitace malebného kresebnictví působivá. Jinak souhlas s g morrem
Body: 4
<reagovat 
g morr (Občasný) - 1.11.2004 > moc pěkné. kýč jako prase. gratulujeme.
Body: 2
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 2.11.2004 > g morr> umíš přesně definovat co je to kýč, když s tímto slovem tak hrdě argumentuješ?
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 2.11.2004 > vomi> ne. neumějí to ani profesionální estetikové. většinou ani nepřesně. ale v tom nevidím důvod, abych si  tím slovem hrdě "nezaargumentoval".
<reagovat 
ariel (Občasný) - 2.11.2004 > také souhlasím s géčkem, je to takové nějaké mělce nasládlé, quasiprofesionální, nechci tě urazit, jen hodnotím... fakt ne...
Body: 2
<reagovat 
čtenář BlueSky - 2.11.2004 > Chi, taky jsem slyšela jednu definici kýče: Kýč je, když - se dojmeš nad tím, že jsi se nad něčím dojal:-))( dojal jsi se nad svým dojetím, Gmorre?:-))


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 2.11.2004 > čtenář> nevím, jestli je to dobrá definice. nedojal jsem se. ale šlo by to právě že snadno a pohodlně.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 2.11.2004 > Snadno a rychle <- nepřesně, spíš že autor použije silovou taktiku a je přímočařejší než by receptor (? ) uvítal. Nemusí to mít s dojetím nic společnýho, může to být třeba jen "úpravné"
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 2.11.2004 > Ztratila> 

nemsuí být. ale dost na tom je. přímočarost a síla nemusí být na škodu. útočí se na city, ta přímočarost je dobrý slovo.

 

ale věc má ještě jednu stránku, nedávno jsem to někde vyčet. kromě toho, že obrázek, písnička... můžou být kýčovitý, to znamená autorem tak udělaný, je tu ještě ten receptář. a v tem odkud to mám bylo něco takovýho jako otázka: kolikrát byl takový mozart kýčovitě prožíván? jo, tak to je ještě jinej nátěr... ale o tom tady fakt není řeč. i když vzhledem k těm pětkám vejš by mohla.

 

každopádně: s řemeslnou zručností se kýč vůbec nevylučuje. a musím říct, že tohle je udělaný skvěle. a říct to i můžu, páč tomu prdlajs rozumím. 


<reagovat 
 ztratila (Občasný) - 3.11.2004 > g morr> 

Máš voči a vidíš -> tim pádem tomu svým způsobem rozumíš dostatečně:)

 

krkolomně jsem to vysvětlila: myšleno sportovní terminologií. silovej hráč = někdo, komu jako by chybí švih, kouzlo, prostě jede-jede-jede-jede přímo do branky... no i když... no, tak jsem to prostě myslela. Přímočarost je dobrý slovo, ale traktorista eště lepší-

 

v slovníku naučném cojeto píšou, že kýč je něco: 1. nevkusného, 2. technicky málo zdatného 3. co vzbuzuje nefér sentiment. Vzhledem k tomu,  že někteří z nás se domnívají, že to nemusí být fušer udělaný a někteří z nás si myslí, že to nemusí nutně dojímat... Tak bych to skoro nechala bejt...

 

Ale receptář v tom hraje podle mě roli hlavní, protože podle někoho jsou umělohmotný krávy kýč a podle někoho úhledný... i obrázky, písničky, básničky a tak.

 

Tohle mě moc neoslovuje ani nevytáčí Myslím, že výstava bude úspěšná, protože je to jedna z těch věcí, který jsou zajímavý především pro lidi, kteří tu věc /krajinu.../ znají. Ty budou možná dojatý a budou chodit a říkat: Hele tady jsme dělali to a to a tohle je náš domek a... Tak.

 


<reagovat 
 vomi (Občasný) - 3.11.2004 > Ztratila> 

Díky, díky za tvá slova.

Výstava máš pravdu je vcelku úspěšná. Tyto kresbičky dokážou oslovit buď pamětníky daných míst nebo milovníky skoro strojařské kresby. Tyto kresby dělám v převážné většině své tvorby a jednou za čas si nakreslím (namaluju) něco úplně z protipólu. Stále se zpět vracím k těmto obyčejným popisným záznamům okolí. Nevadí mi když kdokoliv napíše fůj, hnus, nelíbí. Je to někdy prospěšnější než pochvala. Mám jen alergii na slovo „kýč“. To slovo totiž nepopisuje nic.

 


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 3.11.2004 > vomi> krindy pindy. v tomhle případě jsem jím označil kýč. takže slova jsou kupodivu nikoli v rozporu se skutečností.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 4.11.2004 > Obávám se, že slovo kýč něco popisuje. Taky slovo ješitnost leccos popisuje:)
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 4.11.2004 > Ztratila> Není to tím, že to slovo je použitu u mého příspěvku. Kdykoliv bylo použito u jakéhokoliv příspěvku na Totemu - vždy jsem protestoval proti použití tohoto slova. Tady to opravdu vyznělo jako ješitné vzplanutí z mé strany.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 8.11.2004 >

Nevyznělo to tak úplně úplně, ale trošičku jo.)

Výstižná srozumitelná definice kýče je v malém kulturním slovníku, dělal to Škvorecký a spol... Psali tam tuším, že kýč je něco, co může být i řemeslně dobře ztracovaný, ale podle receptora to nemá řekněme vnitřní výpověď, uměleckou hodnotu, je to plytký... To je regulérní názor, na totemu i jinde. Třeba to g morr myslel takto...


<reagovat 
Cojávím (Občasný) - 12.11.2004 > mam tam chaloupku
urcite se prijdu podivat
Body: 5
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 12.11.2004 > Cojávím> Přijď. A jestli se ti ty kresby budou trošku líbit, dej mi vědět. Je jich tam 75 kousků. Snad tam najdeš jednu povedenou
<reagovat 
Minerva (Občasný) - 26.11.2004 > Dost by mne zajímalo, jak se tvá kresba liší od fotografie z téhož místa.
Body: 5
<reagovat 
wiktorie (Občasný) - 7.12.2004 > jééééééééé, já tu chyběla? Vomi, pokračuúúúúúúj prosím, těším se na příspěvky. Koukni, kreslíš lépe jak já fotím. Je to jako fotografie - dokonalé.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
wiktorie (Občasný) - 7.12.2004 > a čtu ještě něco o kýči, tak bez toho by to ani nešlo. Kýčovky jsou reálné. Mně třeba tato vzala. Jako malá, jsem o prázdninách v takovéto kýčovce  roznášela babičkám poštu. Brodila se se sestřenicí sněhem a v poslední chaloupce nám něčí babička uvařila čaj a dala sušenky. No a hurá 6km kýčovkou :)) zpět. nezapomenutelné chvíle, chodila jsem je ráda. Bylo to někde nad Svobodou. Příští rok si výstavu nenechám ujít.
<reagovat 
am_brosia (Občasný) - 9.12.2004 > skldfhg
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Albina (Občasný) - 15.12.2004 > Moc líbí.
Body: 5
<reagovat 
swf (Občasný) - 20.12.2004 > k obrazku jsem se už vyjadřila....ale ted k tomu kýči ja jsem na umělecké škole miluju namalovanou krajinu vše co vypada tak živě takže mi profesorka vždycky říkala že maluju kýče a odsujuje me za to takže nesnaším slovo kýč protože si myslím že kdyby nebylo kýče tak by na tomle světě moc veseleho a hřejivého u srdce nezbylo.protože když se člověk zakouka do kýčoviteho obrazku(krajiny)tak je najednou v tom obrazku cítí se uvolněně...snad chapete co tim chci říct...prostě naposled jsem namolovala zapad slunce u moře vím moc dobře že to ma spoustu chyb,ale ja vim ze tyhle nadherne a uklidnujici barvi tam v ten moment byly a bylo to to nejkrasnejsí co jsem viděla tak proč to nazívat kýčem když přiroda umí tak krasne věci....nicmeně mi ma profesorka řekla at takhle už nemaluju že je to sprominutim hnusný.tema kýč mi připomina pohadku merry popinc tam byly 2 děti ktere něco trapilo a na chodniku byly namalovane krajinky tak krasně skutečne že do nich skočily a ocitli se v tom krasněm ......a jak koukam na tento obrazek ja bych do nej skočila okamžitě...kdyby to jen slo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!jen muj nazor
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 20.12.2004 > swf> 

Překvapuje mne, že se někdo vrátí k tak starému příspěvku a napíše mi tolik slov. Díky ti.

 

Proti slovu kýč už nebojuju - jeho hranice jsou jen na osobním názoru kteréhokoliv člověka. Mám rád obrázky s pozitivním nábojem - nedokážu žít v depresi. Závidím ti, že jsi měla (či ještě máš - to nevím) možnost s někým si své oko a ruku vyvíjet - umělecká škola. Má kresba šla a jde jen na základě samostudia. Vím, že jako amatér nikdy nemůžu dojít daleko. To mi nevadí. Kresba mi pro život přináší obohacení všedního života. Proto ji tak miluji a mám rád všechny výtvarníky kteří v ní nacházejí něco podobného - trošku sluníčka do všedního dne.

 

Tvá slova mne velmi zahřály u srdce - díky.


<reagovat 
Zuzzz (Občasný) - 20.12.2004 > Hadam zes to kreslil podle pohledu nebo fotky, to ale neni zas tak tezky, vid :-)
Opet nic moc originalniho... pouze dobre zvladnute remeslo... to umi ale kazdej, kdo projde nejakou vytvarnou skolou.
Body: 2
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 20.12.2004 > Zuzzz> 

Rozesmál jsi mne. Nikdy jsem si nehrál na malíře či kreslíře. Nikdy jsem nechodil do žádný výtvarný školy. Posledního učitele kreslení jsem viděl na základní škole před třiceti lety. Nejsem v ničem originální. Jsem jen člověk který si kreslí pro radost. Nikomu své věci nenutím. Dělat výtvarnýho redaktora znamená dělat něco navíc než se jen kochat svým já. Jsem redaktorem, protože se snažím pomáhat začínajícím výtvarníkům. Hezky jsi si na mne schladil žáhu. Inu géniú nikdy není dost.


<reagovat 
 Zuzzz (Občasný) - 21.12.2004 > vomi> Nechtěla jsem si na tobě zchladit žahu Vomi, jen jsem ti chtěla říct, že to co ty tady prezentuješ, zvádne student vytvarné školy max. za 2 roky a pak jde prostě dál... takže tomu proste moc nerozumim, proč to sem dáváš. Nejspíš se tím docela dobře uživíš, ale to je tak všechno, nic v tom není.
Víš, já taky třeba ráda zpívám... jen tak pro radost, ale to je všechno...... :-)
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 21.12.2004 > Zuzzz> 

Promiň za oslovení, myslel jsem že jsi muž.

Neživím se kreslením. Kresba je jen můj koníček. Poslední můj honorář za čtyři portréty byla krabička banánků v čokoládě. To je na to mém kreslení to nejkrásnější - kreslím pro radost - ne z nutnosti. Toto si málokdo může dovolit.

 

Výtvarný redaktor nejsem proto, že bych byl nejlepší, ale protože jsem chtěl dělat něco víc než se věnovat sám sobě. V současnosti není nikdo ochotný vystřídat mne v redaktorským křesle. Kdo kreslí většinou nechce nebo neumí psát. Ostatně já taky ne.

 

V jednom fóru jsem veřejně slíbil že už Totemácký oči nebudu obtěžovat svýma kresbama. Nemusíš mít strach - já svá slova dodržuji.


<reagovat 
 Zuzzz (Občasný) - 21.12.2004 > vomi> Ale ne, nemyslela jsem to tak, abys sem uz nic nedaval... jen by to mozna chtelo nekam posunout, aby to nebyla jen dobra, ale prazdna kresba...
<reagovat 
wiktorie (Občasný) - 21.12.2004 > furt nic nového , nikdo skoro nefotí, co já si tu Vomi počnu
<reagovat 
Zviřátko (Občasný) - 23.12.2004 >
Body: 5
<reagovat 
penguin (Občasný) - 2.2.2005 > Líbí, strojařský šmrc, jak jsi to sám nazval. To myslím sedí.
Díval jsem se i na tvé webové stránky. První dojem byl nevalný. Mám na mysli web, nikolv obrázky. Zeptej se raději ještě někoho jiného, ale podle ne zejména grafika levého menu a pozadí některých obrázků by zasluhovalo předělat.
Body: 5
<reagovat 
Ladiss (Občasný) - 16.2.2005 > Mě se to líbí  ..už jen z toho důvodu..že vím..že to někdo -vlastnoručně- nakreslil ..věřím,že třeba focení je taky zajímavé umění,ale myslím si,že kresba je podstatně složitější a náročnější... a proto tedy bezohledu na ostatní komentáře hodnotím tak jak hodnotím
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter