Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dvoje dveře do matematikovy duše
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 9.11.2004 (11:17:05)

      Šok z první vysokoškolské přednášky z matematiky byl obrovský. Vzhledem k tomu, že jsem z počtů maturoval, myslel jsem si, že nebudu mít problémy se aklimatizovat, nicméně opak byl pravdou.

      Přednáška začala. Matematik se představil, doporučil nám svou učebnici jakožto nejlepší ze všech a napsal na tabuli konzultační hodiny. Ty následně smazal se slovy, že je stejně nebudeme potřebovat, jelikož pokud někomu ujede vlak, tak už mu stejně nic nepomůže. Hned jsem se cítil lépe.

      Poté uchopil do pravé ruky křídu a do levé suchou houbu. Pravou rukou začal neuvěřitelnou rychlostí psát na tabuli příklady a druhou rukou všechno okamžitě mazal.

      „Čas nás tlačí,“ poznamenával suše.

      Když byla celá tabule popsaná čísly, vzorci a šipkami, kam co patří a houba se rozpadla pod nánosem křídy v prach, doufal jsem v konec přednášky. Matematik se skutečně odpoutal od tabule a rozhodl se nám na chvíli ulevit vtipnou vysokoškolskou příhodou.

 

      Vrátili jsme se do 18. století, kdy byl náš přednášející mladým studentem. Na přednášky matematiky měl geniálního přírodovědce, který byl charakteristický svou obrovskou spotřebou kříd.

      Když mu při jednom z výkladů opětovně došla zásoba psacího bělma, rozhodl se, že si půjde nějaký ten špaček půjčit do vedlejší auly. Z auly vedly dvoje dveře. Na každé straně jedny. Matematik se ztratil v těch na levé straně a za chvíli vycházel z těch pravých.

      Předstoupil před studenty a aniž by si uvědomil, že se nachází pořád ve stejné místnosti, zeptal se: „Nemáte tady křídu na půjčení?“

      Ve studentském plénu to zahučelo, bylo slyšet uchichtnutí, ale několik studentů podle pravdy odpovědělo: „Ne.“

      Matematik se otočil, vzal za kliku dveří napravo a po chvilce už zase vycházel z dveřích nalevo.

      Následně předstoupil před fascinované a nicnechápající studenty a pronesl:

      „Vedle křídu také nemají, tímto končím přednášku.“



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Bluesky - 9.11.2004 > Četla jsem, pobavila se, není to špatné, ale pár výhrad mám. Oceňuji více humoru, zvláště ten anglický:Ty následně smazal se slovy, že je stejně nebudeme potřebovat, jelikož pokud někomu ujede vlak, tak už mu stejně nic nepomůže. Hned jsem se cítil lépe.:-))Musím letět, zítra se vrátím a dopíšu to:-)
<reagovat 
jelen (Občasný) - 9.11.2004 >

Pět bodů za to osmnáctý století.


Body: 5
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 9.11.2004 > Kdybych tu finální vtipnou historku neznala už přetím, pobavila by mě. Takto bych to přeřadila z fejetonů do kategorie "deníkový záznam" a nechala tam :)
Body: 3
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 10.11.2004 > první část je dobrá...ze života, podobný zážitky taky mám, akorát se nejednalo o matematiku, ale trestní právo - hmotné...ten dolepenej vtip? a fejeton....shrnula to výstižně tvoje dvorní kritička BS..připojuji se...
Body: 3
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 10.11.2004 >

 

Pobavilo.


Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 10.11.2004 >

viz BlueSky a MaxBubakoff

 

PS. Jen počkej až dojde na derivace a intergrály... to budou vtipné pohádky o e na x-tou... ať žije suchý matematický humor (mimochodem, náš přednášející na matiku taky používal suchou houbu)


Body: 3
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 10.11.2004 >

Dorazila jsem dle slibu

Tedy: o tom, že jsi zachytil situaci u tabule docela vtipně, jsem už psala. Ale tvoje obliba zařazovat svá dílka do fejetonů je tu na překážku. Tohle opět moc fejeton není, začátek poměrně nadějný, další část s vyprávěním příběhu (z 18.!? století)-prosím, ale chybí mi závěr, fejeton specifickym stylem autora poukazuje, hodnotí, zobecňuje nějaký jev a ty jsi dal zajímavý název, uvedl čtenáře do auly, celkem vtipně popsal chování profesora,  ( i když mi není jasný tento rozpor, na to by sis měl dávat pozor:"...Pravou rukou začal neuvěřitelnou rychlostí psát na tabuli příklady a druhou rukou všechno okamžitě mazal....Když byla celá tabule popsaná čísly, vzorci a šipkami, kam co patří a houba se rozpadla pod nánosem .."

Jenže pak jsem čekala nějaký závěr a ono, kde nic tu nic:-)

Nápad hezký, ale opět - zdá se mi to nedotažené:-( 


Body: 3
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 10.11.2004 > BlueSky> Díky za připomínky. Nemůžu napsat nic jiného, že máš pravdu. A co se týče té formy, pravý fejeton to opravdu není. Je to spíše vtipné vyprávění okořeněné příhodou ze života. Díky moc a měj se.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter